eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPomniki Polańskich czekają! [Prawomocne uniewinnienie w sprawie pomnika kapelana Solidarności Jankowskiego] › Re: Pomniki Polańskich czekają! [Prawomocne uniewinnienie w sprawie pomnika kapelana Solidarności Jankowskiego]
    From: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomniki Polańskich czekają! [Prawomocne uniewinnienie w sprawie
    pomnika kapelana Solidarności Jankowskiego]
    Date: Mon, 07 Nov 2022 18:24:02 +0100

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 7 Nov 2022 17:34:35 +0100
    doszła do mnie wiadomość <tkbc2q$sl2$3$Shrek@news.chmurka.net>
    od Shrek <...@w...pl> :

    >No i git! Skoro znieważenie pomnika jest przestępstwem umyślnym, to
    >trudno - skoro nie da się na podstawie nagrania zabicia przez kulsonów
    >stachowiaka przypisać choćby _nieumyślnego_ spowodowania śmierci
    >kulsonom, to mamy tego konsekwencje. Co prawda się nagrało, że
    >znieważyli pomnik, ale nie da się przypisać znieważenia pomnika - ot
    >taki urok prawa, że można w chuja lecieć;)
    >
    >Choć moim prywatnym zdaniem nie da się znieważyć czegoś co na powagę nie
    >zasługuje - jak wyniesiesz na przykład śmieci na śmietnik to przecież
    >nie jest znieważenie ani śmieci ani śmietnika;)

    Jestem zdania, że ludziom powinno się stawiać dwa pomniki, jeden
    oficjalny(brąz czy z czego tam je robią), a drugi tak zwany dymant,
    stojący gdzieś na uboczu(jak to Lem opisuje):
    "Dymant (Dyfamacji Monument) -- pomnik niesławy, stawiany wielkim
    publicznym winowajcom ze specjalnych elastycznych tworzyw,
    odkształcających się pod razami, lecz powracających dzięki relaksacji
    do stanu pierwotnego. Także ze spluwaczkami zamiast zniczów."
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy