  • 1. Data: 2005-03-29 18:58:50
    Temat: Policjant, kanar, dane osobowe
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Witam!

    W jakich okolicznościach policjant może ujawnić moje dane osobowe osobom
    trzecim?
    Czy kontroler biletowy w 'Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym'
    musi wstąpić na drogę sądową aby takie dane uzyskać?

    Jak na mój gust, w świetle prawa, kanar nie różni się niczym od
    przechodnia, do czasu stwierdzenia przez jakiś (jaki?) niezależny organ
    zaistnienia dodatkowego zobowiązania.

    --
    Janek!

  • 2. Data: 2005-03-29 19:16:50
    Temat: Re: Policjant, kanar, dane osobowe
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Janek wrote:
    > Witam!
    >
    > W jakich okoliczno?ciach policjant może ujawnić moje dane osobowe
    > osobom trzecim?
    > Czy kontroler biletowy w 'Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym'
    > musi wstšpić na drogę sšdowš aby takie dane uzyskać?
    Nie. Policja przekazuje dane firmie.

    > Jak na mój gust, w ?wietle prawa, kanar nie różni się niczym od
    > przechodnia, do czasu stwierdzenia przez jaki? (jaki?) niezależny organ
    > zaistnienia dodatkowego zobowišzania.
    O ile nie jechałeś autobusem to kanar jest przechodniem.
    W autobusie w czasie kontroli juz nie.
    Danych nie musisz mu ujawniac.
    Wezwie policje i od nich dostanie dane.

  • 3. Data: 2005-03-29 19:31:32
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    > Użytkownik "witek"

    > Nie. Policja przekazuje dane firmie.
    (...)
    > Danych nie musisz mu ujawniac.
    > Wezwie policje i od nich dostanie dane.

    Więc dostanie czy nie dostanie? :)
    Wiem że w praktyce policjant przekaże takie dane, ale wydaje mi się że robi
    to bezprawnie.

    > O ile nie jechałeś autobusem to kanar jest przechodniem.
    > W autobusie w czasie kontroli juz nie.

    Mówisz że kontroler nabywa jakieś prawa w czasie kontroli? Funkcjonariuszem
    publicznym niestety nie jest.

    --
    Janek!

  • 4. Data: 2005-03-29 19:45:20
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Janek napisał(a):
    > Więc dostanie czy nie dostanie? :)
    > Wiem że w praktyce policjant przekaże takie dane, ale wydaje mi się że
    > robi to bezprawnie.

    podstawą jest art.33a prawa przewozowego

    KG

  • 5. Data: 2005-03-29 19:54:30
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "kam"

    > podstawą jest art.33a prawa przewozowego

    ------------------------
    Art. 33a. pkt 4

    Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona ma prawo:

    b. w razie odmowy zapłacenia należności i niemożności ustalenia tożsamości
    podróżnego - zwrócić się do funkcjonariusza Policji i innych organów
    porządkowych, które mają, zgodnie z przepisami prawa, uprawnienia do
    ustalania tożsamości osób, o podjęcie czynności zmierzających do ustalenia
    tożsamości podróżnego,

    ------------------------

    Przewoźnik ma prawo 'zwrócić się, ale czy funkcjonariusz ma prawo
    'udostępnić' dane?
    Czy policjant może stosować zapisy prawa przewozowego?

    Czy funkcjonariusz ma obowiązek upewnić się iż kontroler posiada
    upoważnienie przewoźnika?

    > KG

    Dzięki bardzo :)

    Janek!

  • 6. Data: 2005-03-29 20:07:24
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Janek napisał(a):
    > Przewoźnik ma prawo 'zwrócić się, ale czy funkcjonariusz ma prawo
    > 'udostępnić' dane?
    > Czy policjant może stosować zapisy prawa przewozowego?

    A dlaczego nie? Nie można interpretować tego przepisu inaczej - skoro
    kontroler może zwrócić się do policjanta o zweryfikowanie tożsamości
    pasażera, to oczywiste jest, że policjant może te dane przekazać.
    Inaczej przepis nie miałby sensu, a taka wykładnia jest niedopuszczalna.

    > Czy funkcjonariusz ma obowiązek upewnić się iż kontroler posiada upoważnienie
    przewoźnika?

    Powinien, choćby dlatego aby nie narazić się na działanie sprzeczne z
    przepisami.

    KG

  • 7. Data: 2005-03-30 17:24:10
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Czy kontroler biletowy w 'Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym'
    > musi wstšpić na drogę sšdowš aby takie dane uzyskać?

    Nie ma takiej potrzeby, bo policjant ma obowiązek mu te dane przekazać bez
    takich ceregieli.

    > Jak na mój gust, w œwietle prawa, kanar nie różni się niczym od
    > przechodnia, do czasu stwierdzenia przez jakiœ (jaki?) niezależny organ
    > zaistnienia dodatkowego zobowišzania.

    A na mój gust jesteś bezczelnym cwaniakującym gapowiczem. Odrobinę szacunku
    mieć by wypadało.

    pdr
    Olo

  • 8. Data: 2005-03-30 17:26:42
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > Więc dostanie czy nie dostanie? :)

    Co to za różnica? Istotne, żeby dostał je przewoźnik. I dostanie.

    > Wiem że w praktyce policjant przekaże takie dane, ale wydaje mi się że
    robi

    > to bezprawnie.

    To źle Ci się wydaje, poczytaj Ustawę "Prawo przewozowe".

    pdr
    Olo

  • 9. Data: 2005-03-30 17:29:18
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > Przewoźnik ma prawo 'zwrócić się, ale czy funkcjonariusz ma prawo
    > 'udostępnić' dane?

    To nie jest jego prawo, lecz obowiązek. Znane są przypadki, kiedy policjant
    odmówił powołując się na Ustawę o ochronie danych osobowych, skutkiem czego
    komenda macierzysta musiała generować do przewoźnika wylewne przeprosiny,
    żeby nie było większych kwasów.

    > Czy funkcjonariusz ma obowiązek upewnić się iż kontroler posiada
    > upoważnienie przewoźnika?

    No to jest akurat oczywiste - musi wiedzieć, komu takie dane udostępnia.

    pdr
    Olo

  • 10. Data: 2005-03-30 19:01:33
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A na mój gust jesteś bezczelnym cwaniakującym gapowiczem. Odrobinę
    > szacunku
    > mieć by wypadało.

    ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha