    From: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pożycie - definicja i interpretacja
    Date: Fri, 1 Oct 2004 08:33:07 +0200

    Użytkownik "Paweł" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:2e5f.00000a2e.415cec62@newsgate.onet.pl...
    > Witam
    > Chciałbym prosić o interpretację art.691,cyt:
    > § 1. W razie śmierci najemcy lokalu mieszkalnego w stosunek najmu lokalu
    > wstępują: małżonek niebędący współnajemcą lokalu, dzieci najemcy i jego
    > współmałżonka, inne osoby, wobec których najemca był obowiązany do
    świadczeń
    > alimentacyjnych, oraz osoba, która pozostawała faktycznie we wspólnym
    pożyciu
    > z najemcą.
    > Konkretnie interesuje mnie jak należy rozumieć słowo "pożycie" i czy może
    być
> [...]

    raczej skłaniałbym się ku rozumieniu przez Art.23 KRO
    "Małżonkowie mają równe prawa i obowiązki w małżeństwie. Są obowiązani do
    wspólnego pożycia, do wzajemnej pomocy i wierności oraz do współdziałania
    dla dobra rodziny, którą przez swój związek założyli."

    taką interpretację narzuca słownik języka polskiego
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=48376
    pożycie

    pożycie n I
    1. rzecz. od pożyć.

    2. <przestawanie, obcowanie, wspólne życie z kimś; także: obcowanie fizyczne
    dwojga ludzi, zwłaszcza w małżeństwie>
    Dobre, harmonijne, zgodne, złe pożycie.
    Pożycie małżeńskie.
    Ktoś jest przykry, trudny w pożyciu.
    Pożycie seksualne.

    pozdrawiam
    W,

    ps. Czy można wytoczyć powództwo z 23 KRO, "o zaniechanie dalszych naruszeń"
    ;))

    begin 666 dh.gif
    `
    end