  • 181. Data: 2016-10-12 20:49:01
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F."
    >Ale w razie problemow - drugi taki przykrecic obok, kaloryfer na
    >maksa, i zobaczymy co wyjdzie.
    >---
    >To tak samo możesz "sprawdzić" elektroniczny.

    W elektronicznym sam czytasz - sporo niuansow jest.
    Np liczy tylko po przekroczeniu 30C i o ile roznica dwoch stron jest
    ponad 5C.
    Prosty test moze nie ujawnic wsystkich haczykow.

    >Ja się pytam jak w ogóle sprawdzić, że to odparowywanie w ogóle
    >oddaje zużycie ciepła ?

    Ogolnie wiadomo, ze zalezy od temperatury.
    Zuzycie ciepla tez zalezy od temperatury grzejnika.

    Na ile dobrze oddaje - nie wiem, pewnie z grubsza jedynie.
    Ale i tak bardziej temu wierze, niz takiemu "nie powiemy jak mierzymy,
    ale robimy to dobrze".

    J.

  • 182. Data: 2016-10-12 20:59:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 12, 2016 at 7:46:55 PM UTC+2, re wrote:

    > I w lampie alladyna je trzyma

    gorzej, nie trzymam, tylko przez okno wypuszczam ;)

    obecnie tez mam wszystko pozakrecane + 2 okna uchylone, bo z tym grzaniem ku****
    mozna dostac...
    ja chce miec 19stopni i mam ;)

    problem pojawia sie, jak jesienia robi sie ladnie i na zewn. jest ze 20, a CO dziala
    i grzeje, pionow nie da sie przykrecic, a wietrzenie niewiele daje...

    WS

  • 183. Data: 2016-10-12 23:18:33
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "WS"

> [...]

    CO dziala i grzeje, pionow nie da sie przykrecic, a wietrzenie niewiele
    Obróć lampę alladyna dziubkiem do pomieszczenia

  • 184. Data: 2016-10-13 14:53:18
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-10-10 o 09:43, szerszen pisze:

    > Powiedzmy tak, nie położę ręki pod topór, że wszyscy w bloku, jednak wszyscy
    ankietowani, czyli pytani w rozmowach w windzie, czy innych spotkań sąsiadów
    deklarowali taką samą zmianę. Przypadek?

    Jakby mi się ktoś żalił, że dostał dopłatę 1000zł, to na pewno bym mu
    się nie przyznał, że mam 1000zł zwrotu :)
    Dlatego w wielu przypadkach ankiety anonimowe lepiej się sprawdzają.

    Pozdrawiam

  • 185. Data: 2016-10-13 15:11:45
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 10/8/2016 4:25 PM, Animka wrote:

    > Zakręciłam (na *) wczoraj kaloryfer, który grzał może z pół godziny. Po
    > 10 minutach patrzę, a dobiło jeszcze 10 jednostek. Przy zakręconym
    > kaloryferze, chyba tylko dlatego, że był jeszcze ciepły....więc gdzie tu
    > logika. że ten podzielnik ma dzialać w czasie rzeczywistym-od odkręcenia
    > kaloryfera. Kantują nas na każdym kroku.

    A uwazasz, ze cieplo dostarczone do kaloryfera, ktory grzeje jeszcze po
    zakreceniu zaworow jest za darmo?

    Dlaczego nie narzekasz, jak po odkreceniu zaworow przy zimnym kaloryfrze
    nie zaczyna od razu nabijac jednostek tylko dopiero wtedy kiedy
    kaloryfer sie rozgrzeje?

    Animka, czy ktos ci badał ilość kulek w głowie i czestotliwosc ich
    zderzania sie?

  • 186. Data: 2016-10-15 02:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@t...wp.pl ...

> [...]
    > logika. że ten podzielnik ma dzialać w czasie rzeczywistym-od odkręcenia
    > kaloryfera. Kantują nas na każdym kroku.

    Jeżeli juz tak chcesz sie bawić to IMO zacznij od zrobienia prostego
    badania:
    - wylącz kaloryfer, spisz temperature w mieszkaniu a najlepiej w okolicach
    podzielnika i zapisz ilosc jednostek w jakims czasie
    - potem to samo zrób dla wlączonego kaloryfera na maks spisując równiez
    temperature.

    Oczywiście algorytm to podstawa bo przeciez zawsze czesc ciepła bedzie z
    rur, czesc od sasiadów wiec jakis procent jest liczony ogólnie dla całego
    domu czy innej jednostki.

    Z ciekawości - ile ci wychodzi ogrzewanie na rok, jakie duze mieszkanie i
    jaka srednio temperatura utrzymywana?

    Jak wietrzysz mieszkanie?

  • 187. Data: 2016-10-15 11:19:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    Użytkownik Animka a...@t...wp.pl ...

> [...]

    domu czy innej jednostki.

    Z ciekawości - ile ci wychodzi ogrzewanie na rok, jakie duze mieszkanie i

    Otwiera lampę alladyna, czeka minutę, zamyka, mieszkanie wywietrzone

  • 188. Data: 2016-10-15 13:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Otwiera lampę alladyna, czeka minutę, zamyka, mieszkanie wywietrzone

    To tez jest sposób. Byle w dobrą strone ustawić lampe! ;-)

  • 189. Data: 2016-10-15 20:26:05
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-15 o 02:00, Budzik pisze:
> [...]
    > podzielnika i zapisz ilosc jednostek w jakims czasie
    > - potem to samo zrób dla wlączonego kaloryfera na maks spisując równiez
    Ta metoda odpada, bo ten "nowoczesny" elektroniczny podzielnik
    samoprzesyłający dane ma naliczać w/g ciepła kaloryfera, a nie ciepla
    które nagrzał w mieszkaniu.
    Poza tym nie mam mieszkanioewgo termometru. Kiedyś wyrzuciłam, bo nie
    chciałam się denerwować.
> [...]
    > domu czy innej jednostki.
    >
    > Z ciekawości - ile ci wychodzi ogrzewanie na rok, jakie duze mieszkanie i

    Różnie. W zależności jak miłe panie zechcą mi policzyć.

    > Jak wietrzysz mieszkanie?
    Najpierw zakręcam kaloryfer.

    --
    animka

  • 190. Data: 2016-10-15 20:28:18
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-15 o 13:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > To tez jest sposób. Byle w dobrą strone ustawić lampe! ;-)
    Gdzie panowie kupiliście te lampy? ;-)

    --
    animka