  • 1. Data: 2008-12-03 14:54:06
    Temat: Policjant na służbie spacerujący w rejonie
    Od: Teresa <1...@p...onet.pl>

    Czy patrol dwóch policjantów, lub trzech policjantek co zdarza się już
    widzieć, gdy są na służbie i spacerują sobie w rejonie, czy mają OBOWIĄZEK
    reagowania na każde drobre wykroczenie ?
    nie to, żeby od razu mandat, ale np. pouczyć, porozmawiać...

    chodzi o wyrzucanie petów na chodnik mimo iż 5 metrów dalej jest kosz,

    chodzi o deptanie trawnika

    przechodzenie przez torowisko, gdy w odległości 300 m nie ma żadnego
    tramwaju

    przechodzenie na czerwonym świetle gdy ulica pusta i nic nie jedzie

    --
    Teresa

  • 2. Data: 2008-12-03 15:50:13
    Temat: Re: Policjant na służbie spacerujący w rejonie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Teresa" <1...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    o.pl...

    Patrol nie jest w stanie reagować na wszystkie wykroczenia. Nawet w wypadku
    zgłoszenia wykroczenia na protokół w jednostce otrzymuje się pouczenie, ze
    policja nie ma obowiązku wniesienia wniosku o ukaranie.

  • 3. Data: 2008-12-03 16:00:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    Jak bardzo Ci zależy na reakcji, to może podejdź do patrolu i poproś o
    interwencję.
    A w praktyce patrol reaguje jak może i jak uznaje za stosowne (z różnych
    względów).

  • 4. Data: 2008-12-03 16:03:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Teresa pisze:

> [...]
    > OBOWIĄZEK reagowania na każde drobre wykroczenie ?
    > nie to, żeby od razu mandat, ale np. pouczyć, porozmawiać...

    Formalnie tak. W praktyce - cóż, muszą czasem przymykać oczy. Zwłaszcza,
    że formalnie policjant jest cały czas policjantem i nawet w wolne dni
    powinien interweniować.

    Ale to by było nierealne.

  • 5. Data: 2008-12-03 18:49:23
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Formalnie tak. W praktyce - cóż, muszą czasem przymykać oczy. Zwłaszcza,
    > że formalnie policjant jest cały czas policjantem i nawet w wolne dni
    > powinien interweniować.
    >
    > Ale to by było nierealne.

    Jeśliby zaczął reagować na wszystkie zauważone wykroczenia, pewnie nie
    doszedł by nawet w rejon, który ma patrolować.

    Z poważaniem mauser50

  • 6. Data: 2008-12-03 19:41:46
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik "mauser50" <m...@-...com> napisał w wiadomości

    > Jeśliby zaczął reagować na wszystkie zauważone wykroczenia, pewnie nie
    > doszedł by nawet w rejon, który ma patrolować.
    >
    > Z poważaniem mauser50

    A po co ma tam isc, skoro i tak nie reaguje na to, co widzi...???

  • 7. Data: 2008-12-03 20:09:01
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 3 Dec 2008 16:50:13 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Patrol nie jest w stanie reagować na wszystkie wykroczenia. Nawet w wypadku
    > zgłoszenia wykroczenia na protokół w jednostce otrzymuje się pouczenie, ze
    > policja nie ma obowiązku wniesienia wniosku o ukaranie.

    Owszem tak jest, ale tak nie powinno być. Umundurowany patrol OPP na
    służbie patrolujący rejon spokojnym krokiem, powinien reagować na każde
    wykroczenie, nawiązać krótką 10-15 sekund rozmowę z delikwentem, ale sięgać
    po notes tylko wtedy, kiedy delikwent wykazuje pogardę dla policjantów.
    Teraz niestety jest tak, że jeśli już policjanci interweniują, to zawsze
    sięgają po notes i wykonują czynności sprawdzające.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/11-11-2008/ind.php?pid=5&iid=37 Kebab Warszawa

  • 8. Data: 2008-12-03 20:09:39
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 3 Dec 2008 17:00:42 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > A w praktyce patrol reaguje jak może i jak uznaje za stosowne (z różnych
    > względów).

    przykładowo z jakich ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

  • 9. Data: 2008-12-03 20:23:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    w wiadomości news:gh6p0v$56v$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Teraz niestety jest tak, że jeśli już policjanci interweniują, to zawsze
    > sięgają po notes i wykonują czynności sprawdzające.

    Bo mają taki obowiązek. Każdą interwencję trzeba zgłosić, zarejestrować
    itd. Biurokracja. Dawniej było, jak piszesz, ale były głosy, ze policjanci
    nadużywają uprawnień i się czepiają. No to rzecz całą sformalizowano.
    To zdobycz ostatnich kilku lat.

  • 10. Data: 2008-12-03 21:21:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> wrote
    > przykładowo z jakich ?

    Przykład 1: jak akurat chodzą za jakimś bandziorem, który w okolicy dokonał
    rozboju i dyżurny wysłał ich na penetrację rejonu, to raczej nie będą się
    zbyt interesować rzucaniem niedopałków itp.
    Przykład 2: jak się kończy służba i trzeba zrobić wynik, żeby przełożony nie
    truł to mogą wziąć byle co.
    Przykład 3: zależy do policjanta, jeden chętnie by wszystkich karał. Drugi
    daje na luz, bo kieruje sie zdrowym rozsądkiem w pierwszej kolejnosci i nie
    biega za kimś kto na nieruchliwej drodze przeszedł nie po pasach, ale w ich
    pobliżu, .