  • 1. Data: 2011-04-19 17:44:28
    Temat: Konstytucja gwarantuje każdemu Polakowi równość wobec prawa?
    Od: Gut <t...@e...cod>

    Teoretycznie Konstytucja gwarantuje każdemu Polakowi równość wobec prawa
    (art. 32) oraz prawo identycznego traktowania przez władze publiczne.
    Tyle teoria.

    Może mi ktoś zatem wyjaśnić jak to jest z przyjmowaniem z dzieckiem do
    żłobka, przedszkola itp.

    Gmina uchwala tylko, że odpłatność wynosi tyle, a tyle i to wszystko.
    Potem wchodzimy na stronę www żeby przez system elektroniczny zapisać
    dziecko i co widzimy, że jest punktacja prawie jak za komuny.
    Czy kryteria przyjęć mówiące o pochodzeniu, czasie przyjmowania dziecka
    itp. są zgodne z Konstytucją?

    Przykład konkretny: w kryteriach stanowiących o przyjęciu jest zapis, że
    pierwszeństwo przyjęcia do przedszkola ma dziecko, które zostanie oddane
    do przedszkola na ponad 8 godzin. Z czego to się bierze? Otóż ostatnio
    głośno się zrobiło , że dziecko do 5 godzin ma opiekę w przedszkolu za
    darmo. Płatne MOŻE BYĆ > 5 h
    Więc gminom nie opłacają się tacy którzy oddają na krócej dzieci bo nie
    mają z nich kasy. Czy to jednak nie jest bezprawne?

  • 2. Data: 2011-04-20 08:10:55
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gut" <t...@e...cod> napisał w wiadomości

    > Więc gminom nie opłacają się tacy którzy oddają na krócej dzieci bo nie
    > mają z nich kasy. Czy to jednak nie jest bezprawne?

    To jest jeszcze nic - ty wiesz że okazało się że studenci w miejskich
    środkach transportu płacą tylko połowę tego co ja za przejazd? A jak
    chciałem paczkę na święta z MOPR to powiedzieli ża mi nie dadzą bo za dużo
    zarabiam. I to się nadaje do TVN Uwaga a nie tam jakieś przedszkola -
    przeciez to jest ewidentne łamanie konstytucji!

    Kon