  • 1. Data: 2004-09-29 04:36:28
    Temat: Jaka jest róznica miedzy spóldzielczym wlasnosciowym prawem do lokalu i prawem wlasnosci?
    Od: "Derek" <b...@y...ca>

    Prosze was o jak najwiecej informacji na ten temat.

    np. jaka jest róznica wartosci rynkowej mieszkania z spóldzielczym wlasnosciowym
    prawem do lokalu,
    a mieszkaniem z prawem wlasnoci?

    Co daje wlasnosc czesci gruntu?

    Jakie dodatkowe platnosci moze narzucac spóldzielnia?

    Jak moze spóldzielnia "zmusic do sprzedazy" mieszkania z spóldzielczym wlasnosciowym
    prawem do lokalu?

    Czy jest jakas róznica przy sprzedazy takiego mieszkania?

    Czy mozna zalozyc ksiege wieczysta na mieszkanie spóldzielcze z wlasnosciowym prawem
    do lokalu?

    Za wszelkie informacje dziekuje
    Derek

  • 2. Data: 2004-09-29 06:33:53
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2004 00:36:28 -0400, Derek naskrobał(a):

    > Prosze was o jak najwiecej informacji na ten temat.
    >
    > np. jaka jest róznica wartosci rynkowej mieszkania z spóldzielczym wlasnosciowym
    prawem do lokalu,
    > a mieszkaniem z prawem wlasnoci?

    Zależy - od mniejszej, przez taką samą, do kilka procent większej. Zależy
    od tego jak operatywna jest spółdzielnia.

    > Co daje wlasnosc czesci gruntu?

    w sumie nic bo będzie to współwłasność łączna - generalnie nie może że nic
    dokonać bez twojej zgody na współwłasności w szczególności nadbudowy,
    remonty itp. :)

    > Jakie dodatkowe platnosci moze narzucac spóldzielnia?

    remonty cześci wspólnych itp.

    > Jak moze spóldzielnia "zmusic do sprzedazy" mieszkania z spóldzielczym
    wlasnosciowym prawem do lokalu?

    nie słyszałem - może teoretycznie próbować wyrzucić ze spółdzielni

    > Czy jest jakas róznica przy sprzedazy takiego mieszkania?

    przy SWPdL chyba kupujący musi mieć zgodę spółdzielni a własności nie.

    > Czy mozna zalozyc ksiege wieczysta na mieszkanie spóldzielcze z wlasnosciowym
    prawem do lokalu?

    tak

    --
    United Devices Cancer Research Project