  • 1. Data: 2006-01-25 19:49:15
    Temat: Poszkodowany w wypadku samochodowym
    Od: A.P.<a...@o...pl>

    Jestem poszkodowanym - jako pasażer - w wypadku, w którym doznałem m.
    in.: "złamanie VII kręgu szyjnego wraz z jego obniżeniem i oderwaniem górnej
    krawędzi o dł. 5 mm, uwypuklenie tylnej krawędzi kręgu do kanału kręgowego,
    oderwanie fragmentu kostnego z przednio-górnej krawędzi".

    W związku z wypadkiem otrzymałem postanowienie o odmowie wszczęcia
    dochodzenia, które uzadnione było następująco: "Kierujący samochodem marki VW
    T-4 jadąc wraz z pasażerem spowodował zderzenie z dzikiem, który nagle wbiegł z
    pola uprawnego znajdujkącego się przy drodze. Na skutek tego zajścia kierujący
    samochodem VW rozpoczął manewr hamowania lecz nie był w stanie wyminąć
    dzika i na skutek utraty kontroli nad kierunkiem jazdy uderzył w przydrożne
    drzewo. Na skutek uderzenia obrażeń ciała doznał pasażer Arkadiusz Piłat, który
    doznał złamania VII kręgu szyjnego oraz podwichnięcia w stawie obojczykowo-
    barkowym prawym, które naruszyły prawidłowe czynności narządu ciała na czas
    powyżej 7 dni. Ustalono, że przyczyną zderzenia było wtargnięcie dzika, którego
    odnaleziono padłego w rowie, gdzie doszło do wypadku. Kierujący pojazdem był
    trzeźwy, pojazd przed zderzeniem sprawny technicznie.
    Wobec ustalenia, że opisane zdarzenie nie zawiera ustawowych znamion czynu
    zabronionego zasadnym jest odmówić wszczęcia dochodzenia w tej sprawie."

    Chciałbym nadmienić, iż zderzenie nastąpiło prawym bokiem pojazdu w drzewo
    stojące po lewej stronie drogi, samochód został przecięty na dwie części, na
    drodze nie ma żadnego znaku ostrzegającego o możliwości napotkania na drodze
    zwierząt żyjących w lasach.

    Obecnie żyję z bólem, zażywam tabletki powodujące zwiotczenie mięśni oraz
    tabletki przeciwbólowe - tyle "może poradzić" lekarz. Chciałbym poddać się leczeniu
    w prywatnej klinice, gdzie jest możliwość zabiegu, który polega na wypełnieniu
    kręgu i powoduje jego powrót na miejsce, lecz jest ono bardzo kosztowne a firma
    ubezpieczeniowa odmówiła wypłaty odszkodowania z polisy OC.

    W związku z powyższym zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc i udzielenie
    informacji dotyczącej sposobu dalszego postępowania.
    Z góry bardzo serdecznie dziękuję.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-01-25 20:09:56
    Temat: Re: Poszkodowany w wypadku samochodowym
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

> [...]

    > kręgu i powoduje jego powrót na miejsce, lecz jest ono bardzo kosztowne a firma
    > ubezpieczeniowa odmówiła wypłaty odszkodowania z polisy OC.

    Myolastan i Aspicam ? Łączę się z tobą w tym bólu ...

    Jedyne chyba co mozesz, to pojsc do sądu przeciwko ubezpieczycielowi
    kierującego.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-01-25 21:02:07
    Od: scream <n...@p...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):
    > Jedyne chyba co mozesz, to pojsc do sądu przeciwko ubezpieczycielowi
    > kierującego.

    Hm, pamiętam, że w podobnych sprawach dotyczących saren ludzie pozywali
    nadleśnictwo. Tu jest inaczej?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-01-25 21:02:07
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Hm, pamiętam, że w podobnych sprawach dotyczących saren ludzie pozywali
    > nadleśnictwo. Tu jest inaczej?

    Nieaktualne. Od "pewnego czasu" o ile nie "od paru lat".

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2006-01-25 21:34:49
    Od: marider <m...@g...pl>

    A.P. napisał(a):
    > W związku z powyższym zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc i udzielenie
    > informacji dotyczącej sposobu dalszego postępowania.

    Wspolczuje. Sam sie rowniez obecnie borykam ze skutkami wypadku i bledna
    diagnoza lekarza odnosnie obrazen moich i pasazerki (shit happens) +
    PZU. Co do ubezpieczyciela to normalna zagrywka zdaje mi sie ze wymiguja
    sie od wyplaty odszkodwania (jako pasazer MASZ prawo do odszkodowania z
    OC i NW jesli bylo). Skontaktuj sie z http://apu.pl/, korzystalem juz z
    ich pomocy i moge ich polecic a sa skuteczni.

    Pozdrawiam i zycze szybkiego powrotu do zdrowia.

    --
    MB

  • 6. Data: 2006-01-25 22:27:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A.P. [###a...@o...pl.###] napisał:

    Po zakończeniu leczenia składasz wniosek do ubezpieczyciela OC
    samochodu. Gromadź dokumenty, bo można spokojnie wygrać nawet za leki.
    Ja akurat nie brałem rachunków, ale te, które miałem rozliczono bez
    słowa.

    Co do leczenia zagranicznego, to już może być kłopot o tyle, ze musiał
    byś dowieść, że nie ma możliwości leczenia w Polsce. nie znam się na
    tym i nie podejmuję się oceny, czy w tym wypadku są możliwości, czy
    nie ma. Ale możesz zawsze kierować do ubezpieczyciela pismo z prośbą o
    rozważenie możliwości sfinansowania leczenia. Spróbuj podnieść w
    uzasadnieniu, że jeśli nie uda się Ciebie wyleczyć, to będziesz na
    nich dochodził renty. Może im leczenie taniej wyjdzie.

  • 7. Data: 2006-01-25 22:50:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    A.P. wrote:

    > samochód został przecięty na dwie części

    Ile było na liczniku?

  • 8. Data: 2006-01-26 09:48:31
    Od: A.P.<a...@o...pl>

    > Ile było na liczniku?

    No właśnie... Tu jest problem.
    Wszystko zostało "załatwione".

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2006-01-26 23:44:43
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Wed, 25 Jan 2006 22:02:07 +0100, scream napisał(a):

    > Hm, pamiętam, że w podobnych sprawach dotyczących saren ludzie pozywali
    > nadleśnictwo. Tu jest inaczej?
    Podobnie, jeżli zdarzenie na drodze miało związek z jakimkolwiek
    autobuso-autokarem to oczywiście trzeba pozywać pekaesy. To przecież
    logiczne: dzikie zwierzę-nadleśnistwo, autobus-pekaesy, a wszystko co na
    szynach-do PKP.
    Jest tylko pewien problem ze szkodami spowodowanymi przez wilgi, są
    problemy interpretacyjne czy pozywać nadleśnictwa, PLL LOT czy PZŁ Mielec.
    JNMSP!
    Poważniej: AFAIR było kilka wątków na temat odpowiedzialności za szkody
    spowodowane przez zwierzynę, w tym przez zwierzynę łowną, w okolicach
    grudnia zeszłego roku. Trzeba pogooglać, jdnak w opisywanym przez autora
    wątku przypadku niewiele to pomoże, jest tak, jak napisał przed-przedpiśca.

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2011-04-04 13:58:12
    Od: "sylas1" <marspol33@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Jestem przedstawicielem firmy zajmującej się odzyskiwaniem odszkodowań BCO gorup .
    Jeśli nie uzskali państwo odpowiednich odszkodowań proszę o kontakt my załatwimy
    sprawę bez kosztów wstępnych . tel 506511046 . Pozdrawiam Sylwester Paczkowski .