  • 31. Data: 2009-07-02 13:30:35
    Temat: Re: Praca po okresie wypowiedzenia - "ostatnie dwie godziny"
    Od: to <t...@a...xyz>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jesteś pracodawcą-wyzyskiwaczem?
    >
    > Czytaj uważniej ten wątek - jego inicjator dostał wypowiedzenie, bo tak
    > się pracodawcy kalkulowało.

    I jaki to ma związek z wyzyskiem? Umowa o pracę zwykle kończy się albo z
    winy pracownika albo dlatego, że dane stanowisko pracy nie jest już
    potrzebne.

    --
    cokolwiek

  • 32. Data: 2009-07-02 13:43:23
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Umowa o pracę co do zasady obejmuje czynności wykonywane w miejscu i
    > czasie wyznaczonym i pod kierownictwem.

    Pod kierownictwem nie oznacza prowadzenia za rękę i mówienia "a teraz wkręć
    śrubkę o tutaj, tylko szybko, bo nie zdążysz przed 15:00".

    > Przy umowie o prace nie płaci się bezpośrednio za wykonane zadania

    Zależy jaka to praca.

    > ale za czas spędzony w pracy.

    Za czas poświęcony danemu zadaniu. Jeśli zadanie jest do wykonania w
    konkretnym czasie i zostało przydzielone konkretnemu pracownikowi, to
    pracownik sam już powinien sobie rozplanować ten czas, a nie czekać, aż
    ktoś to za niego zrobi.

  • 33. Data: 2009-07-02 14:05:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Baloo pisze:
> [...]
    >
    > Zależy jaka to praca.

    > Za czas poświęcony danemu zadaniu. Jeśli zadanie jest do wykonania w
    Masz też płacić za czas jaki pracownik spędził w kiblu i na jedzeniu
    śniadania. I za czas jaki spędził na urlopie, pogrzebie taty i za 33 dni
    choroby.

    > konkretnym czasie i zostało przydzielone konkretnemu pracownikowi, to
    > pracownik sam już powinien sobie rozplanować ten czas, a nie czekać, aż
    > ktoś to za niego zrobi.

    Inwentaryzacja to nie jest zadanie którego czas trwania można z góry
    kreślić. Inwentaryzacja która z założenia będzie trwać kilka dni może
    się przeciągnąć o kilka godzin. Tu mowa była o dwóch godzinach
    potrzebnych żeby zamknąć. Może to zła wola pracownika a może coś się
    przeciągnęło. Za ekstra dwie godziny należy sie ekstra zapłata a nie
    szantaż.

    Pracodawca ma dawać realne terminy albo płacić za nadgodziny.
    Może coś wyjaśnię - akurat ja jestem pracodawcą.
    Od prawie 10 lat. Ale wcześniej była pracownikiem.
    Mam doświadczenia z obydwu stron barykady.
    Sama padłam ofiarę swego rodzaju mobbingu - zlecania zadań których się
    nie dało wykonać w normalnym czasie pracy a raczej dałoby się jakby
    człowiek nie odchodził od komputera nawet na siku i cały dzień nie jadł
    i nie pił.

    Dzięki temu mobbingowi mam dziś własną firmę więc może powinnam
    podziękować...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 34. Data: 2009-07-02 17:14:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2hqaj$3i1$1@node2.news.atman.pl Icek <i...@d...pl>
    pisze:

    > bo za te ostatnie dni dostal tez wyplate i nie za dupogodziny tylko za
    > prace.
    Nie pytałem dlaczego, tylko - po co?

    > Wiec w kwestiach moralnych nalezalo pracowac a nie sie opierdalac
    Jakie znowu kwestie "moralne"?? Przecież to grupa o prawie. ;)

    --
    Jotte

  • 35. Data: 2009-07-02 17:46:28
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Nie pytałem dlaczego, tylko - po co?

    z punktu widzenia pracownika to wogole sie dziwie, ze nie zostalo 50% pracy
    do wykonania. Bo chyba w okresie wypowiedzenia to wydajnosc spada tak o 90%.

    Nie ma "po co". Z punktu widzenia pracownika oczywiscie ;)

    > Jakie znowu kwestie "moralne"?? Przecież to grupa o prawie. ;)

    ;)

    Icek

  • 36. Data: 2009-07-02 17:48:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2iht2$neb$1@node1.news.atman.pl Icek <i...@d...pl>
    pisze:

    > z punktu widzenia pracownika to wogole sie dziwie, ze nie zostalo 50%
    > pracy do wykonania. Bo chyba w okresie wypowiedzenia to wydajnosc spada
    > tak o 90%. Nie ma "po co". Z punktu widzenia pracownika oczywiscie ;)
    No wiesz, wypowiedzenie pracy przez pracownika i wypowiedzenie pracy przez
    pracodawcę to jako związek przyczynowo-skutkowy najczęściej nie to samo,
    więc trudno sie dziwić.

    --
    Jotte

  • 37. Data: 2009-07-02 17:55:18
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No wiesz, wypowiedzenie pracy przez pracownika i wypowiedzenie pracy przez
    > pracodawcę to jako związek przyczynowo-skutkowy najczęściej nie to samo,
    > więc trudno sie dziwić.

    no wiec mniej bym sie dziwil gdyby zostalo 50% ale jak zostaje 5% to co
    innego. Ale zaraz oczywiscie wrocisz do szukania granicy ile procent to malo
    a ile to duzo. W mojej ocenie 10-12.5% to ta granica (odpowiada mniej wiecej
    przerwom na papierosa)

    Tak czy inaczej wiesz, ze ja staram sie zalatwiac sprawy po ludzku a po
    ludzku to byloby gdyby pracownik przemyslal sprawe 3 dni wczesniej i
    przygotowal prace tak aby byc z nia skonczony na koniec pracy.

    EOT

    Icek

  • 38. Data: 2009-07-02 18:12:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2iidj$nle$1@node1.news.atman.pl Icek <i...@d...pl>
    pisze:

> [...]
    > innego. Ale zaraz oczywiscie wrocisz do szukania granicy ile procent to
    > malo a ile to duzo. W mojej ocenie 10-12.5% to ta granica (odpowiada
    No więc jak na razie to ty do tego poszukiwania granicy wracasz, nie ja.
    Oceniać to można znając precyzyjnie realia _konkretnego_ przypadku,
    generalizowanie prowadzi zwykle na manowce.

    > Tak czy inaczej wiesz, ze ja staram sie zalatwiac sprawy po ludzku a po
    > ludzku to byloby gdyby pracownik przemyslal sprawe 3 dni wczesniej i
    > przygotowal prace tak aby byc z nia skonczony na koniec pracy.
    Ja rozumiem, że ty jakoś tam się na swoich zasadach starasz, ale pozwól
    zwrócić sobie uwagę, iż nie jesteś wszak wyrocznią orzekającą jak jest
    słusznie i jak ma być.
    Wypowiedzenie pracy przez pracodawcę może mieć swoje przyczyny oficjalne
    (pozorne) i rzeczywiste, wypływające z pobudek - nazwijmy rzecz po imieniu -
    łajdackich.
    Tak czy inaczej wypowiedzenie złożone pracownikowi stanowi (najczęściej)
    pozbawienie go źródła utrzymania, czyli podstawy zaspokojenia elementarnych
    potrzeb życiowych. Natopmiast wypowiedzenie złożone pracodawcy stanowi
    zwykle najwyżej jedynie mniejszą lub większą czasową uciążliwość dla tegoż.
    Różnicę wag tych z pozoru identycznych działań dostrzeże nawet ślepiec.
    Po co więc pracownik, któremu pracodawca robi coś takiego miałby starać się
    o zabezpieczenie jego interesów?
    I odwrotnie - mało to przykładów, kiedy pracodawca pracownikowi który
    wypowiedział umowę odbierał premię, przesuwał do innej roboty, rozwalał
    grafik pracy, stosował różne szykany itp. itd?

    > EOT
    Ja ci wyłączyć się z dyskusji nie bronię, przecież jesteś tylko jednym z
    wielu czytających.

    --
    Jotte

  • 39. Data: 2009-07-02 21:37:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Baloo pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał\

    > O ile to pracodawca planuje pracownikowi jego własną robotę.

    A kto? Święty Antoni?

  • 40. Data: 2009-07-02 21:38:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > Liczyl, ze pracownik w okresie wypowiedzenia bedzie pracowal jak zwykle a
    > pracownik sie opierdalal i nie wyrobil zalozonej normy.

    Udowodnij.