  • 161. Data: 2007-05-18 21:34:40
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-05-2007 o 20:32:36 "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał(a):

    > Straciła? To nie otrzymali zamówionego oprogramowania?

    Firma Borland? Jakiego oprogramowania? Kasy nie dostala, bo nie stac mnie
    na oryginalnego Delphi :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 162. Data: 2007-05-18 21:50:56
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    http://www.clamwin.com/

    > Np. gry.

    http://osswin.sourceforge.net/games.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_open_source_gam
    es

    http://www.gnucash.org/
    http://www.turbocashuk.com/
    http://www.lazy8.nu/

    > Np. systemy wyceny samochodów (w rodzaju Audatex)

    Nie znam odpowiednika OS... ale nie widze powodow wykluczajacych
    stworzenia takiego w tej wersji.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 163. Data: 2007-05-18 22:02:14
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-05-2007 o 19:42:22 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > No i? No i będziesz robił wynajęte a nie OS. A nawet jak to wynajęte
    > będzie OS to i tak masz tylko promil takich przypadków.

    Nie do konca rozumiem. Ludzie tam pisza oferty typu "zlece wykonanie
    programu do czegostam za ilestam". Zglaszasz sie, piszesz taki program
    czlowiekowi i juz. Jak hobbysta ma wolny czas i chce zarobic to moze to
    nawet stanowic glowne zrodlo utrzymania.

    > Oczywiście że można. Ale wiesz, świat nie potrzebuje wyłącznie
    > programików
    > do obliczania prędkości czy innych takich, które można napisać na dużej
    > przerwie.

    Ale czesto od tego sie to wszystko zaczyna. GG zaczynalo od prostego
    programu do wysylania smsow. Skonczylo sie... wiadomo jak sie skonczylo.
    Darmowe jest? Jest :)

    > Tak samo z płacenia ZAiKSom i innym... W teorii masz kupę korzyści...

    Jakos nic mi nie przychodzi do glowy... np. jakie ma kapela grajaca na
    weselach albo szary Kowalski kupujacy plyte CD.

    > Pewnie to te oemy z nagrywarek

    Sprzedawane z nagrywarka "po drobnym wypadku" :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 164. Data: 2007-05-18 22:04:31
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-05-2007 o 20:34:34 "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał(a):

    > Oczywiście. Oprogramowanie jest często utworem o wiele bardziej
    > skomplikowanym i trudniejszym do uzyskania, niż samochód.

    Tyle osob nie ma zadnego problemu z uzyskaniem programow... inna sprawa,
    ze od osoby nieuprawnionej. A stopien skomplikowanosci rzeczy materialnej
    i niematerialnej ... nie potrafie porownac wg jakichkolwiek kryteriow.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 165. Data: 2007-05-18 22:08:19
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-05-2007 o 20:34:15 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > Nie sądzę.
    > Ale i nie o to mi chodziło.

    Czy moze chodzi o to, ze kradziez dobr materialnych wiaze sie ze zmiana
    wlasciciela a dobr intelektualnych z ich zwielokrotnieniem, wbrew woli
    autora?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 166. Data: 2007-05-18 22:08:58
    Od: Michał <b...@b...pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):
    > Free _Software_ Soudation, a samo przedsięwzięcie nazywa się GNU.

    A więc bądź łaska poinformować biegłego a nie bez sensu i w dodatku
    wbrew przedstawionym faktom przypisujesz cokolwiek mi.

    Coś jeszcze?

    --
    pzdr

  • 167. Data: 2007-05-18 22:09:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.tsjmf5hwrgp2nr@sempron Jasko Bartnik
    <a...@s...nadole> pisze:

    > Czy moze chodzi o to, ze kradziez dobr materialnych wiaze sie ze zmiana
    > wlasciciela a dobr intelektualnych z ich zwielokrotnieniem, wbrew woli
    > autora?
    Z grubsza.

    --
    Jotte

  • 168. Data: 2007-05-18 22:10:44
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-05-2007 o 19:29:52 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > Zapewne nie.... Ale generalnie jest to forma kradzieży.

    Z moralnego punktu widzenia ;)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 169. Data: 2007-05-18 22:15:49
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-05-2007 o 23:15:53 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Nie zabiera. Pozbawia możliwości zarobkowania!
    > Tej kasy "jeszcze nie ma", ona *miała się pojawić*.
    > To tak, jakby ktoś idącego do pracy robotnika wziął i wsadził
    > do zamykanej na głucho piwnicy: człowiek MÓGŁBY ZAROBIĆ, a ten
    > mu to UNIEMOŻLIWIŁ.

    Gdybysmy potraktowali czlowieka jako rzecz... no to go zwyczajnie ukradl.
    Albo ukradl jego ubranie, przypadkowo, razem z wlascicielem :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 170. Data: 2007-05-18 22:19:18
    Od: "R. Ridan" <r...@o...pl>

    > Zastanawia mnie jedna kwestia - nie zrobiono zadnego spisu plikow
    > znajdujaych sie na dyskach, ani kopii tych danych dla niego. Teraz policja
    > teoretycznie moze sobie z danymi zrobic co chce - np. dograc nowe
    > oprogramowanie, czy chocby jakies filmy o nielegalnej tresci :]
    > Czy przed tym istnieje jakas mozliwosc obrony?

    Nie, będziesz musiał przedstawić dowody legalności oprogramowania.

    > Przeszukiwalem archiwum, watkow masa, ale niewiele konstruktywnej tresci...
    > Przy okazji, moze ktos ma jakies "zlote rady" jak rozmawiac na komendzie
    > pozniej, zeby wszystko jakos ulozyc (bo zakladam, ze wywinac z oskarzenia o
    > posiadanie nielegalnego softu juz sie nie da)?

    Jeśli nie przedstawisz to zapłacisz trzykrotność wartości oprogramowania.

    --
    R.Ridan