  • 1. Data: 2004-08-25 14:55:24
    Temat: Pozwolenie na bron
    Od: Kaktus <K...@o...pl>

    Ktos sie tu kiedys pytal wiec udziele wiadomosci.
    Dzis bylem w Komendzie Wojewodzkiej w Kielcach tam nalezy pobrac
    nazwiska lekarzy. Nastepnie odwiedzamy psychologa koszta badania 300
    zlotych a po nim zwyklego lekarza okolo 50 zlotych. nastepnie do podania
    i ewentualnych zalacznikow kupujemy znaczki skarbowe po 50 goroszy na
    kazdy papierek :) Skladamy w Komendzie i czekamy okolo miesiac. Jesli
    wszystko jest ok to po tym czasie dostajemy wezwanie na egzamin wraz z
    wykazem aktow prawnych do nauczenia. Koszt egzaminu to 500 zlotych i
    mozna go tylko probowac zdac 2 razy w zyciu. Badania sa wazne 2 miesiace
    a podanie nalezy odpowiednio umowtywowac, pani policjantka powiedziala
    iz samo prowadzenie dzialalnosci gospodarczej nie jest decydujaca
    przeslanka. Podsumujmy cala zabawa bez broni to koszt okolo 900 zlotych
    czyli koszt porownywalny do prawa jazdy kategorii "b"

  • 2. Data: 2004-08-25 15:14:19
    Temat: Re: Pozwolenie na bron
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > przeslanka. Podsumujmy cala zabawa bez broni to koszt okolo 900 zlotych
    > czyli koszt porownywalny do prawa jazdy kategorii "b"

    No i nastepne pare lat, jesli ktos z tej broni kogos zastrzeli, a okaze
    sie, ze nie przechowywales jej we wlasciwy sposob ;)

  • 3. Data: 2004-08-25 16:39:03
    Od: Kaktus <K...@o...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > No i nastepne pare lat, jesli ktos z tej broni kogos zastrzeli, a okaze
    > sie, ze nie przechowywales jej we wlasciwy sposob ;)

    Mysle ze wszystko bedzei ok :) i ze bede wiedzial co robic w koncu
    jestem w miare powazny

  • 4. Data: 2004-08-25 19:23:23
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Mysle ze wszystko bedzei ok :) i ze bede wiedzial co robic w koncu
    > jestem w miare powazny

    Coz, moj sasiad ma ponad 60 lat, jest emerytowanym pułkownikiem i kazdy
    powiedzialby ze jest powazny. A kraza plotki, ze kiedys kurwica go
    wziela i grozil bronia jakiemus facetowi, ktory mu droge zajechal ...
    ;-)

    A jak byla u mnie policja zbierac odciski palcow, to przyszedl i sie im
    chwalil tą bronią ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2004-08-25 20:36:43
    Od: Kaktus <K...@o...pl>

    KrzysiekPP wrote:

> [...]
    > ;-)
    >
    > A jak byla u mnie policja zbierac odciski palcow, to przyszedl i sie im

    No to skoro jest taki jak wnioskujesz to dlaczego przechodzi badania
    okresowe ? Przeciez w ustawie jest wyraznie napisane ze co jakis czas
    trzeba przejsc badania ! Moze w lape daje lekarzowi ?

  • 6. Data: 2004-08-25 20:40:19
    Od: Kaktus <K...@o...pl>

    A teraz od pupy strony...
    Ojciec ma juz jakis czas gazowke oczywiscie legalnie. Pytalem go ponoc
    kiedys nie bylo wogole badan lekarskich tylko egzamin nic wiecej. Ponad
    to ojciec nigdy nie przchodzil zadnych nawet tych okresowych badan czy
    cos jemu za to grozi ? Nigdy tez nie dostal zadnej korespondencji z komendy

  • 7. Data: 2004-08-25 22:26:13
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Kaktus napisał:
    > Ojciec ma juz jakis czas gazowke oczywiscie legalnie. Pytalem go ponoc
    > kiedys nie bylo wogole badan lekarskich tylko egzamin nic wiecej.

    Nie bylo badan, ale byl egzamin, z pytaniami w stylu
    "Pomidor jest.."
    - ..zielony
    - ..czerwony
    - ..zielono-czerwony
    - ..okrągły
    itp. Generalnie szanse na uzyskanie broni legalnie są bardzo nikłe.
    Znane są setki przypadków ludzi, którzy naprawde są narażeni na
    niebezpieczeństwo (np wlasciciele kantorów) a spotykali się oni z odmową
    pozwolenia na posiadanie broni. Nawet gazowej. Nie to, żebym zachęcał,
    ale wg mnie najlepiej jest kupić broń nielegalnie i po prostu ją trzymać
    w domu pod ręką, bo kiedyś może się przydać (odpukać). A wtedy lepiej
    tłumaczyć się po fakcie, skąd sie miało broń, niż leżeć 2m pod ziemią
    (gdyby się tej broni nie miało)...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2004-08-25 22:53:24
    Od: Kaktus <K...@o...pl>

    scream wrote:

> [...]
    > w domu pod ręką, bo kiedyś może się przydać (odpukać). A wtedy lepiej
    > tłumaczyć się po fakcie, skąd sie miało broń, niż leżeć 2m pod ziemią

    A czy ty wiesz kim tak naprawde w zasadniczej wiekszosci sa wlasciciele
    kantorow ? A no byli milicjanci policjanci sb-cy koniki ludzie z
    kryminalna przeszloscia i kartoteka choc podkreslam nie wszyscy. Moze Ci
    wlasciciele kantorow o kotrych mowisz tacy czysci nie sa a moze to moze
    tamto a moze nie maja podstaw zeby starac sie o bron i nie potrafia
    dowiesc ze moga zostac napadnieci ? Ja mam 23 lata i juz mam tyle
    podstaw ze moge sie starac o "bazooke" :)

  • 9. Data: 2004-08-25 23:07:05
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Kaktus napisał:
    > A czy ty wiesz kim tak naprawde w zasadniczej wiekszosci sa wlasciciele
    > kantorow ? A no byli milicjanci policjanci sb-cy koniki ludzie z
    > kryminalna przeszloscia i kartoteka choc podkreslam nie wszyscy.

    to nie jest wazne, jesli nie byli karani to moga sie ubiegac o
    pozwolenie i w normalnym kraju by je dostali, jako ze przewoza spora
    gotowke i sa szczegolnie narazeni na napady i tego typu sprawy - napadow
    na takie osoby jest calkiem sporo...

    > Ja mam 23 lata i juz mam tyle
    > podstaw ze moge sie starac o "bazooke" :)

    oczywiście, a spróbuj postarać sie o pozwolenie - gwarantuje Ci, że nie
    dostaniesz

  • 10. Data: 2004-08-26 08:06:59
    Od: Kaktus <K...@o...pl>

    scream wrote:

> [...]
    > na takie osoby jest calkiem sporo...

    > oczywiście, a spróbuj postarać sie o pozwolenie - gwarantuje Ci, że nie

    A ja tobie gwarantuje ze dostane jestem w trakcie formalnosci tuz przed
    egzaminem i nie mam duzo kasy ani kantoru :) Kilka spraw karnych w zyciu
    w ktorych bylem poszkodowany i tyle