  • 1. Data: 2003-08-13 19:12:47
    Temat: nakaz zaplaty z weksla
    Od: "henning" <h...@N...gazeta.pl>

    Witam
    sytuacja przedstawia sie jak nastepuje:
    w domu bedacym wlasnoscia ojca mieszka
    jego syn z konkubina, pozostale dzieci
    mieszkaja gdzie indziej. Ojciec kiedy wystawil
    temu synowi weksel, ten teraz wezwal go do zaplaty
    a kiedy ta nie nastapila - poszedl z nim do sadu
    gdzie na tej podstawie wystawiony zostal nakaz zaplaty.
    Zarzuty formalne nie wchodza w gre bo weksel jest ok,
    poswiadczony przez notariusza ( podpis ). Jedynym majatkiem
    ojca jest dom, ma on rowniez emaryture. Nakaz zaplaty opiewa
    na 50 tys wiec egzekucja chyba tylko z nieruchomosci.
    Jak to bedzie wygladalo w praktyce? Czy dom ten moze nabyc jego
    syn ktory przedstawil weksel, czy bedzie on mogl wowczas ewentualnie
    wymeldowac tego ojca i wyrzucic go na bruk. Ile moze trwac cala egzekucja?
    Czy istnieje jakis praktyczny sposob aby choc troche pomoc temu ojcu?
    dzieki za wszelkie wskazowki
    z uwagi na to ze sytuacja jest naglaca prosze o jak najszybsze odpowiedzi
    pozdrawiam
    h.

  • 2. Data: 2003-08-13 20:08:07
    Temat: Re: nakaz zaplaty z weksla
    Od: Dredd<...@...pl>

    A jaka była przyczyna wystawienia weksla? Czy jakieś zobowiązanie
    ojca? Czy zostało wykonane? Czy syn przedstawił weksel do zapłaty w
    terminie?

    A co do ewentualnej egzekucji z nieruchomości to przeprowadzi ją
    komornik w drodze licytacji. Jest to bardzo niekorzystne dla dłużnika.
    Lepiej już chyba samemu sprzedać dom albo zaciągnąć dług
    zabezpieczony hipoteką na nieruchomości by spłacić syna.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-08-14 09:47:12
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > A jaka była przyczyna wystawienia weksla? Czy jakieś zobowiązanie
    > ojca? Czy zostało wykonane? Czy syn przedstawił weksel do zapłaty w
    > terminie?

    A co ma do rzeczy w tej sytuacji przedstawienie w terminie? Jedyne co dłużnik
    mógłby zyskać, to brak odsetek od dnia płatności do dnia przedstawienia, ale
    chyba nie o to chodziło pytającemu?

    Poza tym nie ma sensu pytać o przyczynę oraz ewentualne wykonanie
    zobowiązania skoro sam autor listu stwierdza, że nie ma żadnych zarzutów do
    weksla.

    Pozdrawiam!
    Lech
    l...@i...pl

  • 4. Data: 2003-08-14 10:09:29
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    wykonanie
    > zobowiązania skoro sam autor listu stwierdza, że nie ma żadnych

    Była mowa o zarzutach formalnych.
    A tu wygląda że weksel nie poszedł w obieg. Ma go nadal remitent, a
    zatem o ile mnie pamięć nie zawodzi bo z wekslami ni emam
    kontaktu na codzień - można rozważyć zarzuty oparte na tzw.
    stosunku podstawowym między wystawcą a remitentem. Dlatego może
    być istotne dlaczego weksel wystawiono i czy ewentualne zobowiązanie
    które weksel miał pokrywać zostało wykonane

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-08-14 10:48:17
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > być istotne dlaczego weksel wystawiono i czy ewentualne zobowiązanie
    > które weksel miał pokrywać zostało wykonane

    Z treści pytania wynikało, że autorowi najbardziej zależy na najmniej
    dokuczliwej egzekucji długu. Nie wspominał nic o tym, że roszczenie jest
    bezzasadne, dlatego nie ma chyba sensu zaprzątać sobie tym głowy.

    Poza tym brak indosów nie oznacza, że taki weksel jest łatwo podważyć,
    zwłaszcza jeśli jest to weksel zupełny, bez umowy wekslowej, jednak oczywiście
    nie jest to niemożliwe.

    Pozdrawiam serdecznie.
    Lech
    l...@i...pl

  • 6. Data: 2003-08-14 10:58:31
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Poza tym brak indosów nie oznacza, że taki weksel jest łatwo
    podważyć,
    > zwłaszcza jeśli jest to weksel zupełny, bez umowy wekslowej

    Co prawda, to prawda

    -> http://usenet.pomocprawna.info