  • 1. Data: 2005-05-24 19:05:59
    Temat: Prawa konsumenta
    Od: "Chory" <c...@d...pl>

    Chcę oddać TV do reklamacji. Nie interesuje mnie wymiana na nowy, a tym
    bardziej naprawa, natomiast wiem, że sprzedawca najpewniej będzie chciał
    takiego właśnie rozwiązania. Czy mam prawo zażądać od sprzedawcy zwrotu
    pieniędzy? Jeśli tak to na jakiej podstawie? Na co mogę się powołać?

    --
    Chory

  • 2. Data: 2005-05-24 19:31:32
    Temat: Re: Prawa konsumenta
    Od: Paweł Nowacki <b...@f...eu.org>

    Chory napisał(a):
> [...]
    > takiego właśnie rozwiązania. Czy mam prawo zażądać od sprzedawcy zwrotu
    > pieniędzy? Jeśli tak to na jakiej podstawie? Na co mogę się powołać?

    Z tego co mi wiadomo w okresie gwarancji są 3 naprawy jeżeli dalej
    będzie się psuło to zwrot pieniędzy. W przypadku wymiany - nowa gwarancja.

    --
    Pawel Nowacki (b...@f...eu.org - Subject: "NETGROUPS")
    tel. +48 600 100 825, icq# 32149351

  • 3. Data: 2005-05-24 19:38:49
    Od: "Chory" <c...@d...pl>

    Paweł Nowacki wrote:
    > Z tego co mi wiadomo w okresie gwarancji są 3 naprawy jeżeli dalej
    > będzie się psuło to zwrot pieniędzy. W przypadku wymiany - nowa
    > gwarancja.

    No właśnie spodziewam się takiej odpowiedzi od sprzedawcy.
    Natomiast z tego co zasłyszałem, przez rok od momentu zakupu
    przysługuje mi prawo rękojmi, a gadka sprzedawcy o trzykrotnym
    naprawianiu wadliwego towaru nie ma żadnej podstawy prawnej.

    --
    Chory

  • 4. Data: 2005-05-24 19:58:45
    Od: Paweł Nowacki <b...@f...eu.org>

> [...]
    > przysługuje mi prawo rękojmi, a gadka sprzedawcy o trzykrotnym
    > naprawianiu wadliwego towaru nie ma żadnej podstawy prawnej.

    Z tego co wiem od umowy kupna-sprzedazy i kazdej innej zawartej poza
    siedziba firmy do ktorej "przychodzisz" taka umowe podpisac mozesz
    odstapic w ciagu 10 dni, ale to nie rekojmia... niestety nie odpowiem Ci
    ze 100% pewnoscia na to pytanie, a bredzic nie chce , bo nie jestem u
    siebie.

    Prawnikiem nie jestem.... niestety...

  • 5. Data: 2005-05-24 21:47:58
    Od: "Adam" <a...@p...bg.pl>

    Użytkownik "Chory" <c...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takiego właśnie rozwiązania. Czy mam prawo zażądać od sprzedawcy zwrotu
    > pieniędzy? Jeśli tak to na jakiej podstawie? Na co mogę się powołać?

    Niestety nie masz prawa zadania zwrotu pieniedzy. Mozesz zamiast reklamacji,
    jezeli od zakupu nie minelo 6 m-cy a produkt jest wadliwy, uznac ze nie jest
    zgodny z umowa konsumencka i na tej podstawie zazadac wymiany na nowy.
    Zdarza sie, ze sprzedawcy w takich sytuacjach ida na reke i pozwalaja
    wymienic na dowolny produkt o tej samej wartosci.

  • 6. Data: 2005-05-24 21:56:02
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Adam napisał(a):
> [...]
    > zgodny z umowa konsumencka i na tej podstawie zazadac wymiany na nowy.

    albo naprawy, a w niektórych (właściwie wyjątkowych) przypadkach zwrotu
    pieniędzy
    i 2 lata, a nie 6 miesięcy
    polecam poczytać www.federacja-konsumentow.org.pl

    KG

  • 7. Data: 2005-05-24 22:41:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d6vvrv$14h$1@inews.gazeta.pl>, Chory wrote:
> [...]
    > przysługuje mi prawo rękojmi, a gadka sprzedawcy o trzykrotnym
    > naprawianiu wadliwego towaru nie ma żadnej podstawy prawnej.

    To co napisał Paweł, również.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2005-05-25 11:09:41
    Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>

    albo naprawy, a w niektórych (właściwie wyjątkowych) przypadkach zwrotu
> [...]

    co do sześciu miesięcy, to już wielu sprzedawców się "wyedukowało"
    i nie przyjmuje reklamacji, jełi konsument nie przedstawi wraz z reklamowaną
    rzeczą opinii rzeczoznawcy, ze rzecz była niezggodna z umową - o ile
    reklamacja jest składana po upływie 6 mies od zakupu ...

    pzdr

    marek radwański

  • 9. Data: 2005-05-25 12:37:58
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marek Radwański napisał(a):
> [...]
    > rzeczą opinii rzeczoznawcy, ze rzecz była niezggodna z umową - o ile
    > reklamacja jest składana po upływie 6 mies od zakupu ...

    cóż, niestety ich prawo...

    KG