  • 1. Data: 2011-01-19 16:52:28
    Temat: Podwójna szkoda - zalanie mieszkania
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    1 października 2009 wszedłem do mieszkania nowokupionego. Tak
    nieszczęśliwie się stało, 8 października 2009, że trochę wody wyciekło w
    łazience z wanny i zalało sąsiada na kwotę wycenioną przez jego
    ubezpieczyciela na około 500zł. Sąsiad jest z gatunku wrednawych i nie
    zawiadomił mnie o tym, tylko wezwał sobie ubezpieczyciela swojego i
    dzisiaj dostałem wezwanie do zapłaty regresu. Ja ubezpieczenia wtedy
    jeszcze nie miałem.

    Ubezpieczenie wykupiłem 3 listopada 2009 i w mieszkaniu trwał remont. W
    wyniku remontu puścił gwint na kalafiorze i mieszkanie sąsiada zostało
    powtórnie zalane 5. listopada 2009 i dostałem dzisiaj wezwanie do
    zapłaty ~2500zł odszkodowania za powtórne zalanie.

    Wycena za drugie zalanie wynosi ~3000zł, przy czym odjęto już te ~500zł
    z pierwszej szkody, bo sąsiad nie remontował sufitu po pierwszym zalaniu.

    Teraz pytanie za 100 pktów: czy mam zapłacić te ~500zł? W końcu on tego
    nie remontował zanim była szkoda powtórna. Została mu ta wypłata odjęta
    od kolejnej wypłaty, więc jak rozumiem, została ona uznana za nienależną
    i ostatecznym odszkodowaniem było 3000zł za szkodę drugą, które mogę
    scedować na mojego ubezpieczyciela.

    Mam rację? Gdzie i jak mogę to rozeznać ostatecznie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 2. Data: 2011-01-19 17:18:58
    Temat: Re: Podwójna szkoda - zalanie mieszkania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:ih74sd$etf$1@news.onet.pl...
> [...]
    > scedować na mojego ubezpieczyciela.
    >
    > Mam rację? Gdzie i jak mogę to rozeznać ostatecznie?

    Sąsiadowi przysługuje od Ciebie odszkodowanie w kwocie 3.000 zł. 2.500 zł
    pokryje ubezpieczenie, zaś Ty musisz zapłacić 500 zł, bo wówczas nie miałeś
    ubezpieczenia. Nie widzę niczego wrednego w tym, ze sąsiad mając
    ubezpieczenie nie chciał się z Tobą "procesować" i po prostu skorzystał z
    ubezpieczenia.

  • 3. Data: 2011-01-19 17:35:45
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > miałeś ubezpieczenia. Nie widzę niczego wrednego w tym, ze sąsiad mając
    > ubezpieczenie nie chciał się z Tobą "procesować" i po prostu skorzystał

    Jak sąsiad wolał skorzystać ze swojego ubezpieczenia niż wezwać winnego
    do naprawienia szkody to ja nie widzę powodu dla którego miałbym płacić
    cokolwiek, bez zobaczenia szkody, jej wyceny, możliwości naprawy itd.

  • 4. Data: 2011-01-19 17:38:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 19.01.2011 18:18, Robert Tomasik pisze:
    > Sąsiadowi przysługuje od Ciebie odszkodowanie w kwocie 3.000 zł. 2.500
    > zł pokryje ubezpieczenie, zaś Ty musisz zapłacić 500 zł, bo wówczas nie
    > miałeś ubezpieczenia.

    Ale on tego nie naprawił i nowe zalanie pokryło stare.

    > Nie widzę niczego wrednego w tym, ze sąsiad mając
    > ubezpieczenie

    Wredny to on jest tak sobie z definicji. Pisze różne donosy do
    spółdzielni, prowadzi odwieczne wojny z sąsiadami (np. jego żona
    przyleciała w listopadzie 2010 z pretensjami kiedy skończę remont, a ja
    remont skończyłem w grudniu 2009. Lata temu przykładowo jak zabudowywali
    korytarz z sąsiadem, oskarżył sąsiada, że ten przekupił jego robotników,
    żeby zbudowali mur na 5cm z korzyścią dla tegoż sąsiada właśnie
    (zbudowali tak, bo tak krzywawo już była ścianka na korytarzu i
    polecieli tak, żeby się zeszły) i rozburzał to i przesuwał, żeby
    odzyskać te 5cm). Ostatnio ktoś ciągle chodzi po moim piętrze (tylko ja
    tam mieszkam), a z korytarza skradziono mi stare krzesło do siadania i
    zakładania butów. Ponieważ na innych piętrach stoją kwiaty, stoliki
    itepe i nie giną, to sądzę, że to jego złośliwość. Zresztą wywiesiłem na
    tablicy ogłoszeń kartę z prośbą o oddanie krzesła (bez wskazania
    personalnie jego), to zniknęła wieczorem, w porze jego powrotu z pracy.
    Jakby krzesło ukradł żul, to by kartki nie zrywał.

    Ale oczywiście jak on pali na klatce oraz balkonie i smród jego dymu
    wpada mi do mieszkania to już mu nie przeszkadza.

    Ale to tak towarzysko....

    > nie chciał się z Tobą "procesować" i po prostu skorzystał
    > z ubezpieczenia.

    Nie nie chciał procesować (ja bym mu to wymalował), tylko chciał
    zarobić. 3000zł za malowanie kawałka sufitu to niezły zarobek. Mnie już
    nieraz sąsiedzi zalewali i nawet kasy nie chciałem od nich z
    ubezpieczenia, a jakby co, to bym spytał gościa czy ma ubezpieczenie
    zanim bym zgłosił szkodę. A ja się dowiaduję po 1,5 roku, że zgłosił.

  • 5. Data: 2011-01-19 18:27:18
    Od: "meepmeep" <x...@x...pl>

    > Nie nie chciał procesować (ja bym mu to wymalował), tylko chciał
    > zarobić.

    hihihhihi ja mieszkam pod wynajmowanym mieszkaniem cięgle byłem i jestem
    zalewany przez kolejnych najemców, w końcu ubezpieczyłem mieszkanie i
    zbieram kasę

    miałbym chodzić i prosić się o malowanie? smiechu warte...

  • 6. Data: 2011-01-19 19:00:51
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik meepmeep napisał:

> [...]
    > zbieram kasę
    >
    > miałbym chodzić i prosić się o malowanie? smiechu warte...

    Nie prosić tylko wystosować stosowne żądanie, a potem dopiero korzystać
    z ubezpieczenia i regresu.

    Inaczej to każda ubezpieczalnia mogłaby regresować dowolne szkody od
    każdego pod pozorem wypłaty odszkodowania za fikcyjną szkodę.

  • 7. Data: 2011-01-19 20:29:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Jak sąsiad wolał skorzystać ze swojego ubezpieczenia niż wezwać winnego
    > do naprawienia szkody to ja nie widzę powodu dla którego miałbym płacić
    > cokolwiek, bez zobaczenia szkody, jej wyceny, możliwości naprawy itd.

    Rzecz w tym, ze Twoja czy moja opinia w tej materii nie ma znaczenia.
    Liczy się ewentualnie opinia sądu, który obejrzy dokumentację.

  • 8. Data: 2011-01-19 20:41:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/19/2011 11:35 AM, cyklista wrote:

    > Jak sąsiad wolał skorzystać ze swojego ubezpieczenia niż wezwać winnego
    > do naprawienia szkody to ja nie widzę powodu dla którego miałbym płacić
    > cokolwiek, bez zobaczenia szkody, jej wyceny, możliwości naprawy itd.

    a sąsiad nie ma obowiązku korzystania z twoich usług, ani wzywac cie do
    naprawy szkody.
    Jak kwestionujesz koszty i zakres uszkodzen to miejscem do
    rozstrzygniecia tego jest sąd. Nie bedą mieli dowodów to przegrają.

  • 9. Data: 2011-01-19 20:46:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/19/2011 1:00 PM, cyklista wrote:

    > Nie prosić tylko wystosować stosowne żądanie, a potem dopiero korzystać
    > z ubezpieczenia i regresu.

    bo?

    To nie jego biznes.
    Nastepnym razem jak zalejesz sąsiada ty idź do niego zanim on pójdzie do
    ubezpieczalni.

  • 10. Data: 2011-01-19 21:24:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 19.01.2011 21:46, witek pisze:
    > Nastepnym razem jak zalejesz sąsiada ty idź do niego zanim on pójdzie do
    > ubezpieczalni.

    A skąd ja mam wiedzieć, że go zalałem? Kiedyś mi się wiadro wywróciło
    przy myciu podłogi. Szybko poleciałem po szmatę i zacząłem sprzątać. A
    tu leci sąsiadka z dołu (inna, ta co obok tamtego łosia mieszka), że jej
    się woda leje po żyrandolu. Jakby nie przyleciała, to bym był
    przekonany, że nie zdążyło jej naciec. Ale sąsiadka była normalna, ja
    przeprosiłem i obiecałem odmalować ten kawałek sufitu, ale sąsiad
    machnął ręką.

    Tutaj się dowiedziałem z wezwania po półtora roku, że mu zalało niby na
    3kzł. W mieszkaniu u niego byłem, biedne bardzo jest. Sufit tylko
    bielony... No ale na wycenie są jakieś magiczne zabiegi na tym suficie,
    potem też sprzątanie profesjonalne po malowaniu całego mieszkania, mycie
    okien, drzwi itp. W wakacje se sam malowałem mieszkanie i nawet podłogi
    nie musiałem specjalnie myć całej, wystarczyło przetrzeć miejscowo, a
    już żebym całe okna i drzwi ochlapał i wymagał profesjonalnego
    sprzątania....

    Ale gościu sobie zafundował 3kzł odszkodowania, a wydał 200zł max na
    remont....
    Niestety są ludzie i ludzie...

    A z innych opowieści o sąsiedzie: Przychodzę kiedyś do domu koło 18.
    Lato, jasno, więc postanowiłem na balkonie zamocować taką osłonę na
    wiatr (przeplatane pomiędzy szczeblami). Więc trochę stukało. Sąsiadka
    wyleciała na swój balkon wrzeszcząc ,,jak ja ci tam zaraz przyjdę'', a
    potem się darła do męża do środka ,,z roboty wrócił i się tłucze na
    balkonie''. Ogólnie obserwacja takiej choroby psychicznej może się
    wydawać momentami nawet zabawna, ale to generalnie są jednostki aspołeczne.