  • 1. Data: 2015-12-03 15:16:31
    Temat: Zamkniecie konta zadluzenie wobec banku ?
    Od: m...@o...pl

    Witam,

    Czy umowa dot. prowadzeniach rachunkow bankowych i innych produktow moze wykluczac
    mozliwosc wypowiedzenia jej w przypadku nieuregulowania zadluzenia wobec banku?

    Innymi slowy, posiadajac niemozliwe do zaplaty zadluzenie na koncie (debet, oplaty,
    cokolwiek) oplaty narastaja a takie konto zamknac nie mozna. Spirala idealna :)

    Czy jest to mozliwe, czy mimo wszystko my jako strona umowy mozemy ja wypowiedziec w
    kazdym momencie?

  • 2. Data: 2015-12-03 15:20:16
    Temat: Re: Zamkniecie konta zadluzenie wobec banku ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@o...pl wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy umowa dot. prowadzeniach rachunkow bankowych i innych produktow moze wykluczac
    mozliwosc wypowiedzenia jej w przypadku nieuregulowania zadluzenia wobec banku?

    Nie. Umowa bankowa nie może zmieniać kodeksu cywilnego.

    > Czy jest to mozliwe, czy mimo wszystko my jako strona umowy mozemy ja wypowiedziec
    w kazdym momencie?

    Wypowiedzenie jest czynnością jednostronną i nie wymaga zgody drugiej
    strony.

  • 3. Data: 2015-12-03 20:36:31
    Od: m...@o...pl

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 15:20:18 UTC+1 użytkownik witek napisał:

> [...]
    wypowiedziec w kazdym momencie?

    > Wypowiedzenie jest czynnością jednostronną i nie wymaga zgody drugiej

    To dlaczego wnioskujemy o zamkniecie konta a bank odmawia? Jest to zgodne z KC? Jak
    postapic w takim wypadku?

  • 4. Data: 2015-12-03 21:30:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@o...pl wrote:

> [...]
    wypowiedziec w kazdym momencie?

    > To dlaczego wnioskujemy o zamkniecie konta a bank odmawia? Jest to zgodne z KC? Jak

    Nie wnioskujemy tylko wysyalamy oswiadczenie woli.
    Od momentu w ktorym bank się zapoznał z treścią oświdczenia lub miał
    taką możliwość umowa przestaje obowiązywać.
    Bank nie ma czego odmawiać bo w ogóle nie ma nic do gadania w tym zakresie.

    Nic nie postąpić. Umowa jest rozwiązana.
    Jak sie bank bedzie czepiał to do sądu po stwierdzenie nieistnienia
    zobowiązania.

  • 5. Data: 2015-12-03 21:34:37
    Od: m...@o...pl

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 21:30:46 UTC+1 użytkownik witek napisał:

> [...]
    >
    > Nic nie postąpić. Umowa jest rozwiązana.
    > Jak sie bank bedzie czepiał to do sądu po stwierdzenie nieistnienia

    Czyli wystarczy wyslac rozwiazanie umowy (oswiadczenie o wypowiedzeniu ) do banku i
    umowa zostaja rozwiazana, a dochodzenie naleznosci to ich sprawa (windykacja)?

    To zbyt proste.

  • 6. Data: 2015-12-03 21:36:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-03 o 21:34, m...@o...pl pisze:
    > To zbyt proste.

    LOL, to rób jak uważasz jeśli wiesz lepiej...

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-12-03 21:37:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 15:16:33 UTC+1 użytkownik m...@o...pl napisał:
> [...]
    >
    > Czy jest to mozliwe, czy mimo wszystko my jako strona umowy mozemy ja wypowiedziec

    Wypowiedzenie wyślij i umowa o konto przestanie obowiązywać.
    Zadłużenie w koncie i naliczone do czasu wypowiedzenia opłaty bank będzie się
    domagał\windykował.

  • 8. Data: 2015-12-03 22:40:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@o...pl wrote:

    > Czyli wystarczy wyslac rozwiazanie umowy (oswiadczenie o wypowiedzeniu ) do banku
    i umowa zostaja rozwiazana, a dochodzenie naleznosci to ich sprawa (windykacja)?

    tak. tylko trzymaj dowod nadania poleconego, albo pieczatke z banku na
    kopii, ze dostali.
    Zeby bank sobie w kulki nie lecial, ze nic nie wie.

    > To zbyt proste.

    Jak zawsze,
    Bank sobie pewnie cos tam bedzie naliczał, pisma przysyłał i liczyl na
    to, ze jednak sie przestraszysz i zapłacisz.

    W ostatecznsci to i tak ty bedziesz musiał iść do sądu.

  • 9. Data: 2015-12-04 11:40:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    m...@o...pl wrote:
> [...]

    >zakresie.
    >Nic nie postąpić. Umowa jest rozwiązana.
    >Jak sie bank bedzie czepiał to do sądu po stwierdzenie nieistnienia

    Umowa moze i jest rozwiazania, ale bank konta z debetem nie zamknie.
    A nawet tego z zerowym saldem tak zaraz nie zlikwiduje, bo bywaja
    obciazenia splywajace z opoznieniem - no ale to miesiac-dwa.

    Pozostaje wiec kwestia oplat za konto (raczej nie ma podstaw do
    naliczania), przechowywania danych osobowych ( i tak chyba ma
    obowiazek przez pare lat), itp.
    No i nomenkulatury - konto zamkniete, zablokowane czy zlikwidowane ...

    J.

  • 10. Data: 2015-12-04 12:23:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    m...@o...pl napisał:

    >Wypowiedzenie wyślij i umowa o konto przestanie obowiązywać.
    >Zadłużenie w koncie i naliczone do czasu wypowiedzenia opłaty bank
    >będzie się domagał\windykował.

    A odsetki za okres od wypowiedzenia/rozwiazania umowy ?
    To jakies bezumowne korzystanie z kredytu bedzie, czy od razu sprawa
    karna ? :-)

    Ale skoro bezumowne, to chyba karne odsetki ustawowe sie naleza ?
    Ale czy one nie nizsze niz umowne ? :-)

    J.