  • 1. Data: 2005-03-29 18:13:00
    Temat: Znaki towarowe
    Od: "Lincoln" <l...@p...pl>

    Witam,
    Mam pytanie o używane znaków firmowych tzn. logo na materiałach własnej
    produkcji. Np. koszulki z nadrukiem. Nie chodzi mi tu oczywiście o adidas
    czy nike. Gdybym chciał sprzedawać koszulki z logo firm motoryzacyjnych,
    których znak nie jest zastrzeżony czy mam do tego prawo? I jakie w tym
    przapadku ma znaczenie przy znaku R od TM?

    --
    Pozdrowionka & szerokosci Lincoln
    CH#19 Lincoln - Jelenia Góra | gg#1135336

  • 2. Data: 2005-03-29 18:29:40
    Temat: Re: Znaki towarowe
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Lincoln" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy nike. Gdybym chciał sprzedawać koszulki z logo firm motoryzacyjnych,
    > których znak nie jest zastrzeżony czy mam do tego prawo?

    Jak Ci pozwola to mozesz.

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 3. Data: 2005-03-29 18:57:43
    Od: "Lincoln" <l...@p...pl>

    > Jak Ci pozwola to mozesz.

    Dziękuję za odpowiedź w takim razie mam pytanie w jakim celu zastrzega się
    znaki towarowe. Bo chyba nie w celu kradzieży samego motywu przez inną firmę
    do ich logo gdyż to chroni prawo autorskie. No i jak to jest ze sklepami
    motoryzacyjnymi? Jakim prawem uzywaja oni znaczkow Fiat, Opel itp na swoich
    ulotkach?

  • 4. Data: 2005-03-29 18:58:15
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    W swojej wiadomości:d2c5r7$ds9$...@n...dialog.net.pl,
    Lincoln <l...@p...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > oczywiście o adidas czy nike. Gdybym chciał sprzedawać koszulki z
    > logo firm motoryzacyjnych, których znak nie jest zastrzeżony czy mam

    Musisz sprawdzić, zy rzeczywiście są, czy nie są zastrzeżone. To nie jest
    takie oczywiste. Dodam, ze nie wystrczy w jednym miejscu sprawdzić.
    Po drugie nie wiadomo o jakich firmach motooryzacyjnych piszesz. Mało znane
    firmy pewnie Cię nie interesują, bo nie zrobisz interesu, a z całą pewnością
    wiem, ze te bardziej znane mają na pewno w pełni znaki pozastrzegane, a
    nawet gdyby jakiegoś nie miały, to i tak mogą Cie zaatakować z ustawy o
    nieuczciwej konkurencji.
    Tak, czy inaczej - bądź ostrożny i sprawdź dokładnie.

    > I jakie w tym przapadku ma znaczenie przy znaku R

    znak zarejestrowany

    od
    > TM?

    znak zgloszony do ochrony, jeszcze nie zarejestrowany, sprawa w toku
    (najcześciej)

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 5. Data: 2005-03-29 19:05:36
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > firmę
    > do ich logo gdyż to chroni prawo autorskie.

    zastrzega po to aby ktos nie wykorzystywal Twojej marki do sprzedazy swoich
    produktow.
    Np zrobilbys tshirt firmy swojej, tam wrzucil logo adidas.
    Raz ze im odbierasz klienta to w dodatku jeszcze go oszukujesz.

    placisz za te ulotki? :-)

    P.

  • 6. Data: 2005-03-29 19:06:16
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    W swojej wiadomości:d2c8ev$g54$...@n...dialog.net.pl,

    > Dziękuję za odpowiedź w takim razie mam pytanie w jakim celu
    > zastrzega się znaki towarowe.

    W celu uzyskania wyłączności na korzystanie w obrocie. Tylko tyle i aż tyle

    Bo chyba nie w celu kradzieży samego
    > motywu przez inną firmę do ich logo gdyż to chroni prawo autorskie.

    Niekoniecznie chroni. logo musiałoby być na tyle niebanalne, zeby zasługiwać
    na uznanie za utwór w rozumieniu prawa autorskiego. Używajacy musiałby
    wykazac, ze to właśnie jemu przysługują prawa autorskie. Już te dwie rzeczy
    powodują, ze bardzo mało znaków mozna chronic prawem autprskim ( choć zdarza
    się to).
    Tymczasem znak towarówy ni wymaga takich przeslanek. masz rejestrację=masz
    ochronę i wyłączność ( co do zasady oczywiscie)

    > No i jak to jest ze sklepami motoryzacyjnymi? Jakim prawem uzywaja
    > oni znaczkow Fiat, Opel itp na swoich ulotkach?

    Albo maja zgodę, albo opierają się na art 156 ustawy prawo własnosci
    przemysłowej

  • 7. Data: 2005-03-29 20:44:45
    Od: "WAPNO" <damian@_nospamik_milko-art.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d2c8u0$hlk$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Np zrobilbys tshirt firmy swojej, tam wrzucil logo adidas.
    > Raz ze im odbierasz klienta to w dodatku jeszcze go oszukujesz.

    Hmm ja zrozumiałem z tego, że skoro jest niezastrzeżone to mogę umieścić na
    t-shircie? I jeszcz jedno. Czy jeżeli nie ma przy logo R to napewno jest
    niezastrzeżone? I nie chodzi mi tu o sprawdzenie w jedym źródle ;) ale kilku
    np rózne strony + strona producenta.

  • 8. Data: 2005-03-29 21:17:09
    Od: "Lincoln" <l...@p...pl>

    > znak zgloszony do ochrony, jeszcze nie zarejestrowany, sprawa w toku
    > (najcześciej)

    Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz!

  • 9. Data: 2005-03-29 21:33:26
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    I jeszcz jedno. Czy jeżeli nie ma przy logo R to napewno jest
    > niezastrzeżone?

    zauwaz ze znak ktory jest zglosozny do zastzrezenia juz jest chorniony tak
    jak zastrzezony.
    (tak przynajmniej na tej grupie twierdzono), tak wiec nieoniecznie musi miec

    I nie chodzi mi tu o sprawdzenie w jedym źródle ;) ale kilku
    > np rózne strony + strona producenta.

    sptawdza sie w urzedzie patentowym.

    P.

  • 10. Data: 2005-03-30 14:43:59
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    W swojej wiadomości:d2chj5$4ck$...@i...gazeta.pl,
    Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl> dosć
    niespodziewanie napisał(a):

    > sptawdza sie w urzedzie patentowym.

    Sprawdza się u (dobrego) rzecznika patentowego.
    W Urzędzie to można się tylko głupot dowiedzieć.