  • 21. Data: 2016-11-30 15:52:51
    Temat: Re: Podatek od spadków i darowizn "podwójnych obywateli" (Was: Pozbawienie zachowku)
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/30/2016 8:15 AM, Michał Jankowski wrote:

    > No właśnie, przychodzi taki polonus od trzech pokoleń po polski
    > paszport, dostaje, i co, leci zaraz za nim kontrola ze skarbówki, że ze
    > spadku po babce i prababce się w Polsce nie rozliczył?

    Kupil dom i US sie zapytal skad mial kasę.

    > Czy na to są jakieś wyłączenia, czy zwyczajnie i po prostu, kolejny
    > przepis, którego się nie używa, dopóki ktoś czymś innym nie podpadnie?

    Nie ma wyłączeń.
    Kwestia tego, że ktoś się sam podłozy przy okazji innej sprawy.

    Takie osoby zwykle nie składają rozliczeń podatkowych i nie ma ich w
    systemi.
    Ale niech sie raz pojawi i ma przerąbane.
    Inna kwestia to jak US chciałby to ściągnąć.

  • 22. Data: 2016-11-30 16:21:37
    Temat: Re: Podatek od spadków i darowizn "podwójnych obywateli"
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    witek <w...@g...pl> pisze:

> [...]
    > systemi.
    > Ale niech sie raz pojawi i ma przerąbane.
    > Inna kwestia to jak US chciałby to ściągnąć.

    Nie da się  "unieważnić" paszportu Schengen przez międzynarodowe systemy
    informatyczne za "niestawienie się"?

    --
    A. Filip
    Kłamstwo jest chorobą, a prawda - lekarstwem. (Przysłowie arabskie)

  • 23. Data: 2016-12-01 04:46:47
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/30/2016 9:21 AM, A. Filip wrote:
    > Nie da się "unieważnić" paszportu Schengen przez międzynarodowe systemy
    > informatyczne za "niestawienie się"?

    to znaczy?

    mozna zlozyc wniosek do prezydenta RP o "uniewaznienie" obywatelstwa
    polskiego.

    wowczas obdarowany nie bedzie mial obowiazku wykazywac darowizny aby byc
    zwolnionym z podatku czy tez placic podatek od darowizny jak sie nie
    wyrobil w terminie zwolnienia z tegoz.

    Tylko skad wnuki zyjace w Australii maja wiedziec, ze ciagle wisi nad
    nimi ojczyzna ich dziadkow.

  • 24. Data: 2016-12-05 01:08:21
    Temat: Re: Pozbawienie zachowku
    Od: Bonum mane <b...@o...cs>

    Można tak napisać spadek, że uprawnione osoby otrzymają zachowek i
    jednocześnie go nie otrzymają :)
    i to będzie zgodne z przepisami

  • 25. Data: 2016-12-07 10:25:04
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 05.12.2016 o 01:08, Bonum mane pisze:
    > Można tak napisać spadek, że uprawnione osoby otrzymają zachowek i
    > jednocześnie go nie otrzymają :)
    > i to będzie zgodne z przepisami

    jakieś szczegóły?

    Łukasz