  • From: "Farti" <f...@p...interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policyjny kodeks pracy?
    Date: Thu, 14 Aug 2003 08:36:01 +0200

    news:bhe9oq$4fk$1@topaz.icpnet.pl...
    > Czy istnieje coś takiego??
    > Kolega z "drogówki" poprosił mnie o poszukanie przepisów normujących takie
    > sprawy jak czas "regulacji ruchem na skrzyżowaniu" itd.
    > Ile godzin non-stop policjant MUSI stać na skrzyżowaniu.
    > Gdzie znależć taki "kodeks" ??
    Witaj
    Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi się, że coś takiego nie istnieje.
    1. Ustawa o Policji - ani słowa o tym ile godzin może lub powinien stać
    policjant na skrzyżowaniu.
    2. Różnego rodzaju rozporządzenia dotyczące Policji - tu również nigdzy nie
    znalazłem wzmianki na temat regulacji czasu pracy na skrzyżowaniu.
    3. Myślę, że zastosowanie znajdą tu jedynie przepisy regulujące czas pracy -
    a one nie stwierdzą że na skrzyżowaniu można stać tyle i kierować ruchem i
    ani chwili dłużej. W czasie jednego miesiąca pracy masz tyle i tyle godzin
    do wypracowania - teoretycznie twój kolega może cały ten czas przestać na
    skrzyżowaniu kierując ruchem, ponieważ nie wykracza to poza jego zakres
    obowiązków. Jeśli wyrobi nadgodziny - dostaje w to miejsce wolne w innym
    terminie.
    4. Njważniejsze - niestety twój kolega przysięgał i tu cytat "służyć wiernie
    Narodowi" - służba to nie praca i sprawiedliwa nigdy nie jest i nigdy nie
    będzie, musi się z tym liczyć.
    5. Niech kolega znajdzie pracę za biurkiem, bo jak "podpadł" przełożonemu,
    to może jeszcze długo na takich skrzyżowaniach stać....

    To co prawda tylko moje zdanie, ale wydaje mi się, że niewiele się
    pomyliłem.
    Pozdrawaim
    Daniel