  • 1. Data: 2006-07-05 07:28:25
    Temat: Podwyżka czynszu
    Od: "mf" <y...@b...pl>

    Mam nast. pytanie:

    Osoba mieszka (mieszkanie przydzielone dawno temu przez kwaterunek) w
    kamienicy administrowanej przez Zarząd Budynków Komunalnych. Umowę o najem
    podpisywała zatem z ZBK i czynsz też płaciła im. Teraz okazało się, że
    mieszkanie ma prywatnego właściciela, którego pełnomocnik zażądał (tylko i
    wyłącznie ustnie), aby czynsz był płacony temuż pełnomocnikowi do rąk
    własnych. Na zapytanie lokatora o to, komu ma płacić czynsz, ZBK
    odpowiedział, że im, bo właściciel nie dopełnił jakichś formalności. No więc
    lokator płacił ZBK. Teraz pełnomocnik właściciela chce pozbawić lokatora
    tytułu prawnego do lokalu w trybie 3-miesięcznym z powodu niepłacenia
    czynszu. Czy ma ku temu podstawy? Czy to, że przyszedł i powiedział, że
    czynsz ma być płacony jemu, a nie ZBK, jest wystarczającym powodem, aby
    płacić jemu? Jak powinna owinna formalnie przebiegać zmiana odbiorcy
    czynszu?

    Pozdrawiam,

    mariusz g.

  • 2. Data: 2006-07-05 09:59:10
    Temat: Re: Podwyżka czynszu
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 5 lip o godzinie 09:28, na pl.soc.prawo, mf napisał(a):

> [...]
    > kamienicy administrowanej przez Zarząd Budynków Komunalnych. Umowę o najem
    > podpisywała zatem z ZBK i czynsz też płaciła im.

    I bardzo dobrze.

> [...]
    > zażądał (tylko i wyłącznie ustnie), aby czynsz był płacony temuż pełnomocnikowi do

    LOL
    Wybacz - ale przypomniała mi się przypowieść o sprzedaży dzwonu zygusia ;))

    > Na zapytanie lokatora o to, komu ma płacić czynsz, ZBK odpowiedział, że im, bo
    > właściciel nie dopełnił jakichś formalności.

    I słusznie - masz zawartą umowę z ZBK - musisz im płacić a nie jełopowi z
    rynsztoka.

    > No więc lokator płacił ZBK. Teraz pełnomocnik właściciela chce pozbawić lokatora
    > tytułu prawnego do lokalu w trybie 3-miesięcznym z powodu niepłacenia
    > czynszu.

    ROTFL
    A jaki ma tytuł prawny do lokalu ten jełop?
    Jeżeli będzie tym właścicielem - to może zawrzeć nową umowę najmu z Tobą,
    jeżeli nie - to ZBK podczas aktu przekazywania nieruchomości winna
    zabezpieczyć lokatorów w przypadku kiedy tym którym nowy właściciel nie
    zaproponuje najmu na jego warunkach.
    Fajnie by było dla ZBK sprzedać "nierentowne" budynki wraz z lokatorami, a
    ten nowy by po prostu ich wypieprzył bo ot tak sobie.
    ZBK musiałoby w tym przypadku zaproponować inne mieszkania takim lokatorom.

    > Czy ma ku temu podstawy? Czy to, że przyszedł i powiedział, że
    > czynsz ma być płacony jemu, a nie ZBK, jest wystarczającym powodem,

    Absolutnie.

    > aby płacić jemu? Jak powinna owinna formalnie przebiegać zmiana odbiorcy
    > czynszu?

    Zawarta umowa najmu z nowym właścicielem w której są zawarte odpowiednie
    klauzule o opłatach, metrażu, kosztach nr rachunku bankowego itp itd.

    --
    Herbi
    05-07-2006 11:59:05

  • 3. Data: 2006-07-05 11:57:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Herbi napisał(a):

    > Zawarta umowa najmu z nowym właścicielem w której są zawarte odpowiednie
    > klauzule o opłatach, metrażu, kosztach nr rachunku bankowego itp itd.

    A nie słyszałeś o zmianie wynajmującego bez zawierania nowej umowy. To
    jest zasada przy zmianie własności lokalu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 4. Data: 2006-07-05 20:02:31
    Od: "dekretowiec" <p...@a...pl>

    Prawowity wlasciciel winien pismem wezwac do wplat na swoje konto wskazujac
    tytuł prawny do (pewnie odzyskanego od zlodzieja -Skarbu Panstwa) domu.
    Chyba ze to zrobił w obecnosci swiadków, np. na jakims zebraniu mieszkanców,
    na ktorym wykazal swoje prawo do budynku.

    Jesli tego nie uczynil, to jest to jego duuuzy blad.
    Poniewaz nie wygra raczej w sadzie. Powinien mieć potwierdzenia doręczenia
    wkazania konta do wplat i tytułu prawnego,ZPO.

    Jednak wplacanie osobie trzeciej jak ZBK czynszu, moze sie skaczyc dla
    takiego lokatora wyrokiem eksmisyjnym.
    A wyciagniecie od ZBK pieniedzy nie bedzie raczej latwe.

  • 5. Data: 2006-07-06 06:37:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    dekretowiec wrote:

    > Jednak wplacanie osobie trzeciej jak ZBK czynszu, moze sie skaczyc dla
    > takiego lokatora wyrokiem eksmisyjnym.
    > A wyciagniecie od ZBK pieniedzy nie bedzie raczej latwe.

    A więc co? Depozyt sądowy w związku z niemożmością ustalenia komu
    płacić?

  • 6. Data: 2006-07-06 10:49:52
    Od: "dekretowiec" <p...@a...pl>

    Prosta sprawa. Przecież, jest właściciel.
    Oczywiście właścicielowi .
    Jak nie wykaże swojego prawa, to dotychczasowemu zarządcy ZBK.