  • 11. Data: 2023-08-02 14:33:26
    Temat: Re: Poszukiwanie osoby
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ja na obydwu poprzednich adres (a jeden jest przed 30 lat, a drugi 25)
    > mam na poczcie zastrzeżenie, by przesyłali na mój obecny adres. osoby
    > tam mieszkające mogą w ogóle o tym nie wiedzieć. Działa to, to ze 2~3
    > lata temu przyszła pocztówka adresowana na mój poprzedni adres.

    Przy poziomie świadczenia usług poczty jest bardzo prawdopodobne,
    że to był jakiś marny procent skuteczności :-) - to co dotarło.
    Wątpię, żeby kolega tego użył, ale na wszelki wypadek spytam
    na poczcie.

  • 12. Data: 2023-08-02 16:02:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Aug 2023 14:30:28 +0200, cef wrote:

    > Mam sporo znajomych, których tam nie znajdziesz,
    > bo nie potrzebują.

    > Takich pomysłów właśnie potrzebuję, chociaż ten może nawet i do
    > zrealizowania.
    > Bardziej potrzebuję informacji o jakichś legalnych rejestrach, które są
    > dostępne dla obywatela, nawet odpłatnie (jak w nieruchomościach)

    Po RODO chyba nie ma.

    Mozesz chyba w PESEL czy USC pytac, ale musisz miec interes prawny.
    A "chec pogadania z kolegą" to raczej takim nie będzie.

    Hm, a jakbys tak chciał mu cos zapisac w testamencie?
    Albo jakby mu tak ktos z Twojej rodziny zapisał ... ale co -
    uśmiercic?
    Hm, teściowa jakby tak zapisała i zmarła :-)

    Komornik jeszcze może po rejestrach szukac, ale im też chyba śrubę
    dokręcili :-)

    J.

  • 13. Data: 2023-08-02 16:04:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Osoby znane mi z ZUS, US, Policji, które mogły by zajrzeć
    > powiedziały, że nie zaryzykują, bo wywalą ich z roboty.

    P.S Znajomy policjant się boi?

    Przecież mógl ustalac tożsamość osoby kontrolowanej na ulicy :-)

    J.

  • 14. Data: 2023-08-02 17:03:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.08.2023 o 16:04, J.F pisze:

    > Przecież mógl ustalac tożsamość osoby kontrolowanej na ulicy :-)

    To nie takie proste. Jak się okaże, że osoba kontrolowana jest
    poszukiwana/zaginiona, to robi się dym.

  • 15. Data: 2023-08-02 17:19:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.08.2023 o 06:23, cef pisze:

    > Wygląda tak jakby chciał zatrzeć ślady za sobą, bo odnaleziony
    > ostatni adres zameldowania jest fikcyjny.

    No jak zechciał się ukryć lub wyjechał na Kamczatkę, to będzie ciężko.

    W miarę legalnie co można jeszcze zrobić to zgłosić zaginięcie, ale to
    najlepiej zrobić przez jakąś rodzinę; matka, siostra, kuzynka.
    Osoba obca musi mieć jakieś podstawy, że obawia się o osobę poszukiwaną,
    na przykład porwanie czy handel ludźmi, ale po 15-tu latach, to ciężko
    nazwać obawą.

  • 16. Data: 2023-08-02 17:41:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Aug 2023 17:03:34 +0200, nadir wrote:

    > To nie takie proste. Jak się okaże, że osoba kontrolowana jest
    > poszukiwana/zaginiona, to robi się dym.

    No tak, jest ryzyko.

    Zaraz - są ewidencje działalnosci gospodarczej.
    Moze założył firmę.

    Ale wiele danych tam nie pokazują ... dzwonić i pytać?
    Jak nazwisko jakies mniej popularne ... moze niewiele do sprawdzenia.

    J.

  • 17. Data: 2023-08-02 18:44:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-02 o 17:19, nadir pisze:

> [...]
    > Osoba obca musi mieć jakieś podstawy, że obawia się o osobę poszukiwaną,
    > na przykład porwanie czy handel ludźmi, ale po 15-tu latach, to ciężko

    Ja nie miałem z nim kontaktu ponad 40 lat, więc
    trudno to w ogóle klasyfikować.
    Wygląda na to, że nie ma legalnych sposobów poszukiwania.
    Jakiś przelew na Pesel albo co? :-)

  • 18. Data: 2023-08-02 18:50:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-02 o 17:41, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Ale wiele danych tam nie pokazują ... dzwonić i pytać?
    > Jak nazwisko jakies mniej popularne ... moze niewiele do sprawdzenia.

    Te ewidencje to najprostsza rzecz do sprawdzenia
    i jest wystarczająco dużo danych identyfikujących.
    Niestety, jak ktoś nie ma potrzeby posiadania profili w sieci,
    nie zaistniał w ewidencjach i KRS, to legalnie po Peselu
    nie da rady znaleźć. Jak będę miał Pesel, to jakoś będę próbował.
    Pewnie nielegalnie, ale nie wiem jeszcze jak.

  • 19. Data: 2023-08-02 19:02:31
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Kiedyś zwracało się do biura ewidencji ludności MSWiA (w W-wie było na Ochocie) i
    składało pisemny opłacony wniosek.
    Osoba poszukiwana musiała wyrazić zgodę na to, żeby jej dane poszukującemu ujawnić.
    Trwało kilka tygodni.
    Ale oni OIDP adres zameldowania ustalali, nie faktycznego pobytu.

    -----

  • 20. Data: 2023-08-02 19:08:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.08.2023 o 18:44, cef pisze:

    > Ja nie miałem z nim kontaktu ponad 40 lat, więc
    > trudno to w ogóle klasyfikować.

    No ale jakaś dalsza lub bliższa rodzina jeszcze może istnieje?
    Mi jakieś 15 lat temu udało się odnaleźć właściciela działki, którą
    byłem zainteresowany. Miałem tylko imię, nazwisko i informację, że
    pochodził ze Śląska, jakieś 400km ode mnie. Wtedy korzystałem z
    elektronicznych książek telefonicznych, obdzwoniłem ze 20 osób o tym
    nazwisku na Śląsku i w końcu trafiłem na gościa rodzinę, a przy ich
    pomocy na niego samego. Z tym, że on miał takie średnio popularne
    nazwisko i setek Nowaków nie musiałem obdzwaniać.
    Może właśnie w jakiejś starej książce telefonicznej wypłynie Twój delikwent?

    > Wygląda na to, że nie ma legalnych sposobów poszukiwania.
    > Jakiś przelew na Pesel albo co? :-)

    A próbowałeś tego facebooka, jak proponował J.F.? Na przykład moja matka
    założyła sobie na starość i "nagle" kupę koleżanek z przed lat jej się
    odnalazło.