  • 1. Data: 2008-06-13 17:42:15
    Temat: Podział spadku
    Od: "dziadekJacek" <j...@g...PRECZZEZESPAMEM.pl>

    Proszę o pomoc w banalnej sprawie. Chodzi o wyliczenie zachowku.
    Przeszukalem internet i teraz mam większy mętlik w głowie niż wcześniej.
    Miałem babcię która niestety zmarła. Babcia zmarła w 2006 roku. Miała troje
    dzieci, jednym z nich był mój tata który zmarł w 2004 (czyli przed śmiercia
    babci) i miał dwoje dzieci, mnie i mojego brata. Babcia zostawiła testament
    w którym ogłosiła mnie jedynym spadkobiercą. Pozostalym (jej synowi, córce i
    wnukowi czyli mojemu bratu) należy się ustawowy zachowek. No i nie wiem jak
    go dokładnie obliczyć. Czy mam kwotę podzielić na cztery i wypłacić każdemu
    po połowie czy jakoś inaczej?
    dzięki za pomoc
    --

    dziadekJacek

    www.oszustom-nie.pl

  • 2. Data: 2008-06-13 17:49:24
    Temat: Re: Podział spadku
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl>

    dziadekJacek pisze:
> [...]
    > go dokładnie obliczyć. Czy mam kwotę podzielić na cztery i wypłacić każdemu

    Zobacz art. 991 i dalsze Kodeksu Cywilnego. Dla łatwości obliczeń
    naszkicuj sobie fragment drzewa genealogicznego.

    Jurek W

  • 3. Data: 2008-06-13 18:01:57
    Od: "dziadekJacek" <j...@g...PRECZZEZESPAMEM.pl>

    > Zobacz art. 991 i dalsze Kodeksu Cywilnego. Dla łatwości obliczeń
    > naszkicuj sobie fragment drzewa genealogicznego.
    >
    > Jurek W

    Przeczytałem. Mętlik mam jescze większy a dodatku wyszło mi że... hmmm...
    własciwie dalej nie wiem czy mam podzielić spadek na 4 czy na 3 czesci. Czy
    ja z bratem mam prawo do 1/4 udziału spadku czy oboje mamy dostać do
    podziału 1/3 udziału spadku.
    --

    dziadekJacek

    www.oszustom-nie.pl

  • 4. Data: 2008-06-13 23:00:57
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl>

    dziadekJacek pisze:

> [...]
    > własciwie dalej nie wiem czy mam podzielić spadek na 4 czy na 3 czesci. Czy
    > ja z bratem mam prawo do 1/4 udziału spadku czy oboje mamy dostać do

    Z Twojej wypowiedzi wynika, że Babia miała troje dzieci, czyli przy
    dziedzictwie ustawowym każdemu z nich należy się 1/3.

    Tobie i bratu z dziedzictwa ustawowego należy się po 1/2 tego, co
    należało się Twojemu Ojcu (art. 931 par. 2 KC).

    Wysokość należnego zachowku wynosi (patrz art. 991 KC) odpowiednio 1/2
    lub 2/3 udziału spadkowego wynikającego z dziedzictwa ustawowego, czyli
    rodzeństwu Ojca po 1/2 z 1/3 czyli 1/6, natomiast Twojemu bratu 1/12
    (lub 1/9) wartości spadku.

    Jurek W

  • 5. Data: 2008-06-14 06:09:40
    Od: "dziadekJacek" <j...@g...PRECZZEZESPAMEM.pl>