  • 1. Data: 2004-08-25 13:42:30
    Temat: zwrot towaru niepełnowartościowego wady fabryczne
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Witam!

    Kupiłemn sobie cyfrowy aparat fotograficzny i delikatnie mówiąc nie spełnia on
    moich oczekiwań...
    1. Matryca generuje straszny szum, przez co zdjęcia wykonane moim aparatem nie
    wyglądają tak jak prezentowane w Internecie na stronie producenta podobno
    wykonane analogicznym aparatem.
    2. Kolory nie znacząco odbiegają od rzeczywistości.
    3. I najbardziej uporczywe. W większości wypadków aparat nie potrafi ustawić
    ostrości przy niepełnym oświetleniu, przez co nie mogę robić zdjęć z lampą i
    korzystać z części wbudowanych funkcji (np. "portret nocny").

    Nie sądzę, aby to byla wina konkretnego egzemplarza. Moim zdaniem po prostu
    model posiada takie wady, przez zastosowanie np. złych rozwiązań. Zatem nie da
    się aparatu naprawić w serwisie - on po prostu taki jest.
    Jednak ogranicza to znacznie funkcjionalność rzeczy, uniemożliwiając jej
    wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem.

    Zatem czy w takiej sytuacji przysługuje mi wymiana rzeczy na wolną od wad na
    podstawie Art. 556. § 1 KC?
    Czy z roszczeniami mam się zwrócić do producenta, czy sprzedawcy?
    Czy w wypadku wymiany rzeczy na droższą, ale wolną od wad muszę dopłacać
    różnicę ceny?
    Co w wypadku nieuznania roszczeń przez sprzedawcę?

    Z góry dzienki za pomoc
    Pozdrawiam
    Konrad

  • 2. Data: 2004-08-25 14:20:03
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Konrad wrote:
    > Zatem czy w takiej sytuacji przysługuje mi wymiana rzeczy na wolną od wad na
    > podstawie Art. 556. § 1 KC?

    Jeśli jestes konsumentem (zakup niezwiązany z działalnościa gospodarcza
    lub zawodową), to nie obowiązuje rękojmia. Poszukaj ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
    Poczytaj www.federacja-konsumentow.org.pl

    > Czy z roszczeniami mam się zwrócić do producenta, czy sprzedawcy?

    Sprzedawcy.

    > Czy w wypadku wymiany rzeczy na droższą, ale wolną od wad muszę dopłacać
    > różnicę ceny?

    To zależy od porozumienia ze sprzedawcą. Przepisy nie dają Ci prawa
    żadania wymiany na inną rzecz.

    > Co w wypadku nieuznania roszczeń przez sprzedawcę?

    Na początku miejski/powiatowy rzecznik konsumentów albo Federacja
    Konsumentów. Potem mozna sprawdzić czy sprzedawca zgodzi się na sąd
    polubowny przy Inspekcji Handlowej. A jak sie nie zgodzi - sąd powszechny.

    KG

  • 3. Data: 2004-08-25 16:10:00
    Od: "caros" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się aparatu naprawić w serwisie - on po prostu taki jest.
    > Jednak ogranicza to znacznie funkcjionalność rzeczy, uniemożliwiając jej

    Witam,
    tez akurat jednym z moich zajec jest fotografia.
    Nie wiem jak ten aparat sie zachowuje, ale czasem to wina osoby, a raczej
    jej nie znajomosc sztuki fotografowania.
    Co do kolorow, czy masz dobrze ustawiony balans bieli? albo ISO?
    co do ostrosci, to zalezy, czy jest to punktowe mierzenie ostrosci, czy
    srednio-wazone.

    Wiec zanim zaczniesz robic awanture ocen wszystko obiektywnie.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-08-25 18:06:22
    Od: "..::SebOLO::.." <p...@w...o2.pl>

> [...]
    > srednio-wazone.
    > Wiec zanim zaczniesz robic awanture ocen wszystko obiektywnie.

    Zgadzam sie calkowicie - aparat cyfrowy to juz zupelnie inna
    sztuka fotografowania. Wystarczy, ze komus za mocno rece "lataja"
    podczas fotografowania i juz po ostrosci. Bardzo wazne jest rowniez
    wlasciwe ustawienie wszystkich opcji...

    Nalezy takze pamietac o tym, ze jest na rynku mnostwo aparatow cyfrowych
    ktorych zdjecia pozostawiaja wiele do zyczenia i nalezy dokladnie
    sprawdzic wszelkie informacje na teamt aparatu zanim sie go kupi.

    Co do reklamacji to wszystko pozostaje w gesti producenta, gdyz nie ma on
    prawnego obowiazku zwrotu pieniedzy, ani wymiany na inny model...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 5. Data: 2004-08-25 20:31:04
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

> [...]

    > ustawić ostrości przy niepełnym oświetleniu, przez co nie mogę robić
    > zdjęć z lampą i korzystać z części wbudowanych funkcji (np. "portret

    mozesz napisac co to za aparat?

    --
    Psychik

  • 6. Data: 2004-08-26 07:12:40
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam!
    regulacja ostrości jest chyba średnio ważona - nie ma typowego czujnika. OK,
    taki system pomiaru ostrości jest stosowany, ale eliminuje on z użycia takie
    funkcje jak np. portret nocny. Poza tym aparat w pewnym momencie pracy systemu
    AF "łapie ostrość", ale nie potrafi tego zidentyfikować...
    Co do balansu bieli to zła interpretacja kolorów występuje przy każdym
    ustawieniu. Nie ma ustawień ISO.
    Poza tym pozostaje szum matrycy. Przed zakupem oglądałem zdjęcia przykładowe
    umieszczone na stronie producenta i jak najardziej były one dobrej jakości.
    Jednak teraz podejrzewam, że zostały wykoane innym aparatem lub poddane
    obróbce. Na przykład zapisane są w formacie bez kompresji, czego ten aparat nie
    obsługuje i brak jest nagłówka informacyjnego EXIF.
    I moim zdaniem to jak i niemożność zkorzystania z pewnych funkcji może
    uprawniać mnie do wymiany towaru, pomimo że nie ma on typowych wad w stylu
    zacinający się zoom.
    A tak na marginesie najbardziej wkurza mnie to, że mój stary cyfrak jakiś
    Olympus sprzed 4 lat robił dużo ładniejsze zdjęcia i nie miałem z nim takich
    problemów.

    Pozdrawiam
    Konrad