  • 51. Data: 2023-09-07 20:17:08
    Temat: Re: Poszukiwanie osoby
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Kiedyś było tak, że nie dawało się wymeldować "do nikąd", więc ludzie
    > podawali lipne adresy przy wymeldowaniu. Jeśli to ten adres, co go masz,
    > to sprawdź w PESEL faktyczny.

    Urząd twierdzi, że nie bardzo można podać lipny, bo trzeba
    się wylegitymować tytułem prawnym do nowego miejsca.
    Sprawdziłem też adresy z możliwą literówką - jak ktoś tu sugerował -
    bez rezultatu.
    Finalnie sprawa wygląda tak, że z rejestru PESEL dostałem odpowiedź,
    że nie mogą mi nic podać, bo nie ma możliwości spytania poszukiwanego o
    zgodę.
    Czyli nie mają tam adresu w bazie PESEL żeby wysłać zapytanie.
    Więc albo wyjechał za granicę albo zakombinował tak, żeby nie mieć
    adresu - co
    podobno jest obecnie dość częstą praktyką :-)

    I jak go teraz szukać, skoro sam zaciera ślady?

    Można "zasymulować" interes prawny, żeby zaczęto go szukać urzędowo
    ale te pomysły tutaj sugerowane takie nieco miałkie są.

  • 52. Data: 2023-09-07 20:37:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.09.2023 o 20:17, cef pisze:

> [...]
    > adresu - co
    > podobno jest obecnie dość częstą praktyką ?

    Tak. Bardzo często.

    > I jak go teraz szukać, skoro sam zaciera ślady?
    > Można "zasymulować" interes prawny, żeby zaczęto go szukać urzę

    I co to zmieni. Przecież tego adresu nie ma.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 53. Data: 2023-09-07 21:13:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Sep 2023 20:37:01 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]

    Nie ma adresu, albo nie maja zwyczaju/możliwosci wysyłac zapytań :-)

    > Tak. Bardzo często.

    Co by nie mówic, to w Unii żyjemy, mozna wyjechac na zawsze, przerwać
    zawsze i wrĂłcic ... albo przyjechac tylko na wakacje ...
    Mozna sie też urodzic za granicą ... hm, ciekawe co wtedy z
    obywatelstwem, peselem, i np spadkiem :-)

    > I co to zmieni. PrzecieĹź tego adresu nie ma.

    W bazie PESEL moze i nie ma, ale jeśli gdzies w Polsce mieszka,
    to pewnie podał adres w pracy, w banku, może jakies mieszkanie/dom
    kupił, moze dopiero buduje/wykancza.
    Moze samochod kupil ... i jakis adres przy rejestracji podał ... choc
    to chyba niebezpieczne w erze fotoradarĂłw :-)

    J.

  • 54. Data: 2023-09-07 21:19:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.09.2023 o 21:13, J.F pisze:

    > Nie ma adresu, albo nie maja zwyczaju/możliwosci wysyłac zapytań :-)

    Mają.

> [...]
    > Mozna sie też urodzic za granicą ... hm, ciekawe co wtedy z
    > obywatelstwem, peselem, i np spadkiem :-)

    Co ma spadek do obywatelstwa?

> [...]
    > Moze samochod kupil ... i jakis adres przy rejestracji podał ... choc
    > to chyba niebezpieczne w erze fotoradarów :-)

    Może3, ale kto miałby tego szukać i po co?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 55. Data: 2023-09-07 21:27:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Tak. Bardzo często.

    > I co to zmieni. Przecież tego adresu nie ma.

    No ale to już sąd czy policja będzie ustalać gdzie on jest
    z całym swoim wachlarzem dostępnych środków.
    Mogą sprawdzić wszystkie ślady urzędowe, dostaną raport z ZUS
    kto ubezpieczał czy ubezpiecza itd itp

  • 56. Data: 2023-09-07 21:27:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-09-07 o 21:13, J.F pisze:

    > Nie ma adresu, albo nie maja zwyczaju/możliwosci wysyłac zapytań :-)

    Mają prawny obowiązek.

  • 57. Data: 2023-09-08 00:21:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.09.2023 o 21:27, cef pisze:

    > No ale to już sąd czy policja będzie ustalać gdzie on jest
    > z całym swoim wachlarzem dostępnych środków.

    Czemu Policja miałaby szukać? Może mi coś umknęło. Nie chce mi się wątku
    drążyć wstecz. O ile pamiętam, to kolegi szukałeś jakiegoś.

  • 58. Data: 2023-09-08 02:05:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-07, cef <c...@i...pl> wrote:

    > No ale to już sąd czy policja będzie ustalać gdzie on jest
    > z całym swoim wachlarzem dostępnych środków.
    > Mogą sprawdzić wszystkie ślady urzędowe, dostaną raport z ZUS
    > kto ubezpieczał czy ubezpiecza itd itp

    Dlaczego by to mieli robić? Zresztą, jeśli wyjechał z Polski to może nie
    być żadnych śladów prowadzacych do obecnego miejsca zamieszkania.
    Paszport ma wazność 10 lat, nikt nie weryfikuje MZ adresu podawanego na
    formularzu, a mozna miec i dodatkowe, niepolskie obywatelstwo.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2023-09-08 10:27:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Sep 2023 21:19:27 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Mają.

    Tak swoją drogą - czytam, ze pytają o zgodę ... a nie byłoby lepiej,
    gdyby po prostu wysłali pod znany sobie adres prośbę pytającego?

    > Co ma spadek do obywatelstwa?

    nic, ale:
    -jestes w PESEL, to łatwo odszukać, ze jesteś potencjalnym/ustawowym
    spadkobiercą,
    -nie ma cie w PESELu ... to niełatwo.

    Urodziłeś sie za granicą:
    - moze i jestes obywatelem z mocy prawa, ale urząd nic o tym nie wie.
    - ale jak sie dowie ... dopisze do PESEL ?

    > Może3, ale kto miałby tego szukać i po co?

    Urząd. Czy na prosbę starego kolegi, czy
    policji/ITD/SM/komornika/notariusza/sądu ...

    J.

  • 60. Data: 2023-09-08 11:18:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.09.2023 o 10:27, J.F pisze:

    > Tak swoją drogą - czytam, ze pytają o zgodę ... a nie byłoby lepiej,
    > gdyby po prostu wysłali pod znany sobie adres prośbę pytającego?

    Byłoby, ale to de facto na jedno wychodzi. Choć byłoby pewnie mądrzej,
    jakbyś mógł wysłać w kopercie zaadresowanej na dane osobowe pismom, list
    i oni by to przekazali.

> [...]
    > - moze i jestes obywatelem z mocy prawa, ale urząd nic o tym nie wie.
    > - ale jak sie dowie ... dopisze do PESEL ?

    Ale to postępowanie cywilne. Sąd / notariusz przesłuchują na okoliczność
    spadkobierców strony.

    --
    (~) Robert Tomasik