  • 101. Data: 2003-11-18 21:02:29
    Temat: Re: Posty, a prawa autorskie
    Od: "Lepton" <l...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    news:Xns9437D788E5523dmicfgpolboxcom@22.7.19.17...

    > www.polspam.pl (było)

    Nie dziala mi ten link, moze Tobie chodzi o http://nospam-pl.net/polspam.php
    ? Jesli tak to czemu uwazasz ze jest on serwisem anonimowym?

    Lepton

  • 102. Data: 2003-11-18 21:07:42
    Od: "Pyzol" <n...@s...ca>

    "Lepton" <l...@p...neostrada.pl> wrote in message
    > Szkoda ze wiekszosc uzytkownikow usenetu wystepuja w charakterze
    anonimowym.
    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    )

    Kto ty jestes?
    - Polak maly!
    ;)

    Kaska

  • 103. Data: 2003-11-18 21:11:07
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@o...pl>

    > Jesli nowowybudowany budynek sie zawali z powodu bledow
    > konstrukcyjnych to odpowiada wlasciciel, czy ten kto wzniosl
    > budynek? Czy skoro odpowiada ten, kto wzniosl budynek,
    > czy on jest wlascicielem?
    > pozdrawiam
    > Greg

    Właścicielem posta jest jego autor. Jeśli autorem który wysłał
    posta na grupy dyskusyjne był budowniczy to on jest właścicielem
    i on odpowiada za jego treść. To samo będzie dotyczyć murarza,
    elektryka, gospodyni, finansisty i każdego jednego autora
    który wyśle swój post na GD. :-)
    \|/ re:

  • 104. Data: 2003-11-18 21:30:36
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) ksRobak w wiadomości <bpe1t8$oa4$1@inews.gazeta.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Właścicielem posta jest jego autor.

    W jakim sensie "właścicielem"? O ile pamiętam można być właścicielem
    tylko rzeczy, a te zaś są przedmiotami materialnymi. Nie możesz być
    właścicielem posta, albowiem nie ma on postaci materialnej (nawet jeśli
    będziesz go rył na glinianej tabliczce, będziesz wówczas tylko
    właścicielem tejże tabliczki). Autorowi zaś mogą przysługiwać majątkowe
    prawa autorskie i co do tego się zgadzam.

    --
    Olgierd
    "Narodowi zepsutemu nadzwyczaj trudno jest utrzymać odzyskaną wolność",

  • 105. Data: 2003-11-18 21:51:16
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl>
> [...]

    > glinianej tabliczce, będziesz wówczas tylko właścicielem tejże
    > tabliczki). Autorowi zaś mogą przysługiwać majątkowe prawa

    Właścicielem posta jest jego autor dokładnie w takim samym
    znaczeniu jak twórca przedmiotu jest właścicielem przedmiotu
    i podobnie jak twórca przedmiotu może dysponować tym
    przedmiotem tak twórca posta czyli autor może dysponować
    tym postem. Może go sprzedać, podarować lub porzucić. :-)
    \|/ re:

  • 106. Data: 2003-11-18 23:35:54
    Od: "EvaTM" <e...@i...pl>

    Użytkownik "Lepton" <l...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    /.../
    > Pewnie
    > powiesz ze zle porownanie dalem, ale coz kazdy zyje tak jak uwaza, wazne ze
    > zgodnie *z prawem* bo to jest glowny temat tego watku.

    Oczywiście masz rację - jacy "ludzie", takie prawo.
    Już jeden tu mówił kiedyś o czterdziestu rozbójnickach,
    ale chyba zaniżył.

    Niestety usenet zamienia większość gówniarzy w automaty
    i "ucieszne" karykatury ludzkie.

    Nie jesteś pierwszy ;).

    E.

  • 107. Data: 2003-11-19 01:01:35
    Od: "EvaTM" <e...@i...pl>

    Użytkownik "Lepton" <l...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    /.../
    > Usenet jest publiczny, i tak jak np. na dworcu kolejowym uslysze ze Pan X
    > uwaza ze nie lubi kotow, tak moge pozniej swojemu kumplowi powiedziec ze
    > spotkalem na dworcu Pana X ktory nie lubi kotow, i nie uwazam ze powinienem
    > pytac Pana X o zgode zeby moc to powiedziec np. swojemu koledze. Pewnie
    > powiesz ze zle porownanie dalem, ale coz kazdy zyje tak jak uwaza, wazne ze
    > zgodnie *z prawem* bo to jest glowny temat tego watku.

    Widzę, że jednak po zapoznaniu się ze szczegółami
    zmieniłeś zdanie, wobec czego przepraszam za ostatnie sformułowanie z
    news:bpeadl$g7s$1@nemesis.news.tpi.p ;)

    Pozdrawiam
    E.

  • 108. Data: 2003-11-19 01:46:38
    Od: "Pyzol" <n...@s...ca>

    "Greg" <o...@o...pl> wrote in message
    )
    > (łc. auctor)
    > 1. twórca dzieła literackiego, plastycznego, muzycznego, naukowego lub
    > technicznego.
    > 2. pomysłodawca, inicjator, wynalazca.

    Mam kolege, ktory tak okresla swojego ojca!
    :)
    Kaska

  • 109. Data: 2003-11-19 05:33:28
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

  • 110. Data: 2003-11-19 08:16:14
    Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze>

    wydawało się że <ksRobak> miał rację <news:bpe1t8$oa4$1@inews.gazeta.pl>
    ale:

> [...]
    > i on odpowiada za jego treść. To samo będzie dotyczyć murarza,
    > elektryka, gospodyni, finansisty i każdego jednego autora

    podejme jeszczde raz ten obrzydliwie nudny watek.
    jako własciciel postów, bardzo proszę o dowód,
    że masz możliwośc usunięcia wszystkich swoich płodów
    z wszystkich grup dyskusyjnych.

    albo zmodyfikowania ich. jako własciciel.

    --
    Jak łatwo nauczyć się panować,
    Jak trudno nauczyć się rządzić.

    J.W.Goethe