  • 1. Data: 2002-11-27 17:02:13
    Temat: Polspam. Przeczytaj i sprawdź!!!!!
    Od: "Grzegorz Krzemieniecki" <s...@N...gazeta.pl>

    Przeczytaj i sprawdź!!!!!

    Ochrona serwerów internetowych oraz użytkowników przed niechcianą pocztą
    realizowana jest przez zbieranie i udostępnianie gromadzonych adresów e-mail
    administratorom lub poprzez bezpośrednie przyłączenie do baz np.: Polspam.

    Zastanówcie się:

    czy podjęte antyspamowe metody działania przez serwisy zbierające adresy e-
    mail osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub firm, są zgodne
    z prawem i właściwie interpretowane???

    czy kontrolowanie wiadomości przesyłanych pocztą elektroniczną i ich
    kasowanie przez administratorów niektórych serwerów, narusza ogólnie przyjęte
    procedury korzystania z zasobów sieci i zasady wymiany informacji???

    czy każde zdarzenie niezgodne z netykietą jest naruszeniem przepisów
    prawnych???

    czy zostały ustanowione kwalifikacje prawne zdarzeń zagrażających
    bezpieczeństwu sieci???

    czy np.: PolSpam, otwarty projekt prowadzony przez kilkunastu administratorów
    różnych polskich serwerów ukrywających swoją tożsamość, jest legalny i
    niekomercyjny???

    czy administratorzy różnych polskich serwerów ukrywających swoją tożsamość
    sami przestrzegają obowiązującej netykiety i przepisów prawnych???

    Jeśli zdecydujecie się na odpowiedź zapoznajcie się z pismem z dnia 19
    listopada otrzymanego z Ministerstwa Infrastruktury z wykładnią do ustawy o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną. Polecam adminom Polspam.

    Zdaniem Departementu Społeczeństwa Informacyjnego do wysyłki informacji
    handlowej drogą elektroniczną od 10 marca 2003 wymagana będzie zgoda dla
    wszystkich adresów email'owych, zarówno prywatnych jak i firmowych (ogólne
    oraz osobiste).

    Treść odpowiedzi nadesłanej przez Ministerstwo znajdą Państwo na stronach
    internetowych w listopadowych aktualnościach pod adresem:
    http://www.pcm.com.pl/htm/index6 .htm

    G.K.

    ...Prawda o Polspam może być inna niż ci się wydaje.....

  • 2. Data: 2002-11-27 17:14:37
    Temat: Re: Polspam. Przeczytaj i sprawdź!!!!!
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > ...Prawda o Polspam może być inna niż ci się wydaje.....

    Chlopie- nie wiem gdzie sie tego marketingu uczyles, ale czy tak
    trudne jest zrozumiec, ze za reklame sie placi? Jesli chcesz sie
    reklamowac plac!
    Konsument - zgadza sie ogladac platna reklame - ale nie chce takowej
    jesli jej nie zamawial, mozesz skapowac?
    Dlatego zupelnienie nie kumam - co ci sie nie podoba w odpowiedzi
    ministerstwa?
    Napiosalo dobrze - a dla was spammerow - to oznacza koniec kariery....
    I bardzo dobrze.

    Tak cie meczy ta zgoda adresta. Zrozum, ze jak firma bedzie
    potrzebowala - to sobie zamowi taka przeylke sama - i twoja w tym
    glowa - zeby w sie pozniej w takiej przesylce znalezc.

    A jak tego nie mozesz zrozumiec - trudno.

    W ogole na was strata czasu....

  • 3. Data: 2002-11-27 17:42:00
    Od: "Grzegorz Krzemieniecki" <s...@N...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > Chlopie- nie wiem gdzie sie tego marketingu uczyles, ale czy tak
    > trudne jest zrozumiec, ze za reklame sie placi? Jesli chcesz sie
    > reklamowac plac!

    Napewno zapłacę jeśli będę musiał.

    > Konsument - zgadza sie ogladac platna reklame - ale nie chce takowej
    > jesli jej nie zamawial, mozesz skapowac?

    Jest to prawo Klienta, ale nie adminów Polspam.

    > Dlatego zupelnienie nie kumam - co ci sie nie podoba w odpowiedzi
    > ministerstwa?

    Odpowiedź jest właściwa, ale czy sposób prowadzenia Polspam jest zgodny z
    obowiązujacym prawem?

    > Napiosalo dobrze - a dla was spammerow - to oznacza koniec kariery....
    > I bardzo dobrze.

    Proszę udowodnić tezę że jestem spamerem.

    > Tak cie meczy ta zgoda adresta. Zrozum, ze jak firma bedzie
    > potrzebowala - to sobie zamowi taka przeylke sama - i twoja w tym
    > glowa - zeby w sie pozniej w takiej przesylce znalezc.

    , Od dawna zbieram oswiadczenia, zanim wydano rozporządzenia

    > A jak tego nie mozesz zrozumiec - trudno.
    >
    > W ogole na was strata czasu....

    Ja rozumiem, admini Polspam nie.

  • 4. Data: 2002-11-27 17:47:13
    Od: d...@w...sobie.to

    In pl.news.mordplik Grzegorz Krzemieniecki <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Jest to prawo Klienta, ale nie adminów Polspam.

    Przeciez oni niczego nie blokuja, publikuja liste, wedlug ktorej kazdy
    moze sobie blokowac wedlug wlasnego uznania. I takie wlasnie jego prawo.

    Sam nie uzywam Polspamu, bo uwazam ze sie nie nadaje (glownie z przyczyn
    technicznych, choc nie jedynie), ale odrozniajmy przynajmniej na czym on
    polega.

    Reklamowac mozesz sobie u administratora serwera pocztowego, ktory ich
    spisu uzywa.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    11. Every Thursday, pack up everything you own and tell your roommate

  • 5. Data: 2002-11-27 17:55:53
    Od: GL <p...@o...pl>

    On Wed, 27 Nov 2002 17:02:13 +0000 (UTC), "Grzegorz Krzemieniecki"
    <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    >czy podjęte antyspamowe metody działania przez serwisy zbierające adresy e-
    >mail osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub firm, są zgodne
    >z prawem i właściwie interpretowane???

    A czy zbieranie adresów fim i osób prywatnych w celu odsprzedania bazy
    podmiotom trzecim, lub dokonywania akcji mailingowych na te adresy,
    jest zgodne z prawem i właściwie interpetowane ?.

    >czy kontrolowanie wiadomości przesyłanych pocztą elektroniczną i ich
    >kasowanie przez administratorów niektórych serwerów, narusza ogólnie przyjęte
    >procedury korzystania z zasobów sieci i zasady wymiany informacji???

    1. Nie jest kontrolowana zawartość przesyłki (treść), a jedynie
    nagłówek, czyli swoista koperta. Oglądanie kopert nie jest łamaniem
    prawa - a jeśli tak, to do cholery zamknijmy Pocztę Polską ;-).

    2. Ogólne zasady korzystania z zasobów sieci i zasady wymiany
    informacji tą drogą (zwane netykietą) są nagminnie łamane przez
    'biznesmenów' którym wydaje się, że mogą przerzucić koszty
    działalności gospodarczej na dziesiątki tysięcy prywatnych osób w
    Polsce.

    >czy każde zdarzenie niezgodne z netykietą jest naruszeniem przepisów
    >prawnych???

    Jest naruszeniem netykiety, i to wystarczy.

    >czy zostały ustanowione kwalifikacje prawne zdarzeń zagrażających
    >bezpieczeństwu sieci???

    A o co pytasz dokładnie, bo nie rozumiem ?. Ustawa o ochronie danych
    osobowych, oraz kilka innych ustaw określają zasady bezpieczeństwa
    przechowywania danych osobowych, oraz określają zakres
    odpowiedzialności za doprowadzenie do utraty integralności tych danych
    (m.in. włamania do serwerów internetowych).

    >czy np.: PolSpam, otwarty projekt prowadzony przez kilkunastu administratorów
    >różnych polskich serwerów ukrywających swoją tożsamość, jest legalny i
    >niekomercyjny???

    Każdy administrator korzystający z bazy polspamu sam decyduje o
    zakresie i formie korzystania z tej bazy. Zazwyczaj baza polspamu nie
    jest jedyną regułą przetwarzania przesyłek stosowaną przez
    administratorów.

    >czy administratorzy różnych polskich serwerów ukrywających swoją tożsamość
    >sami przestrzegają obowiązującej netykiety i przepisów prawnych???

    a ty masz jakieś pojęcie o sieci ?. Chyba nie. Oświecę Cię. Istnieje
    możliwość wykrycia prawie każdego właściela danego ip, czy domeny.
    Można uzyskać nawet numer telefonu/faxu do właściciela takiej
    domeny/serwera/ip. Jeden telefon i możesz uzyskać wszystkie
    informacje, których właściciel serwera zechce ci udzielić.
    Jeśli więc uznam, że łamiesz netykietę, albo w inny sposób łamiesz
    prawo, z łatwością znajdę administratora twojej skrzynki pocztowej,
    lub osobę odpowiedzialną za kontakty w tej sprawie:

    person: Maciej Lopacinski
    address: Agora SA
    address: Czerska 8/10
    address: 00-732 Warszawa
    address: Poland
    phone: +48 22 5554730
    e-mail: M...@a...pl
    nic-hdl: ML2800-RIPE
    notify: M...@a...pl
    changed: M...@g...pl 19991230
    changed: M...@a...pl 20011108

    administratorzy nie są anonimowi

> [...]
    >wszystkich adresów email'owych, zarówno prywatnych jak i firmowych (ogólne

    To przede wszystkim dotyczy spamerów - jeśli po 10 marca dostanę
    choćby jedną przesyłkę reklamową z Polski - odżałuję te parę złotych,
    ale szczęśliwemu nadawcy tak zrobię koło piór, że im się żyć odechce.
    Od razu uprzedzam - prześlę faxami (żeby było na piśmie, a nie 'na
    gębę') powiadomienia o przestępstwie do: policji, prokuratury,
    Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych i kogo tam jeszcze....
    Odechce się spamerom robić interesów moim kosztem.

    GL
    p.s
    jeśli ktoś zechce zamknąć polspam, ostrzegam uczciwie, że swoją bazę
    spamerów umieszczę na każdym możliwym darmowym serwerze webowym na
    świecie. ('you can shut down computer, but you'll never shut down
    network' - Gnutella creator)

  • 6. Data: 2002-11-27 18:08:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Przyłączając się do dyskusji, która już po raz drugi "wybucha" na tych
    łamach i pewnie jak poprzednia zakończy się "pyskówką" odbiegającą od sedna
    sprawy zastanawiam się, czy ewentualnym rozwiązaniem nie byłoby po prostu
    opublikowanie listy adresów e-mail uważanych za należące do spamerów. Każdy
    zainteresowany mógłby listę pobrać i dodać do swoich reguł w programie
    pocztowym.
    W konsekwencji odbiorcy dalibyśmy wolny wybór, nie narażając osób walczących
    ze spamem na zarzut naruszenia prawa. "Odcinanie" niektórych adresów jest
    moim zdaniem nie tylko mało skuteczne (co za problem zmienić adres w dobie
    bezpłatnych kont pocztowych) ale i faktycznie nie do końca zgodne z prawem.
    W końcu nie można a'priori założyć, iż wśrod użytkowników serwera
    fitrującego tego typu przesyłki nie znajdzie się bodaj jeden, który chce
    otrzymywać reklamy. I co wtedy?
    Moim zdaniem zwalczanie bezprawia bezprawiem prowadzi do anarchii.

  • 7. Data: 2002-11-27 18:23:02
    Od: "Piotr Sadowski" <p...@f...pl>

    > Przeciez oni niczego nie blokuja, publikuja liste, wedlug ktorej kazdy
    > moze sobie blokowac wedlug wlasnego uznania. I takie wlasnie jego prawo.

    prawo pisze Pan, bede wdzieczny za artykul prawny na ktory Pan sie powoluje

  • 8. Data: 2002-11-27 18:48:20
    Od: "[ fazer is now websafe ]" <w...@t...mixer.one.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krzemieniecki" <s...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:as2tqk$52o$1@news.gazeta.pl...
    > Przeczytaj i sprawdź!!!!!

    Twój mail, Twoja stopka i ten artykuł, dzięki któremu zareklamowałeś
    pewnie swoją stronę na dodatek, to informacje kompletnie sprzeczne,
    tzn. Twój stosunek do Polspamu a odpowiedź ministerstwa.

    Może to dla Ciebie zbyt skomplikowany text, czy jak?
    Dlaczego każdy spamer jest takim łosiem i nie potrafi skapować
    na czym polega Poslpam ? Dlaczego? Bo w instrukcji nie ma obrazków ?

    Widzisz, ja Ciebie nie rozumiem do końca więc może przybliżysz mi
    co Ty o tym sądzisz, Twoje własne zdanie. Co rozumiesz przez :

    > ...Prawda o Polspam może być inna niż ci się wydaje.....

    Jaka według ciebie jest prawda ?

    Bo według mni nie ma żadnej.

    > czy zostały ustanowione kwalifikacje prawne zdarzeń zagrażających
    > bezpieczeństwu sieci???

    No ta ustawa to chyba pierwsza z nich w RP. Ale nie mozesz IMHO
    ograniczać internetu (dzielić go) na polski/czeski/itd. bo Internet
    w tym względzie nie podlega chyba pod takie podziały.

    > czy każde zdarzenie niezgodne z netykietą jest naruszeniem przepisów
    > prawnych???

    spamowanie nie jest tylko niezgodne z netykietą, ale i choćby z dobrym
    wychowaniem i jst najzwyklejszym brakim szacunku.

    Po grzyba mi jakiś chłam na mailu? Jak będę czgoś potrzebował
    to sam sobie znajdę (www.google.com)

> [...]
    przyjęte
    > procedury korzystania z zasobów sieci i zasady wymiany informacji???

    Wątpię, żeby którykolwiek admin serwera komercyjnego/firmowego
    czynił to bez zgody userów, bądź bez pozostawienia im wyboru czy chcą
    czy nie chcą.

    > czy administratorzy różnych polskich serwerów ukrywających swoją tożsamość
    > sami przestrzegają obowiązującej netykiety i przepisów prawnych???

    nie, wszyscy admini to spamerzy, a polspam jest po to by adminów spamerów
    chronić przed spamerami-nie-adminami ;) (lol)

    No a teraz mi tak szczerze powiedz, jakbyś się czuł, gdyby w Twojej skrzynce
    lądowało dziennie, dajmy na to 50 maili, z czego 42 to reklamowe
    śmieci(spam)
    a reszta to maile od znajomych(prawdziwych) ??? Co byś zrobił ?

> [...]
    e-
    > mail osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub firm, są

    Ja tam się na prawie nie znam, ale może inaczej. Czepiasz się Polspamu,
    ale przecież takich projektów jest na świecie bardzo dużo, rzadko który
    admin
    korzysta tylko z jednej bazy spamnerów (choćby polspamu), bo z reguły
    każdy ma jeszcze swoją skoromną listę upierdliwych nadawców.
    Tyle, że te osobiste bazy nie mają nazwy ani nie są znane szerszemu gronu,
    bo wiadomo - to prywatne bazy. No i teraz co mi zrobisz ?

    I teraz coś, co każdy na tej grupie będzie chyba powtarzał w nieskończoność,
    dlaczego znowu atakowany jest polspam? Co ma polspam do Twojego problemu?

    Wyobraź sobie taką sytuację: Jesteś człowiekiem oderwanym od rzeczywistości,
    masz ograniczoną wiedzę o otaczającym Cię świecie i przykładowo nie
    orientujesz się,
    że pieczywo kupowane na stacji benzynowej jest dwukrotnie droższe od
    kupowanego
    w hipermarkecie bądź innym normalnym (nie nocnym) sklepie. No ale Ty o tym
    nie wiesz i codziennie kupujesz rano 3 bułki po 2,00zł każda - na stacji
    benzynowej.

    Twój kolega, który ma lepszy kontakt z rzeczywistością i chce być bardziej
    obrotny,
    kupuje bułki w hipermarkecie co 2 dni po 2zł za 10bułek. Rzadziej chodzi do
    sklepu
    i mniej wydaje pieniędzy.

    Czy popełnia przestępstwo kupując w hiprmarkecie ??? Czy to wina
    hipermarketu,
    że Ty kupujesz droższe bułki ? Czy to wina Twojego kolegi, że Twoje bułki są
    droższe?

    No a teraz wyobraź sobie, ściągasz te 50 maili na modemie,
    z czego tylko 8 Cię faktycznie zainteresuje a reszta to spam.
    Załóżmy, że ściągasz 8 wiadomości w przeciągu jednego impulsu
    telefonicznego,
    a ściągnięcie pozostałych 42 zajmuje Ci drugi impuls (tak dla ułatwienia).

    I tak dzień w dzień - przez cały rok raz dziennie ściągasz pocztę.
    365dni * 2impulsy = 730impulsów
    730impulsów *~50gr (czy ile to tam teraz kosztuje) = 365zł

    z czego 182,50zł zapłacisz za ściągnięcie spamu
    a drugie 182,50 zł zapłacisz za ściągnięcie "dobrych" maili

    Teraz dolicz do tego jeszcze STRACONY CZAS na obejrzenie tych 42 przesyłek
    spamerskich dziennie - załóżmy 3 sekundy na każdą = 42x3 = 126sekund
    dziennie.
    126 sek/dzien * 365 dni = 45990 sekund = 766 minut = 12,775 godzin,
    które niepotrzebnie spędzasz w przeciągu roku będąc narażonym na szkodliwe
    działanie monitora.

    Jak teraz nie zrozumiesz to mi to zacznie zwisać.

    Polspam dba o twoje zdrowie :)

    takie hasło mi wpadło do łba teraz, ale 37h na tyłku przed szkłem siedzę,
    to mogę majaczyć już :)

    PS. Czy spamerzy też mają żale np. do C+ czy innych telewizji kodowanych
    za to, że sygnał jest kodowany, a nie zapłacili i nie mogą oglądac ?

    Jeśli za każdy spam jaki przychodzi na moją skrzynkę bądź ląduję w /dev/null
    dostawałbym złotówkę, to bym dał tym na górze, żeby mieli czym dziurę
    budżetową załatać i cały mordplik by miał ode mnie codziennie pizzę z
    dostawą
    do domu.

    --
    pozdrawiam, fazer
    http://www.mixer.one.pl/

  • 9. Data: 2002-11-27 18:53:09
    Od: "[ fazer is now websafe ]" <w...@t...mixer.one.pl>

    Użytkownik "Piotr Sadowski" <p...@f...pl> napisał w wiadomości

    > prawo pisze Pan, bede wdzieczny za artykul prawny na ktory Pan sie
    powoluje

    Sorry, ale jeśli idziesz ulicą to jaki artykuł chroni Cię przed tym
    że inni Cię jajami nie poobrzucają? Czy mogą sobie w Ciebi rzucać
    jajami a ty będziesz to przyjmował z uśmiechem czy cos zaczniesz działać?

    Ja nie lubię mieć jaj na skrzynce, bo zaczynają śmierdzieć.

    łapiesz ?

    tylko nie mów, że będziesz skrupulatnie wciskać DEL, 42razy dziennie,
    przez 365 dni w roku.

  • 10. Data: 2002-11-27 19:36:08
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Moim zdaniem zwalczanie bezprawia bezprawiem prowadzi do anarchii.

    www.polspam.info - polecam - bo chyba nie czytales ideii Polspamu?
    Polspam wlasnie publikuje takie maile - i uzytkownik i/lub
    adminisrtator sam decyduje czy z nich skorzystac czy nie - czyli
    Polspam nic nie blokuje...

    Ja sam chetnie skorzystalbym z ich baz - moj admin nie chce - ja sam
    nie moge - i mecze sie codziennie z duza iloscia spamu.