  • 11. Data: 2005-06-11 08:01:41
    Temat: Re: Policja i sad
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d8d1gn$2l3$1@inews.gazeta.pl...

    > Wiesz, bardzo często ustalenie prawdy obiektywnej jest niemożliwe.

    W razie wątpliwości - uniewinnienie. Teoretycznie taka jest zasada, a w
    praktyce...

    > Sędzia niestety musi po prostu prowadzić jakiś tam rachunek
    > prawdopodobieństwa i tyle.

    Z puktu widzenia sędziego to mozna zrozumieć, ale z drugiej strony?

    > Gdy prawdopodobieństwo winy oscyluje ku pewności,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^
    > to zapada wyrok skazujący.

    Gdybyś (tfu! odpukać) znalazł się w roli oskarżonego to taki oscylator
    baaardzo by ci się nie spodobał.

    Alek

  • 12. Data: 2005-06-11 12:24:55
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    wiadomości news:d8d0hg$604$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dlaczego więc całą tę machinę nazywa się "wymiarem sprawiedliwości" a
    > resort od sądów "ministerstwem sprawiedliwości"? To coś tak jak z
    > ministerstwem prawdy o Orwella?

    Tak bylo, jest i bedzie.
    Nigdy nie bedzie dzialal dobrze resort, który ma swoje ministerstwo.

    vertret

  • 13. Data: 2005-06-11 12:58:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gogo" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W przypadku mandatów drogowych "pierwszą instancją" jest jakby
    > policjant. Wydaje wyrok i karze mandatem. Sąd grodzki jest już jakby
    > drugą instancją, gdzie policjant jest oskarżycielem i jednocześnie
    > świadkiem. Coś tu nie gra.

    Ale tak jest na całym świecie.

  • 14. Data: 2005-06-11 13:03:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:d8e63o$94r$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > W razie wątpliwości - uniewinnienie. Teoretycznie taka jest zasada, a
    > praktyce...

    No i tak jest. Tylko, że te wątpliwości, to jest rzecz subiektywna.
    Policjant powie, że zmierzył prędkość pytającego. I teraz sedzia musi
    rozważyć, na ile jest prawdopodobne, że Policjant kłamie. No bo po co
    miałby to robić?

    > Gdybyś (tfu! odpukać) znalazł się w roli oskarżonego to taki oscylator
    > baaardzo by ci się nie spodobał.

    No jeszcze nie byłem i pewien wszystko przede mną, choć dołożę starań,
    by się na takie rozrywki nie załapać. tym nie mniej tak właśnie jest.

  • 15. Data: 2005-06-13 16:41:02
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Grizl" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > dzieki za sugestie

    Sugeruję abyś jeździł prawym pasem, gdyż lewy generalnie służy do
    wyprzedzania.
    Grzywnę przyjmij z pokorą jako karę za utrudniane jazdy innym, szybszym od
    Ciebie.

    Pzdr
    Leszek