eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPomniki Polańskich czekają! [Prawomocne uniewinnienie w sprawie pomnika kapelana Solidarności Jankowskiego] › Re: Pomniki Polańskich czekają! [Prawomocne uniewinnienie w sprawie pomnika kapelana Solidarności Jankowskiego]
    Date: Tue, 8 Nov 2022 12:55:44 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Pomniki Polańskich czekają! [Prawomocne uniewinnienie w sprawie

    W dniu 08.11.2022 o 06:27, Shrek pisze:

    > Ja obstawiam, że ze względu na skalę i dość wkurwiający sposób dyskusji
    > ze strony turbokatoli jednak trochę tego poleci.
    >
    > BTW - ja się bardziej zastanawiam co będzie ze schodami jak już pisiorów
    > pogonimy i poligon zlikwidujemy. Policja tam będzie po wsze casy stać -
    > no trochę słabo. Zostawić na pastwę losu - no trochę głupio żeby
    > rozkurwiony i wysprejowany "pomnik" stał w reprezentacyjnym miejscu
    > stolicy... trzeba pamiętać, że przynajmniej w teori to jest pomnik
    > rónież pozostałych 95 ofiar. Chyba najlepiej na powązki przenieść... ale
    > tam już stoi.

    Tyle, że to obecna władza wprowadziła właśnie taki dziwny sposób z
    rozwalaniem pomników. Wcześniej tego nie było, albo ja jakoś tego nie
    zapamiętałem - może nie rzucało się tak w oczy. Oczywiście nikt nie każe
    urządzać wieczornic pod pomnikiem poległych w walce żołnierzy wroga, ale
    jego burzenie, to zdecydowanie kiepski pomysł moim zdaniem. Podobnie z
    innymi pomnikami. Nawet taki bohater narodowy, jak Piłsudski może
    wzbudzić kontrowersje, jak mu się bliżej przyjrzeć - tylko, czy należy?

    Uważam, że sąd niezbyt mądrze uczynił uniewinniając sprawców hucpy.
    Teraz jak się zejdzie grupa ludzi, to wywalą każdy pomnik i będą się na
    to orzeczenie powoływać. Że oni nie znieważyli, tylko obalili. Może
    raczej należałoby iść w stronę jakiegoś wcześniejszego zapytania
    społeczeństwa, czy chcą mieć dany pomnik i nie stawiać pomników
    wzbudzających kontrowersje. A jak się już postawi, to je chronić prawem,
    by nie prowadzić w tej sferze do swoistej anarchii. Oni "nam", a my "im"
    powywalamy pomniki. Do czego to mądrego doprowadzi?

    Nie zapominajmy, że pomnik przeważnie bywa dziełem sztuki. Kij z osobą /
    wydarzeniem, które upamiętnia. Zupełnie nie rozumiem, czemu w
    postępowaniu nie zwrócono uwagi na ten aspekt. Mamy art. 32.2 Ustawy
    Prawo Autorskie określający procedurę niszczenia dzieła w rodzaju
    pomnika. Niszczenie go bez zgody właściciela, to uszkodzenie mienia i
    dziwne dla mnie jest poprzestanie na zbadaniu, czy doszło do znieważenia
    pomnika, gdy doszło do zbiegu z przestępstwem uszkodzenia mienia. Ale
    ufam, że były ku temu jakieś powody.

    --
    Robert Tomasik