  • 51. Data: 2003-02-22 09:53:15
    Temat: Re: Policjant i jego uprawnienia
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    mariusz wrote:
    > dokladnie tak. ostatnio byla glosna rozprawa, w ktorej kierowca wygral
    > poniewaz, policja w czasie kontroli nie posiadala legalizacji radaru.
    > sprawe znam dokladnie bo znam i owego policjanta i kierowce a cala historia
    > byla nawet na antenie TVN

    a sprawa zakończyła się już prawomocnym wyrokiem?

    KG

  • 52. Data: 2003-02-22 10:08:56
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a sprawa zakończyła się już prawomocnym wyrokiem?

    Jaka sprawa?? Wyssana z palca na potrzeby wątku???
    Już się zakończyła ;))

    Pozdr
    Leszek

  • 53. Data: 2003-02-22 13:20:43
    Od: "sall" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w
    > Poza tym zauważcie, że nigdy kolega nie pisze , że prędkości nie
    > przekroczył, tylko , że nie mielii homologacji. Czyli faktycznie jechał za
    > szybko i prawidłwow ozstał ukarany. I prawo jednak jest.

    Pisałem w pierwszym poście, ale tak to każdy może powiedzieć, tym bardziej
    że nie miałem świadków gdyż jechałem sam więc wtedy zacząłem szukać ratunku
    posząc policjantów o homologację której nie mieli. Więc opieram się na
    realiach które mogę udowodnić.

    Adam

  • 54. Data: 2003-02-22 13:49:52
    Temat: Re: Policjant i bezprawie <podsumuwując>
    Od: "sall" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sall" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości > Widać że
    nie musi mieć policjant żadnych uprawnień, prócz munduru :-(
    > ............... Ponieważ nie mam żadnych dowodów że nie jechałem taką
    prędkością zażądałem
    > od policjanta świadectwa legalizacji ich urządzenia pomiarowego, którego
    > mnie nie przedstawili.
    > Odmawiając zapłacenia mandatu ............

    A więc jeśli ja muszę mieć przy sobie dokumenty począwszy od legalizacji
    gaśnicy a skończywszy na dowodzie rejestracyjnym a policjant nie musi mieć
    homologacji na urządzenie pomiaru prędkości to jest to sprzeczne z
    konstytucją która mówi że wszyscy są równi wobec prawa. Więc jeśli tak jest
    to dlaczego jeszcze nikt na to nie wpadł?
    Adam

  • 55. Data: 2003-02-22 14:02:27
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "sall" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A więc jeśli ja muszę mieć przy sobie dokumenty począwszy od legalizacji
    > gaśnicy a skończywszy na dowodzie rejestracyjnym

    Bo tak mówi prawo.

    >a policjant nie musi mieć
    > homologacji na urządzenie pomiaru prędkości

    Bo prawo tego nie wymaga

    >to jest to sprzeczne z
    > konstytucją która mówi że wszyscy są równi wobec prawa.

    Nie są równi.Ty na policjanta możesz napisać skargę a policjant na Ciebie
    nie.To niesprawiedliwe;(

    Pozdr
    Leszek

  • 56. Data: 2003-02-23 09:55:43
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

> [...]
    jest
    > to dlaczego jeszcze nikt na to nie wpadł?

    Trybunał Konstytucyjny zwracał uwagę, że nie ma bezwzględnej równości
    obywateli. Z zasady równości wynika nakaz jednakowego traktowania wszystkich
    obywateli w obrębie określonej klasy (kategorii). Wszystkie podmioty
    charakteryzujące się w równym stopniu daną cechą istotną (relewantną)
    powinny być potraktowane równo, a więc według jednakowej miary, bez
    zróżnicowań, zarówno dyskryminujących, jak i faworyzujących (wyrok z 5
    listopada 1997 r., sygn. K. 22/97, OTK ZU Nr 3-4/1997, s.

    Tyle tytułem komentarza o równości

    Stan_Z