  • 1. Data: 2005-12-15 11:41:22
    Temat: Pożyczka udzielona bez ustalonych odsetek
    Od: "\"Ktoś\"" <j...@b...gnet.pl>

    Witajcie!
    Pożyczyłem na miesiąc komuś pieniądze [weksel i umowa zobowiązania
    wekslowego].Minął miesiąc i ich nie otrzymałem.Po wielu latach [5] w sumie
    pożyczka została spłacona ale bez jakichkolwiek odsetek.Czy mam prawo się
    domagać odsetek np. ustawowych za okres spłaty np z powodu inflacji
    itp.Jakie konkretnie artykuły [K.C.] o tym mówią?
    Z góry b. dziękuję za odpowiedź.
    Pozdr.Janusz

  • 2. Data: 2005-12-15 14:15:50
    Temat: Re: Pożyczka udzielona bez ustalonych odsetek
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    "Ktoś" napisał(a):
> [...]
    > domagać odsetek np. ustawowych za okres spłaty np z powodu inflacji
    > itp.Jakie konkretnie artykuły [K.C.] o tym mówią?

    A jakiś termin spłaty pożyczki był ustalony?

    KG

  • 3. Data: 2005-12-15 14:17:05
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    "Ktoś" napisał(a):
> [...]
    > domagać odsetek np. ustawowych za okres spłaty np z powodu inflacji
    > itp.Jakie konkretnie artykuły [K.C.] o tym mówią?

    art.481 kc
    o ile jesteś w stanie udowodnić pożyczenie na miesiąc albo inaczej
    wykazać jakiś termin zwrotu

    KG

  • 4. Data: 2005-12-15 14:27:32
    Od: "\"Ktoś\"" <j...@b...gnet.pl>

    W umowie pożyczki jest dokładnie wymieniona data zwrotu i okres od kiedy
    udzielono jej.
    Dzięki Janusz