  • Data: 2005-05-03 18:36:24
    Temat: Re: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 3 May 2005 13:22:12 +0200 (CEST), Marek Michalkiewicz
    naskrobał(a):

    > Witam. Sprawa ogólnie już znana - chodzi o nowy regulamin świadczenia
    > usług telekomunikacyjnych, obowiązujący od 17 stycznia 2005. Zgodnie
    > z informacją otrzymaną na fakturze (oraz art. 59 ust. 2 ustawy Prawo
    > telekomunikacyjne) skorzystałem z przysługującego mi prawa do
    > wypowiedzenia umowy z powodu braku akceptacji zmian regulaminu (ze
    > względu na zapis o możliwości żądania kaucji podczas trwania umowy,
    > bez określenia warunków kiedy może to nastąpić).

    Tak, tak - nie wnikałem dokładnie w ten problem ale od znajomych wiem że
    operator będzie żądał zwrotu kwot wynikających z promocji uwzględniających
    2letni okres umowy (w szczególności słuchawki) a nie kary za zerwanie
    umowy. Niby drobny szczegół ale możliwy do wyszarpania w sądzie (od razu
    mówie że nie wnikałam w uzasadnienie ).

> [...]
    > Polkomtel zaproponował mi w odpowiedzi na reklamację, to wycofanie
    > wypowiedzenia (czyli akceptacja nowego regulaminu). Na propozycję,
    > że mogę nadal korzystać z usług zgodnie z dotychczasowym regulaminem
    > (takim, jaki zaakceptowałem podpisując umowę) nie dostałem odpowiedzi.
    >
    > Niestety, jestem przedsiębiorcą a nie konsumentem (umowa na firmę),
    > więc UOKiK mi raczej nie pomoże. Co najlepiej robić dalej?
    >
    > - nie płacić, czekać na pozew, przed sądem przedstawić argumenty
    > - nie płacić, pozwać Polkomtel o nieistnienie zobowiązania
    > - zapłacić, pozwać Polkomtel o zwrot spornej kwoty

    Jak masz kase to 3 ( w praktyce to także bedzie pozew o nieistnienie
    zobowiązania)

    btw: życze powodzenia i daj znać jak ci poszło.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org