  • 1. Data: 2005-05-24 19:26:06
    Temat: Pomocy, komornik wystawia na licytację mój samochód
    Od: Darek <d...@i...pl>

    Piszę na tą grupę, ponieważ mam wielki problem.

    W 2003 roku kupiłem na kredyt samochód, zakup był dokonany poprzez komis
    samochodowy. Otrzymałem razem z nim wszystkie papiery, fakturę itp.
    W dowodzie rejestracyjnym nie było żadnej informacji o zastawie.

    Dzisiaj otrzymałem pismo od komornika sądowego, że samochód był zajęty w
    toczących się przeciwko poprzedniemu właścicielowi postępowaniach
    egzekucyjnych.
    Komornik powołuje się na art. 848.
    Jednocześnie z tym pismem, otrzymałem obwieszczenie o licytacji mojego
    samochodu, która ma się odbyć za niecały miesiąc..

    Na samochodzie jest kredyt, który będę musiał spłacać przez najbliższe 4
    lata i w tej sytuacji boję się, że nie będę miał samochodu, a nadal będę
    musiał za niego płacić.

    Bardzo proszę o poradę, co mam w tej sytuacji zrobić, aby nie stracić
    samochodu.

    Z góry dziękuję za pomoc,
    Darek

  • 2. Data: 2005-05-24 20:14:51
    Od: "marcin franczyk" <p...@f...org>

    art. 848, zdanie drugie "przepis ten nie narusz przepisów o ochronie
    nabywców w dobrej wierze";
    w tej sytuacji musisz chyba szybko wytoczyć powództwo przeciwegzekuyjne wraz
    z wnioskiem o zabezpieczenie (zawieszenie post. egzekucyjnego z samochodu);
    poza tym zdaje się, że komis również ponosi jakąś odpowiedzialność za wady
    prawne, ale tego pewien nie jestem

  • 3. Data: 2005-05-24 20:27:25
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Harry" <f...@U...fm> napisał w wiadomości
    > prawo jest dziwne w naszym kraju, dlaczego komornik zainteresowal sie
    twoim
    > samochodem, co wedlug niego oznacza "zajety w postepowaniu" przeciez stal
    > komisie i kazdy mogl go kupic wiec o zadnym zabezpieczeniu nie ma mowy

    LOL ;)

    L.

  • 4. Data: 2005-05-24 20:29:50
    Od: "Harry" <f...@U...fm>

    prawo jest dziwne w naszym kraju, dlaczego komornik zainteresowal sie twoim
    samochodem, co wedlug niego oznacza "zajety w postepowaniu" przeciez stal w
    komisie i kazdy mogl go kupic wiec o zadnym zabezpieczeniu nie ma mowy

    --
    --==Pozdro Harry==--
    ---==GG 833844==---

  • 5. Data: 2005-05-24 20:33:19
    Od: Darek <d...@i...pl>

    Harry napisał(a):
> [...]
    > komisie i kazdy mogl go kupic wiec o zadnym zabezpieczeniu nie ma mowy

    Też nie mogę tego wszystkiego pojąć.
    W piśmie od komornika jest informacja o jakichś postępowaniach z 2000 i
    2001 roku. Na 2001 rok jest datowany Bankowy Tytuł Egzekucyjny.
    Tylko dlaczego to wychodzi dopiero teraz. Nie było żadnych problemów z
    uzyskaniem na samochód kredytu, bank teoretycznie wszystko sprawdzał, w
    WK też wszystko grało.

  • 6. Data: 2005-05-25 04:45:37
    Od: "Harry" <f...@U...fm>

    a kto jest wpisany w dowodzie rejestracyjnym jako wlasciciel?? komornik nie
    dolozyl staran zeby spylic auto wczesniej, a bank nie sprawdzil dokladnie,
    zreszta skad maja twoje auto, przeciez nim jezdzisz wiec nie stal w komisie,
    po drugie z komornikiem jest zawsze policja, wiec pokaz panom dowod oni
    sprawdza wlasciciela i mozesz odjechac bo to twoja wlasnosc a przeciw tobie
    nie jest skierowane to postepowanie

  • 7. Data: 2005-05-25 05:54:49
    Od: Darek <d...@i...pl>

    Harry napisał(a):
> [...]
    > sprawdza wlasciciela i mozesz odjechac bo to twoja wlasnosc a przeciw tobie

    W dowodzie rejestracyjnym byłego właściciela nie było żadnego wpisu. W
    moim jest wpis o współwłasności banku, w którym mam kredyt na to auto.
    Natomiast co do postępowania, to było ono skierowane przeciwko bylemu
    właścicielowi, ale teraz wygląda na to, że to ja stałem się też
    przedmiotem w tej sprawie. Zresztą otrzymałem odpis obwieszczenia o
    licytacji, która ma się odbyć u mnie w domu

  • 8. Data: 2005-05-25 06:27:12
    Od: "Grupy onet" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > musiał za niego płacić.
    >
    > Bardzo proszę o poradę, co mam w tej sytuacji zrobić, aby nie stracić

    Pewnie skoro masz na raty to masz AC i wkupiny udział własny
    Jeśli komornik go jeszcze nie zabrał to go rozwal tak
    zeby byl do kasacji
    Bank dostanie swoja kase a Ty wezmiesz sobie kredyt na nowy
    bedziesz do przodu w stosunku do tego jakby Ci komornik zabral auto
    ale troszke i tak stracisz.
    Pomysł moze nie najlepszy ale jak juz nie bedziesz mial wyboru lepsze to niz
    splacac kredyt za auto ktorego nie ma
    Grzes

  • 9. Data: 2005-05-25 06:54:55
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 25 maj o godzinie 08:27, na pl.soc.prawo, Grupy onet napisał(a):

> [...]
    > ale troszke i tak stracisz.
    > Pomysł moze nie najlepszy ale jak juz nie bedziesz mial wyboru lepsze to niz

    Taaaaak ;)
    Wiesz że rzeczy, nieruchomości itp itd nie wolno sprzedać przed licytacją?
    A taka 'kolizja' świadczyć mogłaby tylko o jednym - właśnie o tym co
    napisałeś.

    --
    Herbi
    25-05-2005 08:54:53

  • 10. Data: 2005-05-25 06:57:05
    Od: Darek <d...@i...pl>

> [...]
    > ale troszke i tak stracisz.
    > Pomysł moze nie najlepszy ale jak juz nie bedziesz mial wyboru lepsze to niz

    Przeszło mi to przez myśl, ale nie jestem pewien, kto w tej sytuacji
    miałby pierwszeństwo przy wypłacie odszkodowania.
    Mogłoby się okazać, że kasa zostałaby zabrana przez komornika, a ja
    dalej bym spłacał raty i jeszcze miałbym jakieś dodatkowe kłopoty.