  • 1. Data: 2002-10-09 13:25:35
    Temat: Prawo cywilne a wiezienie. Sprawa dziadkow "siedzacych" za alimenty syna.
    Od: "Tomasz Wojciechowski" <w...@w...pl>

    Tam mi sie obilo o uszy, ze za sprawy dot. prawa cywilnego nie ma kary
    wiezienia - w przypadku zobowiazan materialnych istnieje jedynie egzekucja
    majatkowa. Czy jest to prawda w kazdym calu? Czy mozna pojsc zgodnie z
    prawem do wiezienia za np. niezaplacone alimenty?
    - Chyba w zeszlym roku byla sprawa taka (moze ktos ja pamieta i moglby mi
    udzielic blizszego info na jej temat): syn (swoich rodzicow zwanych dalej
    "dziadkami) mial dziecko. Sad zasadzil alimenty. Syn (zwany dalej synem :)
    prysnal do USA. Zgodnie z prawem obowiazek alimentacyjny przeszedl na
    "dziadkow". Ci nie bardzo mieli z czego zaplacic, bo klepali bide. Sad
    zafundowal im pobyt w zakladzie karnym. (sprawa obila sie o media - i chyba
    nawet o prezydenta tzn. byl wniosek o ich ulaskawienie).
    - Czy mozna dostac kare pozbawienia wolnosci za "nieoddanie" pozyczki
    wierzycielowi? Ew. na jakiej podstawie?
    pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2002-10-09 14:55:41
    Od: "marcin" <s...@f...id.pl_das.weg>

    Użytkownik "Tomasz Wojciechowski" <w...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ao1ejg$m1b$2@news.tpi.pl...

    > Tam mi sie obilo o uszy, ze za sprawy dot. prawa cywilnego nie ma kary
    > wiezienia - w przypadku zobowiazan materialnych istnieje jedynie egzekucja
    > majatkowa.

    doskonale Ci się obiło

    > Czy jest to prawda w kazdym calu? Czy mozna pojsc zgodnie z
    > prawem do wiezienia za np. niezaplacone alimenty?

    tak, taki to mamy wyjątek

> [...]
    chyba
    > nawet o prezydenta tzn. byl wniosek o ich ulaskawienie).

    sąd nie miał wyjścia, albo go zaćmilo

    > - Czy mozna dostac kare pozbawienia wolnosci za "nieoddanie" pozyczki
    > wierzycielowi? Ew. na jakiej podstawie?

    nie można,
    chyba że prokuratura udowodni zamiar oszustwa, ale to ciężkie w praktyce

    > pozdrawiam

    wzajemnie
    marcin