  • 1. Data: 2005-03-29 19:05:21
    Temat: Darowizna samochodu w UE
    Od: "Łukasz" <l...@c...pl>

    Mam pytanie,

    mój wujek (brat moj mamy) mieszkający w Niemczech kupił na miejscu auto i chce
    mi je dać jako darowiznę. Czy ktokolwiek się orientuje jak wyglądają przepisy
    to regulujące ? Co z opłatami - przede wszystkim akcyzą - czy jest w takim
    przypadku pobierana, czy raczej płaci się jedynie podatek od darowizny ?

    Pytam, bo niestety nie znalazłem nigdzie w jaki sposób regulowane jest prawo w
    takich przypadkach, a być może bardziej opłaci sięsporządzenie umowy kupna-
    sprzedaży tego auta za kwotę1 EUR z zaznaczeniem w umowie, że zakup od rodziny.

    Z góry dziękujęza pomoc.

  • 2. Data: 2005-03-30 07:32:43
    Temat: Re: Darowizna samochodu w UE
    Od: "Łukasz" <l...@c...pl>

    No nie wierzę, że tutaj również nikt nie jest w stanie mi pomóc.... :((