  • 1. Data: 2008-12-02 20:50:52
    Temat: Problem z ubezpieczycielem "TUW TUZ"
    Od: "Marcin Korzuchowski" <q...@w...pl>

    Dnia 10 listopada br roku moj samochod uczestniczyl w szkodzie. Skzoda
    parkingowa. Drugi pojazd uderzyl w moj zaparkowany. Bog chcial ze akurat
    widzialem ta sytuacje udalo sie dogadac ze sprawca napisal oswiadczenie.
    Dalsza droga wygladala tak:
    - zgloszenie w leasingu (auto leasingowane firmowe)
    - zgloszenie w ubezpieczalni sprawcy ( TUW TUZ )
    - ogledziny z ( TUW TUZ )
    - zanizony kosztorys o polowe ( TUW TUZ ) wzgledem kosztorysu wyceny naprawy
    w AUDI
    - Oswiadczenie o checi usuniecia usterki BEZGOTOWKOWO.
    - Oddanie samochodu do serwisu Audi
    - Telefon z Audi o mozliwosci odbioru pojazdu plus musze partycypować w
    kosztach. (Musze zaplacic 30% za amortyzacje lakieru + VAT od calej faktury)
    - Zadzwonilem do ubezpieczalni i odpowiedzieli mi nastpeujaco.
    jesli chodzi o amortyzacje to mialem stary lakier ( 3 letni samochod) a oni
    polozyli mi nowy wiec musze uczestniczyc w kosztach.
    Moja odpowiedz byla jednoznaczna ze nie chcialem nowego lakieru chcialem
    zeby przywrocili stan przed szkoda, a jesli chcieli mi polozyc stary lakier
    to niech wskaza mi lakiernika co mi polozy uzywany lakier ;-P. Pan sie
    zasmial, ale na glupie tlumaczenie glupio odpowiedzialem.
    I kolejna rzecz to ze musze zaplacic VAT bo jestem paltnikiem VAT-u i ze "i
    tak sobie pan odliczy wiec o co panu chodzi"
    Reasumujac:
    - uszodzili mi samochod.
    - 2 tygodnie jestem bez auta
    - pomniejszyli warotsc mojego auta (auto malowane ma nizsza wartosc w chwili
    sprzedazy)
    - kaza mi placic za czesc lakieru dokladnie za 30%
    - kaza mi placic VAT

    Czuje sie robiony w bambuko, a tego bardzo nie lubie.
    Co sadzicie o tej sprawie i jakich instrumentow uzyc zeby z nimi zawalczyc ?

    Z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2008-12-02 20:53:03
    Temat: Re: Problem z ubezpieczycielem "TUW TUZ"
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Marcin Korzuchowski pisze:

    Coś się zmieniło? :D

  • 3. Data: 2008-12-05 09:27:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2008, Marcin Korzuchowski wrote:

    > Dalsza droga wygladala tak:
    > - zgloszenie w leasingu (auto leasingowane firmowe)
    [...]
> [...]
    > I kolejna rzecz to ze musze zaplacic VAT bo jestem paltnikiem VAT-u i ze
    > "i tak sobie pan odliczy wiec o co panu chodzi"
    [...]
    > - kaza mi placic VAT

    Z VATem mają na moje oko rację.
    Ubezpieczenie przewiduje zwrot *szkody* - o ile umowa wyraźnie nie
    stanowi inaczej.
    Jeśli jesteś podatnikiem któremu przysługuje 100% zwrot VAT, to
    oczywiście VAT od usługi nie jest szkodą - bo podlega odliczeniu.
    Jeśli przysługuje Ci tylko częściowe odliczenie VAT, to część
    nieodliczalna oczywiscie jest "szkodą".

    Do reszty się nie wtykam, choć IMO brzmi kuriozalnie.
    Z tym żeby położyli stary lakier chyba dobrze powiedziałeś ;)

    pzdr, Gotfryd