    From: "[ fazer is now websafe ]" <w...@t...mixer.one.pl>
    Newsgroups: pl.news.mordplik,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polspam. Przeczytaj i sprawdź!!!!!
    Date: Wed, 27 Nov 2002 19:48:20 +0100

    Użytkownik "Grzegorz Krzemieniecki" <s...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:as2tqk$52o$1@news.gazeta.pl...
    > Przeczytaj i sprawdź!!!!!

    Twój mail, Twoja stopka i ten artykuł, dzięki któremu zareklamowałeś
    pewnie swoją stronę na dodatek, to informacje kompletnie sprzeczne,
    tzn. Twój stosunek do Polspamu a odpowiedź ministerstwa.

    Może to dla Ciebie zbyt skomplikowany text, czy jak?
    Dlaczego każdy spamer jest takim łosiem i nie potrafi skapować
    na czym polega Poslpam ? Dlaczego? Bo w instrukcji nie ma obrazków ?

    Widzisz, ja Ciebie nie rozumiem do końca więc może przybliżysz mi
    co Ty o tym sądzisz, Twoje własne zdanie. Co rozumiesz przez :

    > ...Prawda o Polspam może być inna niż ci się wydaje.....

    Jaka według ciebie jest prawda ?

    Bo według mni nie ma żadnej.

    > czy zostały ustanowione kwalifikacje prawne zdarzeń zagrażających
    > bezpieczeństwu sieci???

    No ta ustawa to chyba pierwsza z nich w RP. Ale nie mozesz IMHO
    ograniczać internetu (dzielić go) na polski/czeski/itd. bo Internet
    w tym względzie nie podlega chyba pod takie podziały.

    > czy każde zdarzenie niezgodne z netykietą jest naruszeniem przepisów
    > prawnych???

    spamowanie nie jest tylko niezgodne z netykietą, ale i choćby z dobrym
    wychowaniem i jst najzwyklejszym brakim szacunku.

    Po grzyba mi jakiś chłam na mailu? Jak będę czgoś potrzebował
    to sam sobie znajdę (www.google.com)

    > czy kontrolowanie wiadomości przesyłanych pocztą elektroniczną i ich
    > kasowanie przez administratorów niektórych serwerów, narusza ogólnie
    przyjęte
    > procedury korzystania z zasobów sieci i zasady wymiany informacji???

    Wątpię, żeby którykolwiek admin serwera komercyjnego/firmowego
    czynił to bez zgody userów, bądź bez pozostawienia im wyboru czy chcą
    czy nie chcą.

    > czy administratorzy różnych polskich serwerów ukrywających swoją tożsamość
    > sami przestrzegają obowiązującej netykiety i przepisów prawnych???

    nie, wszyscy admini to spamerzy, a polspam jest po to by adminów spamerów
    chronić przed spamerami-nie-adminami ;) (lol)

    No a teraz mi tak szczerze powiedz, jakbyś się czuł, gdyby w Twojej skrzynce
    lądowało dziennie, dajmy na to 50 maili, z czego 42 to reklamowe
    śmieci(spam)
    a reszta to maile od znajomych(prawdziwych) ??? Co byś zrobił ?

    > czy podjęte antyspamowe metody działania przez serwisy zbierające adresy
    e-
    > mail osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub firm, są
    zgodne
    > z prawem i właściwie interpretowane???

    Ja tam się na prawie nie znam, ale może inaczej. Czepiasz się Polspamu,
    ale przecież takich projektów jest na świecie bardzo dużo, rzadko który
    admin
    korzysta tylko z jednej bazy spamnerów (choćby polspamu), bo z reguły
    każdy ma jeszcze swoją skoromną listę upierdliwych nadawców.
    Tyle, że te osobiste bazy nie mają nazwy ani nie są znane szerszemu gronu,
    bo wiadomo - to prywatne bazy. No i teraz co mi zrobisz ?

    I teraz coś, co każdy na tej grupie będzie chyba powtarzał w nieskończoność,
    dlaczego znowu atakowany jest polspam? Co ma polspam do Twojego problemu?

    Wyobraź sobie taką sytuację: Jesteś człowiekiem oderwanym od rzeczywistości,
    masz ograniczoną wiedzę o otaczającym Cię świecie i przykładowo nie
    orientujesz się,
    że pieczywo kupowane na stacji benzynowej jest dwukrotnie droższe od
    kupowanego
    w hipermarkecie bądź innym normalnym (nie nocnym) sklepie. No ale Ty o tym
    nie wiesz i codziennie kupujesz rano 3 bułki po 2,00zł każda - na stacji
    benzynowej.

    Twój kolega, który ma lepszy kontakt z rzeczywistością i chce być bardziej
    obrotny,
    kupuje bułki w hipermarkecie co 2 dni po 2zł za 10bułek. Rzadziej chodzi do
    sklepu
    i mniej wydaje pieniędzy.

    Czy popełnia przestępstwo kupując w hiprmarkecie ??? Czy to wina
    hipermarketu,
    że Ty kupujesz droższe bułki ? Czy to wina Twojego kolegi, że Twoje bułki są
    droższe?

    No a teraz wyobraź sobie, ściągasz te 50 maili na modemie,
    z czego tylko 8 Cię faktycznie zainteresuje a reszta to spam.
    Załóżmy, że ściągasz 8 wiadomości w przeciągu jednego impulsu
    telefonicznego,
    a ściągnięcie pozostałych 42 zajmuje Ci drugi impuls (tak dla ułatwienia).

    I tak dzień w dzień - przez cały rok raz dziennie ściągasz pocztę.
    365dni * 2impulsy = 730impulsów
    730impulsów *~50gr (czy ile to tam teraz kosztuje) = 365zł

    z czego 182,50zł zapłacisz za ściągnięcie spamu
    a drugie 182,50 zł zapłacisz za ściągnięcie "dobrych" maili

    Teraz dolicz do tego jeszcze STRACONY CZAS na obejrzenie tych 42 przesyłek
    spamerskich dziennie - załóżmy 3 sekundy na każdą = 42x3 = 126sekund
    dziennie.
    126 sek/dzien * 365 dni = 45990 sekund = 766 minut = 12,775 godzin,
    które niepotrzebnie spędzasz w przeciągu roku będąc narażonym na szkodliwe
    działanie monitora.

    Jak teraz nie zrozumiesz to mi to zacznie zwisać.

    Polspam dba o twoje zdrowie :)

    takie hasło mi wpadło do łba teraz, ale 37h na tyłku przed szkłem siedzę,
    to mogę majaczyć już :)

    PS. Czy spamerzy też mają żale np. do C+ czy innych telewizji kodowanych
    za to, że sygnał jest kodowany, a nie zapłacili i nie mogą oglądac ?

    Jeśli za każdy spam jaki przychodzi na moją skrzynkę bądź ląduję w /dev/null
    dostawałbym złotówkę, to bym dał tym na górze, żeby mieli czym dziurę
    budżetową załatać i cały mordplik by miał ode mnie codziennie pizzę z
    dostawą
    do domu.

    --
    pozdrawiam, fazer