  • 11. Data: 2009-06-29 12:48:23
    Temat: Re: Praca na czas określony (nauczycielka) a ciąża..pytanie
    Od: "gogo" <n...@n...com>

    Szerr, masz racje nie dodalem, ze zona jest zatrudniona w niepelnym wymiarze
    godzin....nie jest to pelny etat.
    Co w takiej sytuacji ?

  • 12. Data: 2009-06-29 15:37:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2a6l9$9mu$1@news.wp.pl gogo <n...@n...com> pisze:

    > Żona jest zatrudniona na podstawie KN. Niestety przed koncem roku
    > szkolnego musiala juz isc na zwolnienie.
    > Jej umowa na czas okreslony konczy sie sierpniu. Bedzie wowczas w 5tym
    > miesiacu ciazy.
    > Pytanie w takiej sytuacji czy dyrektor szkoly musi przedluzyc umowe do
    > dnia porodu ?
    IMO - tak, jak już pisałem, gdyż KN nie reguluje tego obszaru stosunku pracy
    nauczyciela, więc wkraczamy w zakres oddziaływań KP. Ale to jest tylko moja
    opinia.

    Natomiast w tej sytuacji powstaje pytanie czy dyrektor _przed_ upływem
    terminu obowiązywania umowy wie lub będzie powiadomiony (oficjalnie) o ciąży
    pracownicy?
    Sugerowałem także sprawdzenie arkusza organizacji roku szkolnego 2009/2010.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2009-06-29 16:15:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gogo wrote:
    > ?ona jest zatrudniona na podstawie KN.

    Od kiedy?
    czy to jej pierwszy rok szkolny, czy pracowała tam dłużej?

  • 14. Data: 2009-06-29 17:07:59
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Jun 2009 14:48:23 +0200, gogo napisał(a)
    w:<news:h2ad6p$e1v$1@news.wp.pl>:

    > Szerr, masz racje nie dodalem, ze zona jest zatrudniona w niepelnym wymiarze
    > godzin....nie jest to pelny etat.
    > Co w takiej sytuacji ?

    Art. 10 ust. 6 KN.
    Moim zdaniem umowa Twojej żony z mocy prawa jest umową na czas
    nieokreślony.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 15. Data: 2009-06-29 17:09:10
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Jun 2009 11:15:17 -0500, witek napisał(a)
    w:<news:h2apal$96j$2@inews.gazeta.pl>:

    > czy to jej pierwszy rok szkolny, czy pracowała tam dłużej?

    A jakie to ma znaczenie?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 16. Data: 2009-06-29 17:38:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szerr wrote:

    > A jakie to ma znaczenie?

    7. W przypadku zaistnienia potrzeby wynikającej z organizacji nauczania
    lub zastępstwa nieobecnego nauczyciela, w tym w trakcie roku szkolnego,
    z osobą rozpoczynającą pracę w szkole, z nauczycielem kontraktowym lub z
    nauczycielami, o których mowa w ust. 5, stosunek pracy nawiązuje się na
    podstawie umowy o pracę na czas określony.

    Jeśli wpadła do szkoły w ciągu roku szkolnego (niekoniecznie to musi byż
    w zastępstwie) i ma niepełny wymiar, umowę zawiera się na czas określony
    do końca roku szkolnego czyli do 31 sierpnia.
    Potem zawiera się umowę od 1 września już na czas nieokreślony, a w
    przypadku nauczycieli mianowanych na podstawie mianowania.

    Jeśli przyszła do pracy 1 września i jest nauczycielem mianowanym i nie
    ma pełnego etatu to umowa powinna być na czas nieokreślony.
    Jeśli jest tak jak powyżej i ma umowę na czas określony to jest to błąd.