  • 1. Data: 2005-03-29 17:39:20
    Temat: kupno samochodu - umowa a rejestracja
    Od: DonWito <d...@W...poczta.onet.pl>

    Witam,
    mam następującą sprawę: zamierzam nabyć samochód do spółki z drugą
    osobą. Ze względu na koszt ubezpieczenia zdecydowaliśmy, że wpisanym na
    pierwszą stronę dowodu rejestracyjnego właścicielem będzie ta osoba, a
    ja będę współwłaścicielem wpisanym na drugą stronę dowodu.
    I teraz pytanie: czy umowę kupna-sprzedaży mogę podpisać sam? Kto ma być
    wpisany jako nabywca: mogę być tylko ja, czy muszą być obydwie osoby?

    dziękuję za pomoc, pozdrawiam
    dw.

  • 2. Data: 2005-03-29 19:35:40
    Temat: Re: kupno samochodu - umowa a rejestracja
    Od: "..:: Meniu ::.." <m...@m...pl>

    Użytkownik "DonWito" <d...@W...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:20050329193920.41cc7554@donwito...
> [...]
    > I teraz pytanie: czy umowę kupna-sprzedaży mogę podpisać sam? Kto ma być
    > wpisany jako nabywca: mogę być tylko ja, czy muszą być obydwie osoby?

    mialem taka sama sytuacje, jestem wspolwlascicielem, podpisalismy umowe
    razem ("glowny wlasciciel" i ja) ale to ja jestem na drugiej stronie dowodu,
    bo gdybym byl pierwszy to nie bylo by znizek (ubezpieczenia), wiec lepiej
    podpiszcie oboje a znizki i tak bedziesz mial po roku takie jak "glowny
    wlasciciel" ;)

    pozdrawiam
    Meniu

  • 3. Data: 2005-03-29 19:52:36
    Od: "P." <r...@o...pl>

> [...]
    > I teraz pytanie: czy umowę kupna-sprzedaży mogę podpisać sam? Kto ma być
    > wpisany jako nabywca: mogę być tylko ja, czy muszą być obydwie osoby?

    Witam

    Musza byc dane dwoch osob, dwa podpisy. Tak najlatwiej. Jezeli juz "poszlo"
    z jedna osoba (a nie mozna skorygowac umowy), wystarczy sporzadzic umowe
    darowizny _czesci_ pojazdu (nie calego) i przejsc sie z tym do US. Potem do
    WK o dopisanie wspolwlasnosci.

    P.
    r...@o...pl
    -+ Po co nasze swary głupie, wnet i tak zginiemy w zupie +-

  • 4. Data: 2005-03-30 04:54:23
    Od: DonWito <d...@W...poczta.onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2005 21:52:36 +0200 napisałeś / napisałaś:

> [...]
    > sporzadzic umowe darowizny _czesci_ pojazdu (nie calego) i przejsc
    > sie z tym do US. Potem do WK o dopisanie wspolwlasnosci.

    dzięki za podpowiedź.
    A jesli z jakiegoś względu drugi właściciel samochodu nei może być
    obecny przy podpisywaniu umowy - czy mogę mieć od niego upoważnienie na
    podpisanie jej za dwie osoby, czy takie upoważnienie nie jest w ogóle
    możliwe?

    pozdrawiam!
    dw.

  • 5. Data: 2005-03-30 14:20:43
    Od: "P." <r...@o...pl>

    Użytkownik "DonWito" <d...@W...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:20050330065423.5ed7a1f0@donwito...

> [...]
    > obecny przy podpisywaniu umowy - czy mogę mieć od niego upoważnienie na
    > podpisanie jej za dwie osoby, czy takie upoważnienie nie jest w ogóle

    Mozna sporzadzic notarialnie taki akt, w ktorym przyszly wspolwlasciciel
    ustanawia osobe, ktora wystepuje w jego imieniu np. w WK. Czy moze zlozyc
    podpis na umowie, nie wiem. Musialbys sie spytac jakiegos prawnika.

    P.S. Skrobnij do mnie maila jak chcesz, to Ci powiem wiecej.

    --
    P.
    r...@o...pl