  • 1. Data: 2006-07-04 23:45:55
    Temat: Pisma od komornika - zajęcie wynagrodzenia
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Czy agencja posrednictwa pracy ma obowiązek odpowiadać na pisma od
    komornika?
    Chodzi o to, że jest sobie agencja pośrednictwa pracy i dla pracodawców czy
    to polskich czy zagranicznych poszukuje na terenie PL pracowników. Po
    zaakceptowaniu przez pracodawcę - pracownika takiego kieruje do
    zagranicznego pracodawcy.
    Agencja w żadnym wypadku nie jest stroną w stosunku pracy, nie agencja jest
    pracodawcą.
    Owszem zgodnie z umową pomiedzy pradodawcą a agencją - w agencji pracownik
    podpisuje umowy, kontrakty i inne druki od pracodawcy, pracodawca
    przekazuje do agencji podpisane ze swojej strony owe umowy, tak więc
    pracownik wsiada do samolotu z podpisanym kontraktem. Głównie chodzi o to,
    ze w niektórych przypadakach dolot do pracy już liczy się jako dzień pracy,
    no i ubezpieczenie zaczyna działać od momentu wylotu z Polski.
    To tak tytułem wstępu, ale teraz komornik. Wiadomo w życiu bywa różnie,
    długi, alimenty itp. sprawy. Była żona podaje do sądu, że ex mąż pracuje
    w... agencji pośrednictwa pracy, no i komornik wysyła "zajęcie
    wynagrodzenia" do agencji.
    Czy jest obowiązek odpisywania komornikowi, ze pan taki to a taki nie jest
    i nigdy nigdy nie był pracownikiem firmy (agencji) a jedynie korzystał z
    usług pośrednictwa w znalezieniu pracodawcy zagranicznego ?
    W końcu w sądzie czy u komornika na pewno podczas sprawy wychodzi, ze
    dłużnik (pracownik) pracuje za granicą i za granicą zarabia pieniądze, a
    komornik uparcie wysyła pisma do agencji.
    Czy jest jakiś przepis nakazujący agencji udzielanie odpowiedzi na takie
    pisma ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    ==>> http://poszukiwane.3mam.net/ !!!! > http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2006-07-05 06:20:53
    Temat: Re: Pisma od komornika - zajęcie wynagrodzenia
    Od: ...@...c

    Dnia Wed, 5 Jul 2006 01:45:55 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

> [...]
    > i nigdy nigdy nie był pracownikiem firmy (agencji) a jedynie korzystał z
    > usług pośrednictwa w znalezieniu pracodawcy zagranicznego ?

    Odpowiadać nalepiej na pisma czyli: "pan taki to a taki nie jest i nigdy
    nigdy nie był pracownikiem firmy ". Bez żadnego rozpisywania sie.

    --
    pozdrawiam,

  • 3. Data: 2006-07-08 18:31:09
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 5 Jul 2006 08:20:53 +0200, ...@...c napisał(a):

    > Odpowiadać nalepiej na pisma czyli: "pan taki to a taki nie jest i nigdy
    > nigdy nie był pracownikiem firmy ". Bez żadnego rozpisywania sie.

    tak, ale czy jest jakiś przepis, paragraf nakazujący odpowiadanie na pisma
    od komornika ?
    tak na marginesie... czy jest obowiązek odpowiadania na pisma od sądu,
    prokuratury, instytucji samorządowych i państwowych ?

  • 4. Data: 2006-07-08 18:58:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Krzysztof 'kw1618' z Warszawy*
    stuknęła w klawisze i oto co powstało:

    > tak na marginesie... czy jest obowiązek odpowiadania na pisma od sądu,
    > prokuratury, instytucji samorządowych i państwowych ?

    Wszystko zależy od tego co to za pismo, czego dotyczy no i jaki jest
    charakter osoby, do której jest kierowane.
    Powiedzmy, że rozsądniej jest nie ignorować takiej korespondencji,
    choćby z uwagi na możliwe ujemne konsekwencje.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 5. Data: 2006-07-08 22:11:27
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 08 Jul 2006 20:58:56 +0200, Olgierd napisał(a):

> [...]
    > Powiedzmy, że rozsądniej jest nie ignorować takiej korespondencji,
    > choćby z uwagi na możliwe ujemne konsekwencje.

    Pisma kierowane przez pomyłkę np.

    1) komornik kieruje zajęcie wynagrodzenia Pana/Pani X, a Pan X nigdy w tej
    firmie nie pracował i wogóle takiej osoby nie znasz
    2) urząd gminy wysyła nakaz usunięcia gruzu z drogi, a to nie twój gruz, bo
    tam ani w najbliższej okolicy nie masz żadnej posiadłości, nieruchomości
    czy czegokolwiek i wogóle na tej drodze nigdy nie byłeś
    3) firma windykacyjna straszy cię zajęciem wynagrodzenia, egzekucją
    nalezności z ruchomości, nieruchomości itp. + ewentualne koszty sądowe
    300-1200 zł za nie zapłacenie 31,45 zł dla zakładu energetycznego, a ty
    płaciłeś wszystko regularnie i masz na to kwity
    4) sąd wysyła ci wezwanie na rozprawę w charakterze świadka, w związku ze
    zderzeniem dwóch samochodów ze skutkiem śmiertelnym, a ty nigdy żadnego
    wypadku nie widziałeś, jedynie byłes legitymowany w okolicach miejsca
    zdarzenia 3 dni później

    itd itd.

  • 6. Data: 2006-07-09 07:34:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Krzysztof 'kw1618' z Warszawy*
    stuknęła w klawisze i oto co powstało:

    > Pisma kierowane przez pomyłkę np.

    W każdej z tych sytuacji w interesie własnym oraz zainteresowanych
    rozsądnie jest skierować pismo z wyjaśnieniami, np. napisać - to nie
    mój gruz, nie mój dług, nie moja sprawa.

  • 7. Data: 2006-07-09 08:35:10
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
    > tak, ale czy jest jakiś przepis, paragraf nakazujący odpowiadanie na pisma
    > od komornika ?

    a na piśmie pouczenia nie było?
    a przepis jest w kpc

    KG

  • 8. Data: 2006-07-09 15:15:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > W każdej z tych sytuacji w interesie własnym oraz zainteresowanych
    > rozsądnie jest skierować pismo z wyjaśnieniami, np. napisać - to nie
    > mój gruz, nie mój dług, nie moja sprawa.

    Z wyjątkiem windykatorów. Im nie należy nic wysyłać, bo się już nigdy
    nie odczepią.

    Kruki i inni oszuści ścigają właścicieli mieszkań za długi kogoś, kto
    np. 5 lat wcześniej tam mieszkał, a potem lokal sprzedał.