  • 11. Data: 2016-11-21 16:56:33
    Temat: Re: Pozbawienie zachowku
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/21/2016 2:41 AM, szerszen wrote:
    > On Sat, 19 Nov 2016 15:22:48 +0000 (UTC)
    > g...@s...invalid (Adam Wysocki) wrote:
    >

    > Generalnie testament w Polsce to taka fikcja, mająca moc sprawczą tylko wtedy,
    kiedy wszyscy ustawowi spadkobiorcy się z nim zgadzają. Wydziedziczenie w takiej
    formie jak rozumie to przeciętny Kowalski jest bardzo trudno przeprowadzić.

    > O ile wiem, to jedyną skuteczną formą pozbawienia kogoś spadku, jest w odpowiednim
    czasie przeprowadzenie darowizn na tych których chce się do tej schedy dopóścić, ale
    z zapisem wyjmującym darowiznę z masy spadkowej. Jakiś czas temu wprowadzono
    możliwość robienia takiego zapisu. Nie wiem jak dokłądnie się on nazywa, ale jest
    taka możliwość i notariusz powie co i jak.

    poczytaj o zapisie testamentowym. Duzo zmienił

  • 12. Data: 2016-11-21 16:57:31
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/21/2016 6:44 AM, szerszen wrote:

    > Dożywocie to raczej zapewnia bezpieczeńśtwo spadkodawcy przy darowiźnie, ale nie
    wiem czy jednocześnie wyłącza z masy spadkowej taką darowiznę.

    tak.

  • 13. Data: 2016-11-28 20:24:27
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 21.11.2016 o 16:56, witek pisze:

    > poczytaj o zapisie testamentowym. Duzo zmienił

    no i co - możesz przekazać komu chcesz co chcesz, czy jednak państwo za
    ciebie decyduje?

    Łukasz

  • 14. Data: 2016-11-28 20:27:27
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 21.11.2016 o 16:34, ąćęłńóśźż pisze:
    > "Latami" jest bardzo subiektywne, czasem tatuś po 40 latach małżeństwa
    niespodziewanie się zakocha (oczywiście z miłości z wzajemnością ;)) i nagle chce
    wydziedziczyć wszystkich bliskich.
    > A jak nie chce, to nowa pani przestaje dawać herbatę.
    > W sumie to niejedną taką sytuację znałem i mogły to być "recydywistki".

    może i tak, ale to tatuś zapierdalał żeby coś mieć czy jego
    spadkobiercy? Wcześniej mógł to wydać na panienki, ale teraz to już za
    późno?

    Łukasz

  • 15. Data: 2016-11-29 15:32:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Niezupełnie (KRiO).
    Jak Ci się nie podoba polskie prawo spadkowe, to ożeń się w US-iech lub we Francji
    ;-))

    -----

  • 16. Data: 2016-11-30 11:44:45
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 29.11.2016 o 15:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > Niezupełnie (KRiO).
    > Jak Ci się nie podoba polskie prawo spadkowe, to ożeń się w US-iech lub we Francji
    ;-))

    Właśnie tak, nie podoba mi się polskie prawo spadkowe. Ale to nie powód
    żeby zmieniać żonę - ona mi się podoba :)
    Tak - ze względów spadkowych chętnie jakoś inaczej zorganizuję swój
    dorobek, jeszcze nie wpadłem tylko na to jak - ale wyprowadzka majątku
    poza granice kraju nie jest złym pomysłem.

    Łukasz

  • 17. Data: 2016-11-30 14:41:54
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/30/2016 4:44 AM, ddddddddddddd wrote:
    ale wyprowadzka majątku
    > poza granice kraju nie jest złym pomysłem.

    Ale nieskutecznym.

    Ustawa o podatku od spadków i darowizn

    Art. 2.
    Nabycie własności rzeczy znajdujących się za granicą lub praw
    majątkowych wykonywanych za granicą podlega podatkowi, jeżeli w chwili
    otwarcia spadku lub zawarcia umowy darowizny nabywca był obywatelem
    polskim...

  • 18. Data: 2016-11-30 14:48:06
    Temat: Re: Podatek od spadków i darowizn "podwójnych obywateli" (Was: Pozbawienie zachowku)
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    witek <w...@g...pl> pisze:
> [...]

    > majątkowych wykonywanych za granicą podlega podatkowi, jeżeli w chwili
    > otwarcia spadku lub zawarcia umowy darowizny nabywca był obywatelem

    A ktoś to egzekwuje wobec wszystkich "podwójnych obywateli" (także "z Izraela")? :-)

    --
    A. Filip
    Śpi się dla siebie, sny miewa dla drugiego. (Przysłowie ormiańskie)

  • 19. Data: 2016-11-30 15:15:29
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.11.2016 14:48, A. Filip pisze:

    > A ktoś to egzekwuje wobec wszystkich "podwójnych obywateli" (także "z
    > Izraela")? :-)

    No właśnie, przychodzi taki polonus od trzech pokoleń po polski
    paszport, dostaje, i co, leci zaraz za nim kontrola ze skarbówki, że ze
    spadku po babce i prababce się w Polsce nie rozliczył?

    Czy na to są jakieś wyłączenia, czy zwyczajnie i po prostu, kolejny
    przepis, którego się nie używa, dopóki ktoś czymś innym nie podpadnie?

    MJ

  • 20. Data: 2016-11-30 15:50:35
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/30/2016 7:48 AM, A. Filip wrote:

    > A ktoś to egzekwuje wobec wszystkich "podwójnych obywateli" (także "z Izraela")?
    :-)

    ja sie US dowie to nie bedzie mial wyjscia.
    Nikt sie podkladal nie bedzie.
    Jak sie obywatel sam nie podlozy to raczej sie nie dowiedza.