  • 171. Data: 2007-05-18 23:20:32
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 19-05-2007 o 00:19:18 R. Ridan <r...@o...pl> napisał(a):

    > Nie, będziesz musiał przedstawić dowody legalności oprogramowania.

    A w jakim celu?

    > Jeśli nie przedstawisz to zapłacisz trzykrotność wartości
    > oprogramowania.

    Z tego co pamietam to _do_ trzykrotnosci wysokosci poniesionych _strat_
    (blednie, wg mnie, rozumianych jako sklepowa cena oprogramowania). I
    dotyczy to, chyba, scigania na wniosek pokrzywdzonego.

    Nie rozumiem tez czemu ma on cokolwiek przedstawiac. Juz widze ten dialog
    na rozprawie. Wszystko sie dopiero zaczyna, sedzia rozpoczyna rozprawe
    slowami:
    Sedzia: No, to czekamy...
    Oskarzony: Czekamy na co?
    Sedzia: Na przedstawienie czekamy...
    Oskarzony: Znaczy sie co? Co mam przedstawic?
    Sedzia: Cokolwiek... moze "Dziadka do orzechow"...

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 172. Data: 2007-05-19 08:55:33
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > A ja będę nalegał - czy uważasz że w ww. sytuacji producent utracił
    > zysk? I czym się to różni z punktu widzenia producenta od sytuacji,
    > w której nie idę do kolegi, tylko ściągam pirata z netu, po czym
    > decyduję się na darmowy odpowiednik.

    widzisz problem w tym ze ja nie znam softu (dla zwyklego usera, j=nie
    cos specjalistycznego za kilkadziesiat tys dla instytucji) ktory nie
    posiada wersji demonstracyjnej. Moze rzuc jakims przykladem.

    P.
    ps.
    czy widzisz od strony moralnej roznice pomiedzy wyprobowaniem samochodu
    kolegi za jego zgoda w celu sprawdzenia czy taki nam odpowiada a
    pozyczeniem sobie z ulicy za niczyja zgoda takiego samego (w celu
    krotkotrwalego uzycia, teoretycznie nikt nie traci) ?

    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 173. Data: 2007-05-19 09:00:38
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> writes:

    > [...]
    >
    > Raczej nie.

    razej tak

  • 174. Data: 2007-05-19 09:03:51
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Firma Borland? Jakiego oprogramowania? Kasy nie dostala, bo nie stac
    > mnie na oryginalnego Delphi :)

    to korzystaj z innego narzedzia, wszsystko to co w delphi zrobisz i w
    g++, czy freepascalu

    P.

  • 175. Data: 2007-05-19 09:07:36
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej? [OT]
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> pisze:

    > Twoje opinie są dla mnie bez znaczenia.
    > Poza tym ty nie możesz nikogo obrazić.

    > Ja, smarkaczu.
    > I wstań jak piszesz do mnie.

    buahaha, cierpisz najwidoczniej na ten sam kopleks co kaczynscy..

  • 176. Data: 2007-05-19 09:38:31
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 19 maja 2007 00:02
    (autor Jasko Bartnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.tsjl5005rgp2nr@sempron>):

    > Nie do konca rozumiem. Ludzie tam pisza oferty typu "zlece wykonanie
    > programu do czegostam za ilestam". Zglaszasz sie, piszesz taki program
    > czlowiekowi i juz.

    I już co? Już napisałeś program na zamówienie. A nie samymi programami na
    zamówienie żyje świat.

    Pokazujesz różne, nierzadko rozłączne, możliwości. I dobrze. Są różne,
    nierzadko rozłączne możliwości. Co nie zmienia faktu, że jedną z możliwości
    jest właśnie model komercyjny i nie nadaje się on wszędzie ale też nie da
    się go wyeliminować.

    > Ale czesto od tego sie to wszystko zaczyna. GG zaczynalo od prostego
    > programu do wysylania smsow. Skonczylo sie... wiadomo jak sie skonczylo.
    > Darmowe jest? Jest :)

    Nie jest. Płacisz za używanie dość sporo. No chyba że używasz nielegalnego
    oprogramowania osób trzecich.

    Poza tym, to kolejny z N _różnych_ przykładów, które funkcjonują OBOK
    siebie.

    > Jakos nic mi nie przychodzi do glowy...

    No Ty płacisz ZAiKsowi, a ZAISK twórców wspiera. Twórcy są wsparci, więc
    lepiej im się żyje i tworzy, więc mogą nieść Ci większą radość swoją
    twórczością.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie spamować,
    napisz tu: s...@s...net.pl lub t...@...pl

  • 177. Data: 2007-05-19 09:46:05
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 19-05-2007 o 11:03:51 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > to korzystaj z innego narzedzia, wszsystko to co w delphi zrobisz i w
    > g++, czy freepascalu

    No ba... do "wszystkiego" to i assembler wystarczy :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 178. Data: 2007-05-19 09:47:44
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 19-05-2007 o 11:00:38 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > razej tak

    Raczej o link poprosze. Na pierwszy rzut oka to te tansze kosztuja ok.
    50zl. 98SE troszke wiecej.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 179. Data: 2007-05-19 09:55:44
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 18 maja 2007 23:50
    (autor Jasko Bartnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.tsjlm6wbrgp2nr@sempron>):

    > http://www.clamwin.com/

    Tak? Używałeś? Wiesz jaką ma skuteczność? Wiesz jakie ma możliwości?
    To coś to pochodna skanerów poczty....

    > http://osswin.sourceforge.net/games.html
    > http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_open_source_gam
    es

    No są jakieś gierki, zazwyczaj umarte dawno jak Penguins albo na poziomie
    skomplikowania z lat 80. No jasne, dobrze że są, bo sobie poszpilać
    można.... Ale to generalnie hobbystyczne produkcje nijak się mające do
    półek Medialnego Marka.

    > http://www.gnucash.org/
    > http://www.turbocashuk.com/
    > http://www.lazy8.nu/

    hehehehehehe.... Wiem do czego zmierzasz: Zarzucić linkami, ludzie się nie
    znają i uwierzą....

    Przecież to zupełnie nie to, o czym piszę.

    > Nie znam odpowiednika OS... ale nie widze powodow wykluczajacych
    > stworzenia takiego w tej wersji.

    A ja widzę.... To wymaga ciągłej pracy dużej ekipy programistów robiących
    tylko to i za darmo pracować nie będą...

  • 180. Data: 2007-05-19 09:59:00
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 19-05-2007 o 10:55:33 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > widzisz problem w tym ze ja nie znam softu (dla zwyklego usera, j=nie
    > cos specjalistycznego za kilkadziesiat tys dla instytucji) ktory nie
    > posiada wersji demonstracyjnej. Moze rzuc jakims przykladem.

    OpenOffice ;)

> [...]
    > pozyczeniem sobie z ulicy za niczyja zgoda takiego samego (w celu
    > krotkotrwalego uzycia, teoretycznie nikt nie traci) ?

    1. czemu tak sie uparles na ta "moralna strone"?
    2. skad te ciagle porownania do swiata rzeczywistego? To sie nijak do
    siebie ma. Nawet krotkotrwale uzycie samochodu powoduje "straty": wyciera
    sie tapicerka, fotele sie wygniataja, scieraja sie tarcze hamulcowe,
    zuzywaja amortyzatory, benzyna sie zuzywa, samochod sie brudzi. W wyniku
    takiego krotkotrwalego uzycia samochod emituje do atmosfery dwutlenek
    wegla, powodujac efekt cieplarniany (akurat w to nie bardzo wierze... ale
    tak mowia). W drogach robia sie koleiny, korek na ulicy jest wiekszy -
    wiecej osob sie spozni do pracy. A wiesz ile warta jest jedna minuta
    spoznienia? 3000 par butow. 1000 litrow mleka. 3 szyny kolejowe ;) To
    krotkotrwale uzycie szkodzi samochodowi, gospodarce, srodowisku i
    infrastrukturze.

    A jakie straty beda w przypadku sciagniecia, przetestowania i usuniecia
    programu?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.