    From: "Radomir" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podwykonawstwo
    Date: Thu, 8 Mar 2012 11:07:40 +0100

    Witam serdecznie

    Prowadzę działalność gospodarczą, w tym m. in. szkolenia. Obecnie nawiązuję
    kontakt z firmą COMXYZ (nazwa zmieniona i fikcyjna), dla której chcę
    pracować jako podwykonawca. W przesłanej mi umowie znajduje się m. in. taki
    punkt i podpunkt:

    POCZĄTEK CYTATU:

    Wykonawca zobowiązuje się w okresie obowiązywania Umowy:

    Przez okres 3 (trzech) miesięcy od zakończenia zajęć dla danego klienta
    COMXYZ, nie reklamować, nie promować, nie oferować klientom COMXYZ, z
    którymi nawiązał kontakt w związku z realizacją Umowy, w szczególności
    uczestnikom zajęć, usług identycznych lub zbliżonych bądź też mających takie
    samo zastosowanie jak usługi oferowane przez COMXYZ, także jako pracownik,
    współpracownik, agent, doradca, członek władz podmiotu konkurencyjnego;
    niniejsze zastrzeżenie nie wyłącza możliwości świadczenia innych usług na
    rzecz takich klientów;

    KONIEC CYTATU

    Czy "nie reklamować, nie promować, nie oferować" oznacza także "nie
    wykonywać"? Jeśli tak, to praktycznie nie mógłbym dla nikogo innego wziąć
    podwykonawstwa, bo z kolei nigdy nie wiem, kto jest ich klientem. Czy też
    może jeśli stroną inicjującą kontrakt jest klient, to nie jest to traktowane
    jako oferowanie?