  • 1. Data: 2005-12-15 11:01:01
    Temat: Wlasnosc Domen Internetowych
    Od: "Marcin" <d...@o...pl>

    Witam
    Jest taka historia:
    Sa dwie firmy, firmy A i B, konkurujace ze soba

    firma a ma domene a.pl, natomiast firma b ma domene b.com
    Firma b wykupuje domene a.com, i ustawia na niej przekierowanie do strony
    b.com (obie
    firmy to ta sama branza)
    Czy wlasciciel firmy A, moze w jakis sposob dochodzic swoich praw do domeny
    a.com ? Czy
    ma on jakies prawo sprzeciwic sie takiemu przekierowaniu ?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-12-15 11:04:27
    Temat: Re: Wlasnosc Domen Internetowych
    Od: scream <n...@p...pl>

    Marcin napisał(a):
    > Czy wlasciciel firmy A, moze w jakis sposob dochodzic swoich praw do domeny
    > a.com ?

    Nie

    > Czy
    > ma on jakies prawo sprzeciwic sie takiemu przekierowaniu ?

    Sprzeciwiać się zawsze może, aczkolwiek nikt nie musi się nim przejmować.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-12-15 11:06:54
    Od: "Marcin" <d...@o...pl>

    No tak, ale przeciez nazwa tej domeny, to nazwa firmy - w tym momencie
    uzywana
    do promocji konkurencji.
    Naprawde nie mozna tego w zaden sposob zakwestionowac ?

  • 4. Data: 2005-12-15 12:08:17
    Od: scream <n...@p...pl>

    Marcin napisał(a):
    > No tak, ale przeciez nazwa tej domeny, to nazwa firmy - w tym momencie
    > uzywana do promocji konkurencji.

    A jakie prawo zabrania im używać domen z nazwą Twojej firmy? Żadne.
    Trzeba było ich ubiec i zarejestrować wcześniej - sporo dużych firm tak
    robi.

    > Naprawde nie mozna tego w zaden sposob zakwestionowac ?

    Gdyby to była domena *.pl to mógłbyś próbować coś zdziałać, a tak to nic
    nie można zrobić.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2005-12-15 12:10:17
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > No tak, ale przeciez nazwa tej domeny, to nazwa firmy - w tym momencie
    > uzywana
    > do promocji konkurencji.
    > Naprawde nie mozna tego w zaden sposob zakwestionowac ?

    Oczywiście, że można i wiele takich spraw w sądach już było. Firma "A"
    powina bez problemu odzyskać domenę pod warunkiem, że "a.pl" nie została
    wcześniej zastrzeżona/opatentowana przez firmę B.

    pozdr. Robert

  • 6. Data: 2005-12-15 12:18:29
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że można i wiele takich spraw w sądach już było. Firma "A"
    > powina bez problemu odzyskać domenę pod warunkiem, że "a.pl" nie została
    > wcześniej zastrzeżona/opatentowana przez firmę B.

    Zapomniałem dodać, że dotyczy to wyłącznie domen *.pl

    pozdr.

  • 7. Data: 2005-12-15 12:28:10
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

> [...]
    > robi.

    > Gdyby to była domena *.pl to mógłbyś próbować coś zdziałać, a tak to nic

    Teoretycznie można.
    Pozwać ich w USA.
    Znane są podobne przypadki.
    www.madonna.com była w swoim czasie zarejestrowana przez kogoś, kto przegrał
    proces z Madonną.

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 8. Data: 2005-12-15 12:48:16
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    > www.madonna.com była w swoim czasie zarejestrowana przez kogoś, kto przegrał
    > proces z Madonną.
    ale Sting kiedyś przegrał. Teraz chyba już odkupił.

    Góral

  • 9. Data: 2005-12-15 23:58:23
    Od: "Mr Boom" <m...@w...pl>

    Ha a ja Was zaskocze.

    Miałem kiedyś taką sytuację i mój pomysł poskutkował w 100%.
    Daj znać na priva co to za domena i opisz po części sytuację a wyślę Ci
    informację co można z tym zrobić

  • 10. Data: 2005-12-16 01:07:35
    Od: scream <n...@p...pl>

    Mr Boom napisał(a):
    > Miałem kiedyś taką sytuację i mój pomysł poskutkował w 100%.
    > Daj znać na priva co to za domena i opisz po części sytuację a wyślę Ci
    > informację co można z tym zrobić

    A tu nie możesz? Napisz tutaj, bo sam jestem ciekaw. A moze komus za rok
    czy za dwa tez sie to przyda - bedzie od razu mial rozwiazanie w
    archiwum grupy.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl