  • 51. Data: 2015-10-15 13:15:59
    Temat: Re: Potrzebuję prawnika w celu odebrania nagrody
    Od: b...@g...com

    użytkownik z napisał:
    > Otrzymałem smsa o treści:
    >
    > "
    > Konkurs Odbierz 50.000!
    > Daj nam możliwość wypłacenia 50.000zl!!!

    2 pytania, jak interpretować znak graficzny "."
    i "zl". Zl to Zelandia?

    Sąd może mieć wątpliwości co do separatora dziesiętnego
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Separator_dziesi%C4%99
    tny#/media/File:DecimalSeparator.svg

  • 52. Data: 2015-10-15 19:02:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Oct 2015 07:25:29 +0200, Marek napisał(a):

    > Pojęcie "wygrać" coś to nie to samo co "dostać".

    Czekaj, bo znow wysluchalem, to w radio leci, chyba RMF, ale pewnie w
    wielu:
    -Tato, a co trzeba zrobic, zeby miec taki samochod?
    -trzeba ciezko pracowac i dobrze zarabiac.
    -A mama Tomka poszla do fryzjera, zrobila balejaz, wziela paragon i
    wygrala Opla.

    To sie juz chyba kwalifikuje na nieuczciwa reklame ?

    A tu:
    http://www.fakt.pl/zakupy/narodowa-loteria-paragonow
    a-jak-zarejestrowac-paragon,film,582399.html

    - Co zrobic, zeby wygrac ?
    - Wystarczy zabrac paragon ze sklepu.

    J.

  • 53. Data: 2015-10-15 19:22:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Oct 2015 19:02:23 +0200, J.F. napisał(a):
    > Dnia Wed, 14 Oct 2015 07:25:29 +0200, Marek napisał(a):

    > Czekaj, bo znow wysluchalem, to w radio leci,

    O, dokladnie to to leci:
    https://www.youtube.com/watch?v=QK29R3-faqg

    To jak myslicie - nalezy sie cos za wprowadzenie w blad ?
    A moze w imieniu dziecka mozna pozew zlozyc ?

    Czy lepiej z powodu - smarkacz uczyc sie nie chce, tylko codziennie
    20zl na fryzjera sie domaga, to chyba jest juz jakis powod do
    odszkodowania ?

    J.

  • 54. Data: 2015-10-15 22:21:11
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-10-15 o 13:15, b...@g...com pisze:
    > 2 pytania, jak interpretować znak graficzny "."
    > i "zl". Zl to Zelandia?
    >

    > Sąd może mieć wątpliwości co do separatora dziesiętnego
> [...]

    Ty też uważasz że w sadach siedzą debile i analfabeci co nie rozumieją
    polskiego języka i nie znają obowiązującego w Polsce prawa?

    "Art. 286
    § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę
    do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo _wyzyskania błędu lub niezdolności do
    należytego pojmowania przedsiębranego działania_, podlega karze
    pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."

    Dla utrwalenia:
    _wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania
    przedsiębranego działania_

    A może jednak w sadach nie znają tego przepisu? :-)

  • 55. Data: 2015-10-16 08:30:54
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

> [...]
    >
    > A tu:
    > http://www.fakt.pl/zakupy/narodowa-loteria-paragonow
    a-jak-zarejestrowac-paragon,film,582399.html

    Założenie jest takie, że zabranie paragonu jest warunkiem koniecznym, który daje
    możliwość wygrania
    nagrody w wyniku losowania, czyli nagrodę dostajesz dopiero wtedy, jeśli zostaniesz
    wylosowany,
    więc nie jest to nagroda pewna. To tak jak w Lotto: musisz wykupić kupon (warunek
    konieczny),
    co jeszcze nie gwarantuje ci kasy, dopiero jak wytypujesz właściwe liczby, to wygrasz
    i dostajesz money.
    Jak by było w reklamie "A mama Tomka poszla do fryzjera, zrobila balejaz, wziela
    paragon i _dostała_ Opla",
    to by było bosko, bo auto gwarantowane, a wtedy chyba każdy homo-sapiens by tak
    zrobił jak mama Tomka ;)

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 56. Data: 2015-10-16 10:13:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > koniecznym, który daje możliwość wygrania
    >nagrody w wyniku losowania, czyli nagrodę dostajesz dopiero wtedy,

    W czesci drugiej mamy "wystarczy zabrac". O rejestracji nic nie
    wspominaja.
    To juz sie chyba kwalifikuje do pozwu - zakladajac ze mam koperte z
    paragonami :-)

    No ale nie wiem - czy to MF czy Fakt.

    >To tak jak w Lotto: musisz wykupić kupon (warunek konieczny),
    >co jeszcze nie gwarantuje ci kasy, dopiero jak wytypujesz właściwe
    >liczby, to wygrasz i dostajesz money.

    No, w Lotto nie trzeba rejestrowac. Ale trzeba sie zglosic po odbior
    :-)

    > Jak by było w reklamie "A mama Tomka poszla do fryzjera, zrobila
    > balejaz, wziela paragon i _dostała_ Opla",
    >to by było bosko, bo auto gwarantowane, a wtedy chyba każdy
    >homo-sapiens by tak zrobił jak mama Tomka ;)

    Tym niemniej wydzwiek jest taki, ze nie trzeba sie uczyc, pracowac,
    wystarczy pojsc do fryzjera.
    Jak sedziowie maja dobry/zly humor, to im potrafi wystarczyc do
    stwierdzenia, ze klienta wprowadzono w blad :-)

    J.

  • 57. Data: 2015-10-16 10:13:46
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 16.10.2015 o 08:30, Marek pisze:
> [...]
    konieczny),
    > co jeszcze nie gwarantuje ci kasy, dopiero jak wytypujesz właściwe liczby, to

    Ale "wystarczy" to warunek wystarczający.

    p. m.

  • 58. Data: 2015-10-16 11:31:07
    Od: z <...@...pl>

    Konkurs Odbierz 50.000!
    DLACZEGO NIE ODPISUJESZ na WEZWANIE?!
    Jesteś na liście do wypłaty 50.000zl!
    ODBIERZ Pieniądze!odp TAK na 72203
    wykorzystaj szanse!2,46R-eg

    Co tu jest niejednoznacznie napisane dla Sądu?

  • 59. Data: 2015-10-16 11:34:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-16 o 11:31, z pisze:
> [...]
    > ODBIERZ Pieniądze!odp TAK na 72203
    > wykorzystaj szanse!2,46R-eg
    >
    > Co tu jest niejednoznacznie napisane dla Sądu?

    Właśnie chodzi o to, że wszystko jest jednoznaczne - nie wynika z tego,
    że wypłata jest pewna.

    Ale jak chcesz popieniaczyć, to pozwij o wypłatę w złotych sumy 50 000
    silnia ;)

    Kozak jesteś, to na pewno 100 000zł na opłatę sądową masz. Inaczej bym
    pomyślał, żeś marny keyboard warrior ;)

    --
    Liwiusz

  • 60. Data: 2015-10-16 13:13:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Oct 2015, Liwiusz wrote:

    > Właśnie chodzi o to, że wszystko jest jednoznaczne - nie wynika z tego,
    > że wypłata jest pewna.
    >
    > Ale jak chcesz popieniaczyć, to pozwij o wypłatę w złotych sumy 50 000
    > silnia ;)

    Ja bym obstawił jednak 50!
    To i tak dość sporo ;)

    Niemniej, jak rzekłeś, treść (dość jednoznacznie) sugeruje, że jest
    JEDNA lista (dowolnie długa) i JEDNA wygrana 50 zł (z dokładnością
    do 0,1 grosza), z której można zostać wylosowanym.
    Ja się nie piszę ;)

    pzdr, Gotfryd