  • 21. Data: 2021-05-28 13:23:48
    Temat: Re: Polak katolik
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 28 May 2021 12:35:32 +0200, J.F napisał(a):

    > No i masz chwile obecna - mlodziez licealna juz starsza, i odchodzi
    > jak widac masowo - czyli czyms sobie katecheci zasluzyli.
    > Ale oblesnym zachowaniem, czy glupotą tresci ?

    Nie chodzę na religię, to nie wiem. Intuicja podpowiada mi, że chodzi o
    szeroko rozumiany całokształt, a winny nie musi być wcale konkretny
    katecheta.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 22. Data: 2021-05-28 13:28:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2021 o 15:34, J.F pisze:
    > A co na to Kościół? Na łamach tygodnika "Niedziela" arcybiskup Marek
    > Jędraszewski tak skomentował sytuację: "Z powodu pandemii wiele
    > więzów zostało naruszonych, m.in. także na skutek katechezy on-line.
    > Myślę, że teraz ci młodzi zatęsknią za swoim katechetą, za swoim
    > kościołem - i powrócą".

    Wydaje mi się, że żadna ze stron tu racji do końca nie ma. Katecheci są
    różni. Są tacy, którzy potrafią ciekawie opowiadać, i tacy, co nie
    potrafią. A młodzież zawsze się cieszyła z odwołanych lekcji i z religią
    miało to niewiele wspólnego. Na studiach mieliśmy niewysłowioną radochę,
    jak doktor od ćwiczeń z mechaniki notorycznie nie przychodził na
    ćwiczenia i nam przepadały. Akademickim zwyczajem po 15-tu minutach
    opuszczaliśmy salę. Trochę nas przystopowało, bo na koniec trzeba było
    zdać egzamin :-)

    Mnie zawsze dziwi, że Jezus był prostym człowiekiem. Nauka Jezusa
    sprowadza się do kilku prostych zasad. Stary Testament też jakoś
    szczególnie skomplikowany nie jest. A my dzieci tego uczymy kilkanaście
    lat.

    Zwłaszcza dziwi mnie religia w szkołach średnich. Bierzmowanie, to
    przyjęcie katolika na pełnych prawach do społeczności. A tu nadal go
    czegoś uczymy. Nawet, jak ślub chce wziąć, to jeszcze kurs doszkalający
    potrzebny.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2021-05-28 14:38:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 May 2021 13:28:27 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > przyjęcie katolika na pełnych prawach do społeczności. A tu nadal go
    > czegoś uczymy. Nawet, jak ślub chce wziąć, to jeszcze kurs doszkalający

    Spodziewasz się logiki w religii? :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 24. Data: 2021-05-28 14:44:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2021 13:23:48 +0200, Olin wrote:

    > Nie chodzę na religię, to nie wiem. Intuicja podpowiada mi, że chodzi o
    > szeroko rozumiany całokształt, a winny nie musi być wcale konkretny
    > katecheta.

    No ale jednak zwaliles wszystko na "oblesnego pedofila" ...

    J.

  • 25. Data: 2021-05-28 15:23:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 28 May 2021 14:44:14 +0200, J.F napisał(a):

    > No ale jednak zwaliles wszystko na "oblesnego pedofila" ...

    Bo jest egzemplifikacją ideologii rzymsko-pedofilskiej i może liczyć na
    swoich kolegów z korporacji, że nic nie zobaczą i nie usłyszą, a w razie
    problemów pomogą zmienić meldunek.

  • 26. Data: 2021-05-28 19:02:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2021 15:23:39 +0200, Olin wrote:

    > Bo jest egzemplifikacją ideologii rzymsko-pedofilskiej i może liczyć na
    > swoich kolegów z korporacji, że nic nie zobaczą i nie usłyszą, a w razie
    > problemów pomogą zmienić meldunek.

    Nie mowie nie, ale ilu takich jest?

    Bo jakby tak wszyscy tacy byli ... bylyby jeszcze jakies lekcje
    religii ?

    J.

  • 27. Data: 2021-05-28 23:30:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Spodziewasz się logiki w religii? :)

    A czemu nie? Po prostu spróbuj na to spojrzeć, jako zbiór dość
    uniwersalnych reguł etycznych. To, czy wierzysz w "Istotę wyższą", czy
    nie, ma w mojej ocenie akurat drugorzędne znaczenie.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2021-05-29 00:43:02
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Wydaje mi się, że żadna ze stron tu racji do końca nie ma. Katecheci są
    > różni. Są tacy, którzy potrafią ciekawie opowiadać, i tacy, co nie
    > potrafią.

    Są tacy co potrafią fajnie opowiadać bajki i tacy, co nie potrafią.

    Ale co to ma wspólnego z tym, czy ktoś ma rację, czy nie ma?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 29. Data: 2021-05-29 00:54:16
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > A czemu nie?

    A czemu tak?

    > Po prostu spróbuj na to spojrzeć, jako zbiór dość
    > uniwersalnych reguł etycznych.

    Reguły religijne są zaprzeczeniem uniwersalnych reguł etycznych.

    > To, czy wierzysz w "Istotę wyższą", czy
    > nie, ma w mojej ocenie akurat drugorzędne znaczenie.

    Ma pierwszorzędne znaczenie, bo wiara w "istotę wyższą" neguje
    uniwersalne reguły etyczne. Np. istota wyższa może zgładzić bez powodu
    całe społeczności, albo z powodu że nie wierzą w istotę wyższą.
    To zaprzeczenie reguł etycznych.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 30. Data: 2021-05-29 01:11:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > A czemu nie? Po prostu spróbuj na to spojrzeć, jako zbiór dość
    > uniwersalnych reguł etycznych. To, czy wierzysz w "Istotę wyższą", czy
    > nie, ma w mojej ocenie akurat drugorzędne znaczenie.

    Gro z nich nie jest dawno uniwersalna właśnie dlatego, że nie przystają
    logiką to rzeczywistości. Ale to w sumie pikuś, bo logika wiary (naszego
    wewnętrznego o czymś przekonania) jest wystarczająca do racjonalizacji.
    Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie tak wielu z tych co tych
    uniwersalnych reguł etycznych nauczają nie stało w bezczelnej do nich
    opozycji. Gdzie tu logika?

    --
    Marcin