  • 1. Data: 2011-04-19 18:48:38
    Temat: Pracodawca zgubił umowę
    Od: "piachoo" <t...@g...pl>

    Witajcie!
    Krótko: dzisiaj przychodzi do mnie szef i prosi, żebym przyniósł do HR swoją
    kopię umowy, bo ich zagnięła (!) po trzech tygodniach od podpisania...

    Nie ukrywam, że to, co mnie najbardziej niepokoi (poza oczywistym brakiem
    powagi, profesjonalizmu i opowiedzialnosci o czym wszyscy zainteresowani
    zostana poinformowani - dzis mi mowe odjęło) to takie rzeczy jak NIP, PESEL i
    wszystkie inne dane, które zwykło się na umowach umieszczać. Nie widzę
    szczególnych trudności w np. wyłudzeniu kredytu na podstawie w/w numerków.

    Mam taki pomysł, żeby zanieść im ksero i żądać pokwitowania zgodności z
    oryginałem, z datą i imieniem-nazwiskiem, wystarczy w razie dymu? Czy zwykło
    się to inaczej załatwiać? I kto najlepiej żeby to kwitował? szef? HRka?
    Dyrektor ds personalnych?

    Z wyrazami,
    TomaszPe

  • 2. Data: 2011-04-19 18:50:44
    Temat: Re: Pracodawca zgubił umowę
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-19 20:48, piachoo pisze:

    > ... takie rzeczy jak NIP, PESEL i
    > wszystkie inne dane, które zwykło się na umowach umieszczać. Nie widzę
    > szczególnych trudności w np. wyłudzeniu kredytu na podstawie w/w numerków.

    Możesz nam o tym opowiedzieć?

    --
    spp

  • 3. Data: 2011-04-19 19:02:27
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "piachoo" <t...@g...pl> napisał

    > dzis mi mowe odjęło

    To poczekaj kilka dni aż ci wróci mowa a przejdzie gorączka.

    Jak po trzech tygodniach w nowym miejscu pracy chcesz robic drakę o
    takie pierdoły to już zacznij sobie szukać nowego zatrudmnienia.

    > Mam taki pomysł, żeby zanieść im ksero i żądać pokwitowania
    > zgodności z
    > oryginałem, z datą i imieniem-nazwiskiem, wystarczy w razie dymu?

    Wystarczy żeby zanotowali sobie coś ty za jeden.

    > Czy zwykło
    > się to inaczej załatwiać? I kto najlepiej żeby to kwitował? szef?
    > HRka?
    > Dyrektor ds personalnych?

    Najlepiej Prezydent, w ostateczności Prymas.
    No i powiadom ogólnopolskie media.

  • 4. Data: 2011-04-19 19:03:46
    Od: "piachoo" <t...@g...pl>

    spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > Możesz nam o tym opowiedzieć?

    pytanie sugeruje moją paranoję (cenna sugestia!) ale jednak spróbuję:

    Jedyne, czego brakuje na w/w umowie to numer dowodu. Algorytm generowania
    jest znany. Mając NIP/PESEL/wynagrodzenie można spreparować zaświadczenie o
    zarobkach, którego prawdziwość firma będzie skłonna potwierdzić. Nie mówię,
    żeby dom kupować, ale jakieś AGD na raty?

    Co jeszcze jest potrzebne?

    TomaszPe

  • 5. Data: 2011-04-19 19:07:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-19 21:03, piachoo pisze:

> [...]
    > zarobkach, którego prawdziwość firma będzie skłonna potwierdzić. Nie mówię,
    > żeby dom kupować, ale jakieś AGD na raty?

    Twój własnoręczny podpis.

    --
    Liwiuszq

  • 6. Data: 2011-04-19 19:09:51
    Od: spp <s...@o...pl>

> [...]
    > zarobkach, którego prawdziwość firma będzie skłonna potwierdzić. Nie mówię,
    > żeby dom kupować, ale jakieś AGD na raty?

    Przy takich założeniach - nic. Ten Twój NIP/PESEL także. Wygeneruje się. :)

    --
    spp

  • 7. Data: 2011-04-19 19:11:25
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "piachoo" <t...@g...pl> napisał

    > Jedyne, czego brakuje na w/w umowie to numer dowodu. Algorytm
    > generowania
    > jest znany.

    Algorytm generowania kolejnych liczb naturalnych rzeczywiście jest
    znany: następna jest wyższa od poprzedniej o 1. Ale jak tę wiedzę
    wykorzystać do sfałszowania czegokolwiek to nie mam pojęcia.

    > Mając NIP/PESEL/wynagrodzenie można spreparować zaświadczenie o
    > zarobkach, którego prawdziwość firma będzie skłonna potwierdzić.

    Jakaż to firma zajmuje się potwierdzaniem lipnych zaświadczeń?

    > Co jeszcze jest potrzebne?

    Przede wszystkim twój podpis.

  • 8. Data: 2011-04-19 19:53:10
    Od: " " <t...@g...pl>

    Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wykorzystać do sfałszowania czegokolwiek to nie mam pojęcia.

    > Jakaż to firma zajmuje się potwierdzaniem lipnych zaświadczeń?

    No dobra. Jak trzy osoby mówią, że jesteś pijany, to się połóż.

    Dziękuję,
    TomaszPe

  • 9. Data: 2011-04-19 19:53:17
    Od: "piachoo" <t...@g...pl>

  • 10. Data: 2011-04-19 19:59:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 19.04.2011 21:11, Alek pisze:
    > Użytkownik "piachoo" <t...@g...pl> napisał
    > Jakaż to firma zajmuje się potwierdzaniem lipnych zaświadczeń?

    Nie lipnych. JEGO. Ja rozumiem jego tok rozumowania tak:

    a) ja idę do Medialnego Marka i biorę SuperPlazmę na kredyt.

    b) podaję jego dane babce w okienku, która jest moją kochanką, więc
    udaje, że sprawdziła DO

    c) Bank dzwoni do JEGO PRAWDZIWEGO pracodawcy aby potwierdzić
    wypłacalność. A jego pracodawca nie spodziewając się przekrętu, potwierdza.

    > Przede wszystkim twój podpis.

    Tylko skąd w takim razie te afery ,,zgubił DO i od 5 lat udowadnia przed
    sądami, że nie on wziął kredyt''?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek