  • 61. Data: 2002-11-28 21:06:43
    Temat: Re: Polspam. Przeczytaj i sprawdĄ!!!!!
    Od: GL <p...@o...pl>

    On 28 Nov 2002 20:02:06 GMT, "Peter 'Mikolaj' Mikolajski"
    <c...@a...ow.pl> wrote:

    >Coś takiego widziałem niedawno w jakiejś pomarańczowej książeczce o
    >marketingu internetowym. Specjalnie do niej zajrzałem, żeby rzucić
    >okiem na to, co piszą o mailingu...

    co ciekawe - takich głupot uczą na uczelniach. W prywatnych firmach
    szkoleniowych i doradczych, prowadzących szkolenia z wdrażania
    e-biznesu, od dawna uczy się o błędach popełnianych przy wykorzystaniu
    internetu do promocji marki i sprzedaży produktu. Mailing jest jednym
    z nich... BTW:... muszę pogadać z jednym z wykładowców, którzy
    prowadzą tego typu seminaria i szkolenia, żeby uczulał swoich
    kursantów na problem spamu...
    Może wytworzy się taka maniera, że dobre filrmy nie będą stosowały
    mailingu i stanie się on domeną obszczymurów biznesowych i będzie
    wytykany palcami, tak jak białe skarpetki swego czasu...

    GL

  • 62. Data: 2002-11-28 21:37:10
    Temat: Re: Polspam. Przeczytaj i sprawdz!!!!!
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel GL <p...@o...pl> ihn
    news:821duukf2v4s1bkprcc4b51vbamo4pe7ut@4ax.com: takh oblivyn ihn
    aa'kua pl.news.mordplik

    > Może wytworzy się taka maniera, że dobre filrmy nie będą stosowały
    > mailingu i stanie się on domeną obszczymurów biznesowych i będzie
    > wytykany palcami, tak jak białe skarpetki swego czasu...

    Oj, przydałoby się. Może wtedy Ci snobujący się na prezesów wielkich
    korporacji przestaliby spamować? Może moja kumpela zatrudniona jako
    sekretarka d/s marketingu (czyli zrobi kawę, odbierze telefon, wyśle
    mailing), będzie mogła czymś się podeprzeć podczas usiłowania
    wyperswadowania mu tego typu działań?

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski
    "I find your lack of faith disturbing"

  • 63. Data: 2002-11-28 22:30:07
    Temat: Re: Polspam. Przeczytaj i sprawdź!!!!!
    Od: "B.RItterman" <b...@w...pl>

    Użytkownik "[ fazer is now websafe ]" <w...@t...mixer.one.pl> napisał w
    wiadomości news:as340o$7ie$2@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Grzegorz Krzemieniecki" <s...@N...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:as2tqk$52o$1@news.gazeta.pl...
    (ciach)
    > Może to dla Ciebie zbyt skomplikowany text, czy jak?
    > Dlaczego każdy spamer jest takim łosiem i nie potrafi skapować
    > na czym polega Poslpam ? Dlaczego? Bo w instrukcji nie ma obrazków ?

    Swiata prawda :)))

    > Ja tam się na prawie nie znam, ale może inaczej. Czepiasz się Polspamu,
    > ale przecież takich projektów jest na świecie bardzo dużo, rzadko który
    > admin
    > korzysta tylko z jednej bazy spamnerów (choćby polspamu), bo z reguły
    > każdy ma jeszcze swoją skoromną listę upierdliwych nadawców.
    > Tyle, że te osobiste bazy nie mają nazwy ani nie są znane szerszemu gronu,
    > bo wiadomo - to prywatne bazy. No i teraz co mi zrobisz ?

    A ja sie na prawie znam
    I POLSPAM nie robi nic niezgodnego z prawem
    A prawda jest tak,ze cale prawo mozna sobie....
    Bez prawników w sieci bylo przyejemniej
    A ze spamem da sie walczyc tylko takimi metodami jak to robi POLSPAM
    a nie ustawa.

    Pozdrawiam
    RT
    office28 @ wp.pl

  • 64. Data: 2002-11-28 22:35:40
    Od: "B.RItterman" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krzemieniecki" <s...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:as2tqk$52o$1@news.gazeta.pl...
    > Przeczytaj i sprawdź!!!!!

    (ciach)

    > czy podjęte antyspamowe metody działania przez serwisy zbierające adresy
    e-
    > mail osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub firm, są
    zgodne
    > z prawem i właściwie interpretowane???

    HMMMM
    Jedno pytanie powiedz prosze z jakim przepisem nei jest to zgodne. Tylko nie
    mów mi o art. 15 UZNK - bo to bajka
    Nie bede udadadniał,ze nei jestem wielbladem
    Skoro twierdzisze,ze to nei zgodne z prawem to podaj podstawe i basta.

    (ciach)

    > Jeśli zdecydujecie się na odpowiedź zapoznajcie się z pismem z dnia 19
    > listopada otrzymanego z Ministerstwa Infrastruktury z wykładnią do ustawy
    > świadczeniu usług drogą elektroniczną. Polecam adminom Polspam.

    minister robi wykladnie ustawy ktora sam napisale :))))))))))))
    Uchcha

    > ...Prawda o Polspam może być inna niż ci się wydaje.....
    JASNE
    :)))
    Kaszpirowski
    Pozdrawiam
    RT
    office 28 @ wp.pl

  • 65. Data: 2002-11-28 23:56:00
    Temat: Re: Polspam. Przeczytaj i sprawdĽ!!!!!
    Od: Andrzej Filip <a...@B...pl>

    Michał Cieślicki wrote:

> [...]
    >
    > Sam studiuję na uczelni typowo marketingowej i się absolutnie spamerom
    > nie dziwię. Jeśli na zajęciach z czegośtam pada tekst:
    >
    > #v+
    > Niezywkle skuteczną formą reklamy jest mailing; jest on tani, prawie
    > w całości dociera do adresatów i ewentualne nietrafienie w gusta
    > odbiorcy zmusza go w najgorszym wypadku do usunięcia wiadomości.
    > #v-
    >
    > Ble.... czekam na zadania domowe w postaci:
    >
    > Przeprowadzić próbny mailing albo znaleźć co najmniej 300 adresów i
    > wysłać na nie reklamę swojej wirtualnej firmy.

    Zapytaj tego "experta" o
    * przykład świeżej (z ostatniego roku) kampani spamowej naprawde dużej i szeroko
    znanej firmy
    [zwracaj uwage na różnice między reklamą przez providera kont "free" a spamem]
    * jak były dobierane adresy odbiorców
    * efekty/skuteczność takiej kampani

    Ja osobiście nie pamiętam żadnej kampani spamowej naprawde znanej firmy w ciągu
    ostatnich 2 lat, a troche spamu dostaje (wcześniejszych też nie ale jestem już
    mniej pewny). SPAM jest "skuteczny" tylko i wyłącznie w przypadku bardzo mało
    znanych firm o przyzerowej znajomości marki bez aspiracji na marke szeroko znaną.
    Wtedy zmiana nastawianie z "nie kupie bo nie znam" na "nie kupie od spamera" nie
    ma żadnego znaczenia, a zapewne odbiorca po tygodniu zapomni o całej sprawie w
    zalewie spamu [ tylko że po paru latach konkurencja może to wyciągnąć w chwili
    dogodnej dla siebie :) ]

    --
    Andrzej [pl>en: Andrew] Adam Filip http://www.polbox.com/a/anfi/
    NOrWAY forever. *Random* excuse by BOFH :

  • 66. Data: 2002-11-29 00:30:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | List papierowy rozni sie od elektronicznego. Tylko papier podchodzi pod
    | tajemnice korespondencji.
    | Natomaist elektron to tajemnica komunikacji, choc wszystko z tego samego
    | art. 23 kc. - to tylko przykladowy katalog dóbr osobistych.

    A z czego wynika - na marginesie sedna dyskusji - że list elektroniczny nie
    podlega pod tajemnicę korespondencji?

  • 67. Data: 2002-11-29 02:44:09
    Od: Tomasz Nidecki <t...@t...net>

    "Grzegorz Krzemieniecki" <s...@N...gazeta.pl> wrote in

    > Jest to prawo Klienta, ale nie adminów Polspam.

    No i wlasnie tu wyszla Twoja komplenta ignorancja.

    Jestem "klientem" Polspamu i wykorzystuje ich baze. Provider tez jest
    "klientem" Polspamu i dla osob, ktore sobie tego wyraznie zycza, korzysta
    z ich bazy. Tak wiec klient ma prawo decyzji, a Polspam niczego nie
    blokuje.

    Ile tym marketoidom razy trzeba to tlumaczyc?... niereformowalni...

    --
    tomasz 'tonid' nidecki, zoliborz, warszawa, poland
    t...@t...net http://tonid.net http://endemic.org

  • 68. Data: 2002-11-29 02:44:10
    Od: Tomasz Nidecki <t...@t...net>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in

    > Ja sam chetnie skorzystalbym z ich baz - moj admin nie chce - ja sam
    > nie moge - i mecze sie codziennie z duza iloscia spamu.

    AFAIK mozna podczepic polspam do TheBat!. Ja sie niedawno na Bata
    przesiadlem i jestem zachwycony, juz zarejestrowalem nawet. Polecam.

  • 69. Data: 2002-11-29 10:01:36
    Temat: Re: Polspam. Przeczytaj i sprawd?!!!!!
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@s...invalid>

    Witam

    W pierwszej chwili trochę zgłupiałem, po czym sobie przypomaniałem, że wątek
    przecież też jest na pl.soc.prawo.

    Trochę w odwrotnej kolejności.

    In pl.news.mordplik B.RItterman <b...@w...pl> wrote:
    > zgadzam sie , bo takiej ustawy nie ma. A jak nie ma to nie mozna naruszyc
    No tak, iście prawnicza precyzja :) Wyjaśnienie zapamiętam.

    > Naruszenie praw autorskich przez publikacje listu jest niezalezne od winy i
    > od ewentualnych korzysci.
    > Ponadto podchodzi to pod tajemnice korespondencji z art 23 , 24 kc.
    > Ponadto katalog jest otwarty
    > List papierowy rozni sie od elektronicznego. Tylko papier podchodzi pod
    > tajemnice korespondencji.
    > Natomaist elektron to tajemnica komunikacji, choc wszystko z tego samego
    > art. 23 kc. - to tylko przykladowy katalog d?br osobistych.
    I jedno konkretne pytanie, aby sytuacja była jasna:

    Czy opublikowanie treści listu przez _adresata_ jest naruszeniem
    tajemnicy korespondencji, czy nie?

    Pozdrawiam
    Artur <arturcz at hell dot pl>

  • 70. Data: 2002-11-29 10:01:38
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > w całości dociera do adresatów i ewentualne nietrafienie w gusta
    > odbiorcy zmusza go w najgorszym wypadku do usunięcia wiadomości.

    No wlasnie - JEST ON TANI....
    Strasznie dziwne jest, ze po wprowadzeniu ustawy o ochronie danych
    osobowych, jedynym "spamem", jaki dostaje w formie papierowej sa tzw. druki
    bezadresowe, wrzucane gora raz na dwa tygodnie do skrzynki (okresy
    przewyborcze pomijam :-). Natomiast w przypadku e-maili czestotliwosc jest
    duzo wieksza. Gdyby szanowni marketoidzi musieli zaplacic za kazdy wyslany
    list zlotowke (a za odbity od serwera, np. z powodu blednego adresu, 2 zl,
    jak na poczcie :-), sadze, ze problem spamu by sie automagicznie
    rozwiazal...

    Czego Wam i sobie zycze.

    Pzdr,

    Maciej