  • 1. Data: 2002-10-09 13:47:29
    Temat: Pomocy! Odsetki w ZUS-ie
    Od: "sada" <z...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów i proszę o pomoc.
    Komornik zainkasował u mnie dzisiaj pokaźną kwote za jakąś zaległość z 95
    roku, wysokość odsetek 4-krotnie przewyższyła należność główną. Wysokość
    tych odsetek wg. mnie została źle obliczona.

    -Czy odsetki w ZUS liczy się jak wszystkie odsetki ustawowe
    -Czy odsetki się kapitalizują
    -Czy w pierszej kolejności moje składki powinny pokrywać najstarsze
    zaległości (działalnośc prowadzę do dzisiaj nieprzerwanie)
    -Czy jest jakaś szansa odwołania?

    Jeśli ktoś ma kalkulator (program) liczący odsetki proszę bardzo o
    wyliczenie ile do dzisiaj wynoszą odsetkiz kwoty 285,4 zł od dnia 16.11.95
    r.

    Z góry bardzo dziękuję

  • 2. Data: 2002-10-09 20:50:04
    Temat: Re: Pomocy! Odsetki w ZUS-ie
    Od: "LK" <m...@p...onet.pl>

    Policzę CI odsteki jutro w pracy i napisze na priva, a co do zaległości to
    przypuśćmy, że masz jakość róznice w 01.2002 roku bo 10.02.2002 zapłaciłeś
    zamiast 400 złotych z deklaracji tylko 350 złotyc (masz więc różnice 50
    złotych). Za miesiąc 02.2002 wpłaciłeś 10.03.2002 - 420 złotych (z
    deklaracji było 400) Masz więc z tego miesiąca nadpłątę 20 złotych i to
    pozostające 20 złotych zostaje "skierowane" na najstarsze zlaegłości ( w tym
    przypadku na 01.2002roku). dzieje się tak dlatego iz wpłata jest opisana tak
    a nie inaczej, to znaczy gdymyś wpłaty opisywał nie jakos SKŁADKA 02.2002
    ale powiedzmy jako M (wpłata z kilku meisięcy) to najpier były by pokryte
    poprzednie zaległości. pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-10-09 20:57:29
    Od: "TomQ" <t...@p...com>

> [...]
    > Jeśli ktoś ma kalkulator (program) liczący odsetki proszę bardzo o
    > wyliczenie ile do dzisiaj wynoszą odsetkiz kwoty 285,4 zł od dnia 16.11.95

    Witam!

    Zainstalowałem własnie kalkulator z Onetu i oto co wyliczył:
    Stan na dzien o9.10.2002
    Liczone wg. odsetek podatkowych cała należność wraz z odsetkami: 1134,50
    Liczone wg. odsetek ustawowych cała należność wraz z odsetkami: 888,72

    Nie da sie ukryc że sporo tego...

    Pozdrawiam Tomek

  • 4. Data: 2002-10-10 08:34:43
    Od: "Adam" <e...@p...onet.pl>

    Witam. Kwota odsetek dokładnie wg. Kalkulatora IP to 848,30. Wersja 3.05
    demo/trial Kalkulatora nie uwzględnia ostatnich dwóch zmian stawek
    odsetkowych - stąd drobna różnica w porównaniu z poprzednim wyliczeniem.

    Pozdrawiam

    MG