    From: "BadYunior" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Policjant - przekroczenie uprawnien?
    Date: Tue, 12 Jul 2005 10:07:19 +0200

    W dniu wczorajszym zostałem zatrzymany do normalnej jak sądziłem kontroli
    drogowej. Raczej czesto nie jestem zatrzymywany poniewaz jezdze motorowerem
    i nie mam jak przekraczac predkosci lub w inny sposób niebezpiecznie
    zachowywac się na drodze.
    Okazało się jednak że tym razem zapomnialem dokumentów od pojazdu - mialem
    przy sobie dowód osobisty (wymagany dla motorowerow), ale dowod OC i
    rejestracyjny zostaly w domu. Wyjsciem z sytuacji byl telefon do domu z
    prosba o przywiezienie dokumentow... bowiem zatrzymanie mialo miejsce ok.
    1km od domu, zatem mialem je w przeciagu 5 minut na miejscu. Ukarany
    zostalem mandatem wg. taryfikatora 100 zlotych, ich prawo, zgoda.
    W calym tym zajsciu nie byloby nic dziwnego gdyby nie fakt zabrania mi przez
    policjanta kluczyków od pojazdu, wg. mnie calkowicie bezprawnie.
    Nieskutkowaly moje żadania ich zwrotu i dostalem je dopiero po zakonczonych
    czynnościach razem z resztą dokumentow. Pytanie jest nastepujace. Czy
    policjant mial prawo zabrac mi kluczyki od pojazdu na ten okres czasu?
    Ewentualnie co zrobic aby tego typu zachowań już nigdy nie próbowal?
    Poniewaz telefony z aparatami/kamerami sa juz na porzadku dziennym dysponuje
    nagraniami (2x30sek) dokumentującymi że policjanci nie chcieli oddac mi
    kluczykow.
    www.superbike.com.pl/wideo0.3gp
    www.superbike.com.pl/wideo1.3gp
    odtwarzacz multimedialny nokii: www.superbike.com.pl/multimedia_3gp.exe