  • 201. Data: 2016-10-16 12:58:55
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-10-16 o 11:01, Budzik pisze:

    > Ale nie wiesz ile, jaka to skala etc.
    > Z tego co ja wiem, te liczniki licza kilka parametrów - temperature
    > grzejnika, temperature mieszkania ale głowy nie dam, bo dochodziłem do tego
    > jakis czas temu.

    Ja zagadnienie badałem w latach 90-tych. To były podzielniki
    "wyparnikowe". Czyli był tam pojemniczek z cieczą,która odparowywała. Im
    cieplej, tym więcej.

    Obejrzałem opis kilku urządzeń w sieci i faktycznie te elektroniczne
    mierzą temperaturę wewnątrz pomieszczenia. Nigdzie nie znalazłem
    informacji o odczycie temperatury z zewnątrz.

    > Ale to ze dodaje jednostki jak kaloryfer zakrecony ale ciepły to nic w tym
    > dziwnego nie ma - skąd podzielnik ma wiedziec ze kaloryfer jest zakrecony,
    > skoro jest ciepły?

    Niby gradient temperatury pomiędzy pomieszczeniem, a kaloryferem
    powinien na to wskazywać. No ale wówczas nasze mieszkanie ogrzewają
    sąsiedzi.

  • 202. Data: 2016-10-16 17:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie mówię "nie", ale sensu głębszego w tym nie widzę, albowiem dla
    > danego budynku zewnętrzna temperatura raczej będzie jednakowa.

    No własnie.
    A w domu juz inna.
    Wniosek, jak kaloryfer nie działa a mimo tego w mieszkaniu ciepło to
    ogrzało sie w inny sposób - czyli przez sciany.

  • 203. Data: 2016-10-16 17:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ja zagadnienie badałem w latach 90-tych. To były podzielniki
    > "wyparnikowe". Czyli był tam pojemniczek z cieczą,która odparowywała.
    > Im cieplej, tym więcej.

    To co innego - one przeciez nie miały pamieci etc - wyparowało to znaczy ze
    było ciepło i tyle.

    > Obejrzałem opis kilku urządzeń w sieci i faktycznie te elektroniczne
    > mierzą temperaturę wewnątrz pomieszczenia. Nigdzie nie znalazłem
    > informacji o odczycie temperatury z zewnątrz.

    Ale przeciez temperatury zewnetrznej nie trzeba odczytywac na kazdym
    podzielniku - wystarczy dla wszystkich klientów odczytać gdzies w jednym
    miejscu.

    > Niby gradient temperatury pomiędzy pomieszczeniem, a kaloryferem
    > powinien na to wskazywać. No ale wówczas nasze mieszkanie ogrzewają
    > sąsiedzi.

    No własnie. Ogrzewaja, wiec za to tez płacimy.

  • 204. Data: 2016-10-16 18:39:28
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 10/16/2016 10:00 AM, Budzik wrote:
    > No własnie.
    > A w domu juz inna.
    > Wniosek, jak kaloryfer nie działa a mimo tego w mieszkaniu ciepło to
    > ogrzało sie w inny sposób - czyli przez sciany.

    Nie.
    Grzejnikiem elektrycznym.

  • 205. Data: 2016-10-16 20:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik witek w...@g...pl ...

    > Nie.
    > Grzejnikiem elektrycznym.

    Mogłbys rozbudowac sugestie?
    Sugerujesz, ze mogłobyc równiez dogrzane grzejnikiem co jest oczywiście
    prawda, czy tez sugerujesz ze przez sciany sie nie nagrzewa?

    Jeżeli to pierwsze to oczywiście prawda, ale wychodzi na to, ze takim
    grzejnikiem (zamiast kaloryferami z podzielnikiem) po prostu nie opłaca
    się dogrzewac.
    Gorzej jak same kaloryfery nie daja rady, ale to juz problem mieszkania.

    Jeżeli jednak sugerujesz, ze mieszkanie sie nie nagrzewa od scian, to... no
    cóz...

  • 206. Data: 2016-10-16 21:34:06
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-16 o 11:01, Budzik pisze:
> [...]
    > dodaje jednostki jak kaloryfer zakrecony ale ciepły to nic w tym
    > dziwnego nie ma - skąd podzielnik ma wiedziec ze kaloryfer jest
    Możliwe.

    > Ludzie wietrza róznie, nektorzy otwieraja lekko okno i tak trzymaja
    > pol dnia. Wiedzac, ze rozmawiam z Animka, wole dopytac :)

    Wiedząc, że rozmawiam z Budzikiem, który się ocknął i trąbi odpowiem, że
    można mieć otwarte okna nawet parę dni, albo i jeszcze dłużej, ale
    podobno kaloryfery powinny być zakręcone, czyli nie grzać.

    Faktury z wyliczeniem Administracji będą w przyszłym roku w wtedy
    dopiero się okaże jakie współczynniki, jak i na ile wyliczyli.

    --
    animka

  • 207. Data: 2016-10-16 21:35:38
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-16 o 11:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik Animka a...@t...wp.pl ...

    > Na bajkowej 17.
    A niech Ci będzie bajkowo ;-)

    --
    animka

  • 208. Data: 2016-10-17 08:18:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-16 11:01, Budzik napisał:
> [...]
    > to przyrównywane do temperatury na dworze.
    > Jeżeli w mieszkaniu jest cieplej to to tez liczy jako ogrzewanie przez

    Żeby zapamiętać temperaturę w pokoju, musiałby mierzyć ją w pokoju, a
    urządzenie jest na kaloryferze więc przy teoretycznym źródle ciepła...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 209. Data: 2016-10-17 08:19:40
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-16 17:00, Budzik napisał:
> [...]
    > Wniosek, jak kaloryfer nie działa a mimo tego w mieszkaniu ciepło to
    > ogrzało sie w inny sposób - czyli przez sciany.

    Ogrzało, albo nie ostudziło - efekt termosu...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 210. Data: 2016-10-17 10:34:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Animka a...@t...wp.pl ...

> [...]

    >w tym
    >dziwnego nie ma - skąd podzielnik ma wiedziec ze kaloryfer jest

    To sie wyrownuje - potem po odkreceniu, przez chwile nie liczy, bo
    kaloryfer jeszcze zimny.

    J.