  • 11. Data: 2021-05-28 09:17:18
    Temat: Re: Polak katolik
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 May 2021 17:29:05 +0200, Michal Jankowski wrote:
> [...]
    a-w-szkolach-uczniowie-masowo-rezygnuja-z-lekcji-rel
    igii/k9jxp51,79cfc278

    > Pomijając wszystko inne, dalsze lekcje religii po bierzmowaniu wydają mi
    > się bez sensu.

    A tu znam przypadek, gdy ksiadz zebral w tym roku 3 roczniki do
    bierzmowania. Poprzedni, obecny i przyszly.

    Hm, a moze jeszcze przyszly - bo 7-klasa podstawowki poszla do
    bierzmowania, po 2 tygodniowym szkoleniu.
    Strasznie mu musialo na pieniadzach zalezec.

    No i jak tu chodzic na religie w liceum? :-)

    J.

  • 12. Data: 2021-05-28 09:21:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 May 2021 17:01:48 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > No i fajno. Mamy szansę jako naród.

    Taa ... tylko na co?

    Bo patrzac na te tlumy w malych kosciolkach, czy sluchaczy bylego
    ksiedza Miedlara ... w Krakowie moze i 50%, ale jak na
    prowincji 90% ... to jak sie to skonczy?

    Wojna domowa?

    J.

  • 13. Data: 2021-05-28 09:45:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 May 2021 09:21:57 +0200, J.F napisał(a):

    > Taa ... tylko na co?

    W dalszej perspektywie na przetrwanie, w bliższej na wzrost dobrobytu.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 14. Data: 2021-05-28 10:12:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2021 09:45:51 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > W dalszej perspektywie na przetrwanie, w bliższej na wzrost dobrobytu.

    KRK popiera wzrost dobrobytu ... swojego :-)

    A jak trwoga, to do Boga :-)

    J.

  • 15. Data: 2021-05-28 10:14:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 27 May 2021 15:34:07 +0200, J.F napisał(a):

    > Myślę,
    > że teraz ci młodzi zatęsknią za swoim katechetą, za swoim kościołem -
    > i powrócą".

    Ekscelencja jest niepoprawnym optymistą. Śmiem twierdzić, że większość
    dziatwy szkolnej woli przeżywać pierwsze doświadczenia erotyczne z
    koleżankami i kolegami z grupy rówieśniczej, a nie z obleśnym pedofilem,
    ale gusta są różne, więc może ten wybitny intelektualista ma rację, bo coś
    wyczytał w kronikach Kpinomira.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2021-05-28 10:50:55
    Temat: Re: Polak katolik [konkordat Akcji Wyborczej Solidarność + Unii Wolności]
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zapewne też większy procent uczestniczy on-line w mszach.

    -----

  • 17. Data: 2021-05-28 10:53:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2021 10:14:08 +0200, Olin wrote:

    > Ekscelencja jest niepoprawnym optymistą.

    Ekscelencja ma 2000 lat doswiadczenia ... ale wtedy nie bylo
    telewizji, komputerow, internetu, fejsbuka ...

    > Śmiem twierdzić, że większość
    > dziatwy szkolnej woli przeżywać pierwsze doświadczenia erotyczne z
    > koleżankami i kolegami z grupy rówieśniczej, a nie z obleśnym pedofilem,

    No ale tych oblesnych pedofili tak naprawde jest?

    > ale gusta są różne,

    Jak czytam "ksiadz poil ministrantow wodka" ... to cos tam sie
    mlodziezy podobalo ...

    > więc może ten wybitny intelektualista ma rację, bo coś
    > wyczytał w kronikach Kpinomira.

    Chyba nie taki powrot mial na mysli :-)

    jest jeszcze jedno rozwiazanie - niech kosciol zniesie celibat, i
    sobie urodzi.
    Tylko ... jak ksiadz bedzie dzieci wychowywal tak jak teraz, to znow
    zostana bez wyznawcow.

    J.

  • 18. Data: 2021-05-28 11:30:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > Zapewne też większy procent uczestniczy on-line w mszach.

    AFAIR tendencja spadkowa (już po JP2) była wyraźna i stabilna ale
    nieprzesadnie wielka rocznie. Wiec na potrzeby tej dyskusji dane sprzed
    pandemii powinny być z grubsza wystarczające. Jak pamiętam bez
    "okoliczności nadzwyczajnych" udział w mszach internetowych to "bardzo
    nie to samo" według hierarchii KRK.

    Jak dla mnie procent na mszę chodzących jest najlepszym z dostępnych
    oszacowaniem liczby "katolików na poważnie" *nieco w dół*.
    Procent ochrzczonych jako procent (tak naprawdę) katolików to jak dla mnie
    debilna propaganda "sukcesu". "Był raz w kościele na swoim chrzcie" ;-)

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2021-05-28 12:06:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 28 May 2021 10:53:38 +0200, J.F napisał(a):

    > No ale tych oblesnych pedofili tak naprawde jest?

    Podobno dużo mniej niż wśród murarzy, ale musi być coś na rzeczy, skoro
    Ekscelencja z przekonaniem mówi o tęsknocie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 20. Data: 2021-05-28 12:35:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2021 12:06:07 +0200, Olin wrote:
    > Podobno dużo mniej niż wśród murarzy, ale musi być coś na rzeczy, skoro
    > Ekscelencja z przekonaniem mówi o tęsknocie.

    Tak czy inaczej - musi nie byc na tych religiach tak zle, skoro dzieci
    tam jednak chodza.

    Dawniej byla jeszcze magia autorytetu, presja rodzicow, magia
    autorytetu na rodzicow ... ale to sie zmniejsza.

    No i masz chwile obecna - mlodziez licealna juz starsza, i odchodzi
    jak widac masowo - czyli czyms sobie katecheci zasluzyli.
    Ale oblesnym zachowaniem, czy glupotą tresci ?

    J.